• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402101913999
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر در باغ فین کاشان

گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر در باغ فین کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: میرزا تقی‌خان فراهانی ملقب به امیرکبیر، ستاره بی‌نظیر تاریخ ایران بود که به استقلال و آزادی و اقتدار ملت مسلمان ایران عشق می‌ورزید و معرفی نامدارانی مانند امیرکبیر و بزرگان تاریخ و تمدن ایران به کودکان و نوجوانان یک ضرورت است.

احمد دانایی نیا،امروز(سه‌شنبه،۱۹ دی) در آیین گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر در باغ فین، اظهار کرد: آشنا کردن دانش آموزان و سایر شهروندان با مفاخر ایران و میراث ناملموس کشور باید مورد توجه باشد تا تاریخ ایران فراموش نشود.

وی با اشاره به خدمات امیرکبیر، افزود: اعزام دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های خارج از کشور به‌ منظور کسب علم و انتقال تجارب آنها برای توسعه و پیشرفت کشور، راه‌اندازی کارخانه‌های چینی و بلورسازی، شکرریزی، پارچه‌بافی و چدن‌ریزی از جمله خدمات امیرکبیر به کشور است.

رئیس اداره میراث فرنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان، تصریح کرد: اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه، توسعه تجارت داخلی و خارجی از دیگر اقدام‌های شایسته امیرکبیر در زمان سه سال و سه ماه صدارت او است که سرانجام با دسیسه و کینه درباریان از کار برکنار شد و در حمام باغ فین به شهادت رسید.

دانایی نیا، گفت: دوران نخست‌وزیری امیرکبیر کوتاه بود، اما خدمات شایسته و فراوانی به ایران کرد که کوتاه کردن دست بیگانگان در امور کشور، افزایش سطح بهداشت جامعه، تأسیس دارالفنون، انتشار روزنامه وقایع اتفاقیه و ایجاد چاپارخانه از جمله آن بود.

وی اظهار کرد: امیرکبیر برای آگاهی از برخورد مأموران دولت با مردم، افرادی را با لباس چوپان، گدا، فروشنده دوره‌گرد و غیره در سراسر شهر قرار داده بود تا هر جا برخورد نامناسب از کسی سر می‌زد، امیرکبیر را باخبر ‌کنند.

رئیس اداره میراث فرنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کاشان، تصریح کرد: واتسون انگلیسی در خصوص امیرکبیر نوشته است«در بین همه مردان اخیر مشرق زمین و زمامداران ایران که نام‌شان در تاریخ جدید ثبت شده است، میرزا تقی‌خان، امیرنظام بی‌همتا است».

 به گزارش ایسنا، آیین گرامیداشت سالروز شهادت میرزا تقی‌خان امیرکبیر، در باغ فین با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد و در پایان مراسم دانش آموزان محل شهادت امیرکبیر را گلباران کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha