• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402101913959
  • منبع : نمایندگی سمنان

سهم ۸۵ درصدی زراعت از چاه‌های آب در میامی

سهم ۸۵ درصدی زراعت از چاه‌های آب در میامی
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بر ضرورت پیگیری جدی‌تر مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی تاکید کرد و گفت: عمده آب چاه‌های کشاورزی در این شهرستان در بخش زراعی به مصرف می‌رسد.

محمد حسینی ۱۹ دی‌ماه در نخستین جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که با حضور با حضور آشوری فرماندار میامی، رئیس امور آب شهرستان، رئیس اداره تعاون روستایی، رئیس شرکت توزیع برق شهرستان، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان، نظام مهندسی و اتاق اصناف کشاورزی، صندوق حمایت از بخش کشاورزی، کارشناسان مدیریت و کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی میامی برگزار شد با اشاره به بررسی شیوه‌نامه مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های مکرر سالیان اخیر و لزوم صیانت و حفاظت از منابع آب زیرزمینی توجه به مدیریت توأمان آب و برق در سطح شهرستان امری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بیشترین منابع تأمین آب کشاورزی شهرستان میامی از چاه‌ها تامین می‌شود، گفت: مصرف بیش از ۸۵ درصد آب چاهای کشاورزی این شهرستان، در بخش زراعت است و از این رو به دنبال پیگیری جدی‌تر مدیریت توأمان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بر دبی سنجی چاه‌های آب کشاورزی واقع در حومه میامی تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در مدیریت مصرف آب چاهای کشاورزی اجرای اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی بدون تغییر در اصل پروانه چاه است.

حسینی همچنین بر لزوم تخصیص آب طرح‌های صنعتی موجود در سازمان‌های کشاورزی شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در زمان خاموشی چاه‌ها در فصل زمستان، منابع آبی این چاه‌ها به مجتمع ‌های فعال دامپروری تخصیص یابد.

انتهای پیام

.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha