• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402101913680
  • خبرنگار : 71970

ارائه دوره‌های آموزشی دانشکده تجارت و مالیه در سطح بین‌الملل از طریق همکاری با کانون زبان

ارائه دوره‌های آموزشی دانشکده تجارت و مالیه در سطح بین‌الملل از طریق همکاری با کانون زبان

هاشم آقازاده، رئیس دانشکدۀ تجارت و مالیه دانشگاه تهران و مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران تفاهم‌نامۀ همکاری با تأکید بر ارائه دوره‌های آموزشی این دانشکده در سطح بین‌الملل امضا کردند.

به گزارش ایسنا، هاشم آقازاده، رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، در مراسم امضای یادداشت تفاهم‌ همکاری میان دانشکدۀ تجارت و مالیه دانشگاه تهران و کانون زبان ایران اظهار کرد: این دانشکده به همت همکاران گام‌های بزرگی برداشته است و افکار بلندی دارد.  

وی، با بیان این‌که مأموریت شکل‌گیری این دانشکده تقاضامحور بودن و ارتباط بسیار نزدیک به صنعت و اجراست، ادامه داد: البته مجموعه آموزش‌های این دانشکده می‌تواند از زاویۀ آموزش زبان نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در دانشگاه تهران، اظهار امیدواری کرد که با همکاری کانون زبان ایران این دوره‌ها در عرصۀ بین‌الملل نیز برگزار شود.

*تأکید بر ضرورت و تقویت آموزش زبان در دوره‌های آموزشی حوزه تجارت

آقازاده، در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص طراحی دوره‌های آموزشی مختلف در حوزۀ تجارت در دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران افزود: در همۀ این دوره‌ها موضوع آموزش زبان نیز دیده شده است. اولویت زبانی ما زبان‌های طرف تجاری ایران است و معتقدیم که این اقدام مهم کمک بسیاری به توسعۀ کشور می‌کند.

به گفته وی، برگزاری این دوره‌ها به دو صورت‌ حضوری و آنلاین است.

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران، با بیان این‌که این اقدام ثمرات زیادی برای دو مجموعه و مملکت خواهد داشت، در ادامه یادآور شد: هدف ما این است که عواید این همکاری‌ها به روند توسعۀ کشور کمک کند و امید می‌رود از این مسیر بتوانیم گام بزرگی در توسعۀ تجارت و امور مالی و بانکی کشور برداریم.

در ادامه این جلسه، مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران، هم ابراز امیدواری کرد که این قبیل همکاری‌ها و فعالیت‌ها توسعه یابد و کانون زبان ایران در نخستین گام همکاری خود با دانشگاه با امضای تفاهم‌نامه با دانشکدۀ تجارت و مالیه دانشگاه تهران، وارد مرحلۀ جدیدی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود شده است.

*اعلام آمادگی کانون زبان برای همکاری با در خصوص دوره‌ها در حوزه‌های تجارت، مباحث مالی و  بیمه‌ای

وی، با بیان اینکه این کانون گسترۀ وسیعی از مخاطبان را تحت‌پوشش دارد، در ادامه خاطرنشان کرد: برای همکاری و تعامل با دانشگاه تهران در خصوص دوره‌های مورد توافق در حوزه‌های تجارت، مباحث مالی، بیمه‌ای و همۀ موضوعات اولویت‌دار آمادگی داریم.  

به گفته ذوالفقاری، یکی از مهم‌ترین مآموریت‌های ما توسعۀ همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها است.
 
وی، تصریح کرد: ما برای تبدیل شدن از یک آموزشگاه زبان صرف به یک مجموعۀ «آموزشی – پژوهشی» مهم در کشور به‌منظور تولید علم و مرجعیت علمی در حوزۀ دانش‌های زبانی اراده جدی داریم.

براساس این گزارش، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی، تولید محتوا و متون دانشگاهی برای دوره‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های مشترک آموزشی عمومی و تخصصی و برگزاری دوره به زبان‌های غیر انگلیسی از دیگر زمینه‌هایی بود که در این جلسه درباره آن بحث، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha