• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402101913887
  • خبرنگار : 50640

چرا برخی دانش‌آموزان با ریاضی مشکل دارند؟

چرا برخی دانش‌آموزان با ریاضی مشکل دارند؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک مدرس دروس ریاضی در چهارمحال و بختیاری گفت: دانش آموزان وقتی مطالب ریاضی را به خوبی درک نمی‌کنند نسبت به آن بی‌علاقه و بی انگیزه می‌شوند که یکی از دلایلی آن آموزش نامناسب است.

مجتبی نیک‌سرشت در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه نبود علاقه در برخی از دانش آموزان به درس ریاضی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از دلایل آن متفاوت بودن استعدادهای دانش‌آموزان است.

نیک‌سرشت با بیان اینکه علاقه‌مندی به موضوعی زمانی رخ خواهد داد که برای فرد خاطره خوشی همراه داشته باشد، عنوان کرد: خاطر خوش می‌تواند رغبت، انگیزه و علاقه‌مندی را در فرد افزایش دهد و اگر موضوعی ناخوشاید برای فردی اتفاق بیفتد فرد دیگر علاقه و انگیزه‌ای برای آن موضوع ندارد پس دلسرد می‌شود و دیگر سراغ آن نمی‌رود پس در خصوص درسی مانند ریاضی نیز به همین صورت است.

مدرس دروس ریاضی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از دلایل بی‌علاقه‌گی برخی دانش‌آموزان به درس ریاضی خوب ارائه ندادن دروس است، تصریح کرد: ممکن است معلم در ارائه مطلب مهارت و حوصله لازم را نداشته باشد پس بی علاقه‌گی و بی‌انگیزه‌گی برای دانش آموز ایجاد می‌کند. یک معلم خوب باید در ابتدا ایجاد انگیزه کرده و مطالبی به دانش آموزان ارائه کند که مورد نیاز آن‌ها باشد.

وی در ادامه گفت: از طرفی علاقه کم به دروس ریاضی متوجه خانواده‌ها نیز بوده زیرا تمرکز بر نمره ریاضی در برخی خانواده‌ها موجب دلسردی و دلزدگی دانش آموز خواهد شد.

این مدرس دروس ریاضی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ذات ریاضی از لحاظ معیار سختی، از سایر درس‌ها در یادگیری آن مشکل‌‎تر است، افزود: در متوسطه اول و دوم درس ریاضی برای یادگیری زمان بیشتری را می‌طلبد و این زمان بیشتر ممکن است برای دانش‌آموزی که استعداد ریاضی دارد لذت بخش باشد و برای دانش‌‎آموزی که استعداد ریاضی نداشته باشد یادگیری سخت‌تر می‌شود.

نیک‌سرشت گفت: در صورتی که معلم در دوران ابتدایی درس ریاضی را با روش‌هایی ارائه کند که دانش‌آموز در کلاس ریاضی خسته نشود و از حل کردن آن لذت ببرد، به راحتی مطالب ریاضی را یاد بگیرد، برای حل مسئله فکر کند و از مسائل چالش برانگیز ریاضی خسته نشود آن وقت درس ریاضی برای آن هرگز سخت نخواهد شد و در غیر این صورت دانش آموز از حل کردن و فکر کردن درس ریاضی سرکلاس خسته شده و یک نوع دل‌زدگی به وجود خواهد آمد.

مدرس دروس ریاضی در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در دروان ابتدایی وقتی دانش آموز می‌خواهد مسئله‌ای را حل کند خوب است از معلم و اولیاء مشورت بخواهد اما نباید بلافاصله راه‌حل به آن گفته شود زیرا این مسئله برای ذهن دانش آموز طراحی شده تا نیاز باشد دانش آموز با توجه به استعدادش در درس ریاضی تمرکز کند اما اگر دانش‌آموز در دوران ابتدایی به اندازه کافی برای حل مسائل ریاضی خوب فکر نکرده باشد در آینده تحصیلی خود به مشکل بر می‌خورد. 

وی در ادامه گفت: یادگیری درس ریاضی در دوران ابتدای از حساسیت بیشتر برخوردار است پس ایجاد انگیزه به دوران ابتدایی برمی‌گردد، هر چند ذات ریاضی  سخت است اما با روش‌های خوب تدریس می‌شود دانش‌آموز را به درس ریاضی علاقه‌مند کرد.

نیک‌سرشت خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش آموزی استعداد درس ریاضی داشته باشد حتی اگر پایه قوی هم نداشته باشد می‌‎تواند در سال‌های بعدی عقب افتادگی خود را جبران کند و در درس ریاضی موفق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha