• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402101913769
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

حفظ تنگه احد کشور نیازمند فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ماندگاری مردم است

حفظ تنگه احد کشور نیازمند فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ماندگاری مردم است

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی عَلَم، پرچم، نشان و تابلوی افتخار منطقه سیستان و یک نمونه بارز از مردم و فرزندان ولایتمدار این منطقه است.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز سه شنبه با حضور در گلزار شهدای شهر جزینک در مراسم یادواره سردار شهید حاج قاسم میرحسینی شرکت نمود و ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدا در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند: "من سیستان را به شهید میرحسینی می‌شناسم" و شهید بزرگوار حاج قاسم میرحسینی عَلَم، پرچم، نشان و تابلوی افتخار منطقه سیستان و یک نمونه بارز از مردم و فرزندان ولایتمدار این منطقه است که هستی خود را در راه دفاع از میهن اسلامی و دفاع از امام و ولی‌فقیه تقدیم کرد و با شهادت برای خود رستگاری کسب نمود.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که خود صاحب مکتب و مالک اشتر مقام معظم رهبری بود تعابیر ویژه‌ای در خصوص شهید میرحسینی به کار برده‌اند و از شهید میرحسینی به عنوان مالک اشتر یاد می‌کرد و این نشان دهنده نقش ویژه شهید میرحسینی در عرصه دفاع مقدس بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ده‌ها و صدها میرحسینی دیگر فرزندان این مرز و بوم هستند و جان خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کرده‌اند که یادشان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: این گونه مراسمات که یادواره شهداست باید برای ما هم دستاوردی داشته باشد زیرا شهدا بهره خود را برده‌اند و ما که در این مراسمات دور هم جمع می‌شویم باید بهره ببریم و از شهدا بخواهیم که از سفره نعمت الهی برای ما هم بهره‌ای در نظر بگیرند و ما را از نورانیت، معنویت و شادمانی بهره‌مند کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما باید در همین دنیا از شهدا درس بگیریم و طبق تاکید مقام معظم رهبری وصیت نامه شهدا را بخوانیم و از آن درس بگیریم زیرا این شهدا راه عرفان و معرفت الهی را یک شبه طی کرده اند و به مقامات عالیه رسیده اند.

آیت‌الله محامی عنوان کرد:سردار شهید حاج قاسم میرحسینی در وصیت‌نامه خود بر دل بریدن از دنیا و تعلقات دنیایی تاکید دارد و به مادر، پدر، برادران و همسرش می‌گوید و عذرخواهم که نتوانستم به درستی حق شما را ادا کنم اما وظیفه و مسئولیت بزرگتر و سنگین تری داشتم و در اوج عاطفه از خانواده و عزیزان خود دل می برد و فکر، هدف و آرمان بالاتری را می‌بیند که از همه تعلقات دنیوی دل می‌برد و هستی خود را در کف دست گرفته و برای تحقق آن هدف و آرمان بزرگ تلاش می‌کند.

وی گفت: ما هم باید این درس را بگیریم و ببینیم اگر شهید حاج قاسم میرحسینی و سایر شهدای منطقه سیستان امروز در میان ما بودند چه می‌کردند و طبعأ سزاوارتر از همه خودشان بودند که به وصیت‌نامه خود عمل کنند و اگر تاکید می‌کردند پشت سر امام خود بمانید خودشان عمل می‌کردند و در این راه شهید شدند و در مقام عمل نشان دادند که در این راه ثابت قدم هستند.

وی افزود: وضعیت فرهنگی امروز ما در کشور، استان و منطقه سیستان چگونه است و چه مقدار با دوران انقلاب و دفاع مقدس فرق کرده و آیا از تهاجم فرهنگی دشمن تأثیر پذیرفته‌ایم یا خیر نه و اگر این شهدا در شرایط کنونی بودند در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار می‌گرفتند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: "دشمن جنگ ترکیبی علیه ما آغاز کرده" و اگر این شهدا حضور داشتند در جبهه جنگ ترکیبی حاضر می‌شدند تا در برابر تهاجم‌های همه جانبه دشمن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گام بردارند و مقاومت کنند و اجازه پیش‌روی به دشمن ندهند.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبیین صادر می‌کند این عزیزان در جبهه جهاد تبیین سرداری و سربازی می کردند زیرا شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند کم نیست و بوق های استکباری همواره آرمان و کشور ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند و ذهن جوان و نوجوان ما را آلوده می‌کنند و این یک جبهه فراگیرتر از جبهه نظامی و اقتصادی است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر شهید میرحسینی و همرزمان شهیدش بودند امروز برای حفظ این تنگه احد چه می‌کردند و حفظ این تنگه احد نیاز به عملیات‌های نظامی، انتظامی و امنیتی دارد اما فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ماندگاری و پایداری مردم ولایتمدار سیستان را می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر شهید حاج قاسم میرحسینی و یاران شهیدش بودند اجازه دادند که جمع زیادی بدون هویت ایرانی در اینجا بمانند؟ و آیا اجازه می‌دادند کسانی شناسنامه‌های مردگان خود را باطل نکرده و به غاصبان شناسنامه بدهند؟ و آیا اجازه می‌دادند مسئول نامسئولی با گواهی‌های غلط فرزندان غیر ایرانی را به عنوان فرزندان ایرانی معرفی کنند و شناسنامه بگیرند و امنیت منطقه را خدشه دار کنند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: اگر شهید میرحسینی و یارانش بودند آیا اجازه می دادند که وضعیت اقتصادی منطقه این گونه باشد و اگر می‌گویند آب نداریم و باران نیامده است و همسایه حقابه را نداده اما به آخر خط نرسیده ایم و این سرزمین پر از ظرفیت است و باید عقل و تدبیر به خرج دهیم و از فرصت سایر اشتغال‌ها استفاده کنیم و باید مثل زمان جنگ که در مناطق مرزی هر کجا می‌رفتیم بسیجی ها فعالیت می‌کردند باید در جای جای منطقه سیستان هم یک پایگاه اقتصادی و اشتغال آفرینی باشد و در هر قسمت آن جمعی به صورت بسیجی وار برای حفظ منطقه، رشد اقتصادی و بهروزی مردم‌ تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha