• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1402101913597
  • خبرنگار : 30057

در گردهمایی شتابدهنده‌های تخصصی نوآور مطرح شد

شرط حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از شتابدهنده‌ها/ سرایت رفتار خودروسازها به دانش‌بنیان‌ها

شرط حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از شتابدهنده‌ها/ سرایت رفتار خودروسازها به دانش‌بنیان‌ها

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: هر شتابدهنده‌ای که با صنایع و شرکت‌ها بیشترین تعامل را داشته باشد و بتواند در توسعه تحقیق و توسعه شرکت‌ها مشارکت داشته باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا مهدی الیاسی در دومین روز از گردهمایی شتابدهنده‌های تخصصی نوآور که امروز، سه‌شنبه در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه قانون جهش دانش‌بنیان ابزارهای حمایتی را در اختیار معاونت علمی برای حمایت از اکوسیستم نوآوری قرار داده است، افزود: یکی از این ابزارها، اعتبار مالیاتی در دو بخش سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه است.

وی ادامه داد: این ابزار برای ما یک ابزار ضروری حمایتی است و لازم است چنین ابزارهای حمایتی با اکوسیستم نوآوری کشور به اشتراک گذاشته شوند.

الیاسی یکی از چالش‌های مهم اکوسیستم نوآوری کشور را نبود بازیگران اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: پول و منابع مالی به اندازه کافی در کشور نیست و باید با این ابزارهای حمایتی بتوانیم خلأهای موجود را پر کنیم.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی ریاست‌جمهوری اظهار کرد: از سوی دیگر برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری زیادی ندارند و تنها یک محصولی را توسعه داده‌اند و از ما تقاضا دارند که جلوی واردات گرفته شود تا آنها بتوانند محصول خود را با قیمت‌های خودشان به فروش برسانند و رفتاری همانند خودروسازها را در پیش گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: ما به دنبال توسعه نوآوری در کشور هستیم؛ از این رو مخاطب ما بنگاه‌هایی هستند که تجربه نوآوری در اقتصاد و صنعت حوزه مربوط را دارند.

الیاسی با اشاره به برنامه‌های حمایتی معاونت علمی برای شتابدهنده‌ها، گفت: هر شتابدهنده‌ای که با صنایع و شرکت‌ها بیشترین تعامل را داشته باشد و بتواند در توسعه تحقیق و توسعه شرکت‌ها مشارکت داشته باشد، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha