• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402101913644
  • خبرنگار : 50093

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی پاسخ داد

تکلیف سفر تعلیق‌ شده زائران حج عمره چه می‌شود؟

تکلیف سفر تعلیق‌ شده زائران حج عمره چه می‌شود؟
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: سعی داریم زائرانی که پروازشان از ۱۳ دی به عربستان لغو شده را در پروازها و تکمیل ظرفیت‌های آتی برای اعزام به عمره مفرده جایگزین کنیم.

عباس خداشناس در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علت تعلیق سفرهای عمره مفرده اظهار کرد: کلیت این موضوع مربوط به هواپیمایی ایران‌ایر است که نتوانسته مجوز پرواز به عربستان را بگیرد، وگرنه مشکلی در حوزه اعزام نداریم. امیدواریم مشکلات هواپیمایی میان شرکت ایران‌ایر و عربستان حل شود تا اعزام زائران عمره مفرده از ۲۴ دی ماه آغاز شود.

وی در خصوص تکلیف اعزام زائرانی که قرار بوده از ۱۳ دی اعزام شوند، افزود: قاعده کار این است پروازی که لغو می‌شود، جایگزین پرواز بعدی نمی‌شود. اگر مشکلات حل شود، پروازهایی که از قبل در تاریخ خود (از ۲۴ دی ماه به بعد) تعیین شده‌اند، اعزام خواهند شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: ممکن است برخی زائرانی که پروازشان لغو شده، نتوانند به دلایلی در تاریخ دیگری اعزام شوند که می‌توانند از سفر خود انصراف دهند. از همین رو سایر زائرانی که پروازشان لغو شده و قصد تشرف داشته باشند را می‌توانیم درظرفیت‌های خالی و یا پروازهای جدید جایگزین کنیم.

خداشناس ادامه داد: از ۱۳ دی که قرار بود اولین پرواز عمره مفرده از مشهد صورت گیرد، قرار بود ۱۵ کاروان با حدود ۲۰۰۰ زائر به عمره مفرده اعزام شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۳:۴۱

هیچ عدم توانی سیاست مداران کشور است یک کلام ختم کلام

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۵:۰۲

از شما خواهشمندم در مورد حقوق زائرین پیگیری های لازم رو به عمل بیاورید. ما که قراردادی با سازمان هواپیمایی نداریم که اینگونه راحت اعلام می‌کنند مشکل از سازمان هواپیمایی است. ما با سازمان حج و زیارت قرارداد داریم و این سازمان حج و زیارت است که نتوانسته به تعهدات خودش عمل کنه حالا براحتی میگن هرکس نتونست بره انصراف بده به همین راحتی پس هزینه هایی که ما کردیم چی میشه؟ این همه مدت پول مردم رو گرفتن حالا میگن انصراف بدین ؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۶:۴۹

شاید یه مصلحتی توش هست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۸:۰۹

عالی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۲:۳۰

منم با نظر شما موافقم . ولی وقتی یک عمر تو گوش مردم خوندن رفتن حج فلانه و بیساره . چطوری میتونیم قشر ۶۰ ، ۷۰ ساله ی متقاضی این سفر و راضی کنیم نرن و پولشو خرج دیار کنن ؟ جوون های خودمون رو دریابیم خیلی بهتره . من حتی پیشنهاد دادم به جای خرج هفتم و چهلم و ... که خیلی زیاد هم هست تو مناطق محروم کلینیک مشاوره بزنن مردم بتونن جووناشونو خودشونو با تراپی درمان کنن . متاسفانه ماها روحمون از جسممون بیشتر مریضه . ولی کو گوش شنوا نمیکنن .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۸:۲۶

از ته قلب امیدوارم کلیت هرچی که باشداین مشکل ادامه داشته باشدو زائران عزیزضمن پذیرش خواست خداوند برای نرفتن به عربستان،برای مردم نیازمند شهر ودیارخود یاری رسان باشند.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۸:۳۳

بهتر است واقعیت موضوع را پوست کنده به مردم بگید!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۲۰:۴۹

سلام بهتر است پس از برقراری پروازها در هر تاریخی مجدد پرواز های روز ۱۳ دی به بعد در اولویت تشرف قرار بگیرند و مجدد برنامه ریزی شود . به هر حال در سفر حج باید حق الناس مد نظر قرار گیرد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۰۹:۲۹

سلام اره دقیقا باید اولین پرواز باشه مردم از کار زندگی انداختن باز جایگزین نکند خیلی ظلم هست مسخره کردن خودشون رو میگن انصراف بدن چقدر نامردن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۰۰:۳۶

با همون هزینه برو المان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۰۹:۳۰

سلام اره دقیقا باید اولین پرواز باشه مردم از کار زندگی انداختن باز جایگزین نکند خیلی ظلم هست خودشون رو میگن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۱۱:۱۳

با سلام. لطفا صدای ما روبه گوش دست اندرکاران و مسئولانی که همیشه با سوء مدیریت شون مردم رو دچار مشکل می کنن باشید. هرکس مختاره برای زندگی و سفرش تصمیم بگیره. یکی با رفتن به یه کشور خارجی دیگه لذت می بره یکی با زیارت خانه خدا. پس این حرف درست نیست که بعضی دوستان میگن هزینه اش روخرج فقرا کنید یا برید آلمان. مسئولان این امر که همش تقصیر رو به گردن همدیگه میندازن باید بدونن که این حدود 36 هزار نفری که این همه پول واریز کردن برای یه سفر ده روز کلی برنامه ریزی کردن واونا به همین راحتی نمی تونن به ما بگن فعلا پروازها کنسله.چرا فکر نمی کنن خانومها برای اینکه برای انجام فرایضون دچار عذر شرعی نشن تاریخ کاروانها رو انتخاب کردن آقایون هم به هرحال مرخصی گرفتن وکلی برنامه ریزی کردن. تا کی سازمان حج و زیارت ممیخواد بندازه گردن هواپیمایی و هواپیمایی بگه ما مشکل داشتیم سازمان مشکل داره. رک و راست با ما صادقانه حرف بزنید و مردم رو از بلاتکلیفی دربیارید خدا رو خوش نمیاد واقعا!