• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402101914006
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

سه مزرعه الگویی برای پنج رقم گل نرگس راه‌اندازی شده است

سه مزرعه الگویی برای پنج رقم گل نرگس راه‌اندازی شده است

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز به سمتی پیش می‌رویم که تولید گل نرگس اقتصادی شده و در این راستا ۳ مزرعه الگویی در خوسف برای پنج رقم گل نرگس راه‌اندازی شده است.

مهدی جعفری ، امروز ۱۹ دی با بیان اینکه کشاورزی و امنیت غذایی در مملکت جمهوری اسلامی مورد توجه بوده و در رأس گفتمان مقام معظم رهبری است، گفت: عملکرد محصولات کشاورزی درحال افزایش بوده و پتانسیل‌های زیادی در این حوزه وجود دارد لذا امروز در حکمرانی کشاورزی به دنبال توانمندسازی مدیران نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم توانمند کردن تولیدکنندگان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، اظهار کرد: از تولیدکنندگان و کشاورزان خواستاریم حول محور کشاورزی اتفاق نظر کرده و برای خودکفایی در تولیدات کشاورزی تلاش کنند.

جعفری تصریح کرد: میزان تولید گل نرگس در شهرستان خوسف به حد کافی و فرآوری نرسیده و نیازمند افزایش سطح زیر کشت است لذا باید نگاه به گل نرگس، نگاه معیشتی باشد، 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز به سمتی پیش می‌رویم که تولید گل نرگس اقتصادی شده و در این راستا ۳ مزرعه الگویی در خوسف برای پنج رقم گل نرگس راه‌اندازی شده است.

وی در آئین شکرگزاری برداشت گل نرگس شهرستان خوسف، بیان کرد: به مردم و تولیدکنندگان قول می‌دهیم هر کس در سطح ۲۵۰۰ متر به بالا، به کشت گل نرگس اقدام کند، هزینه مورد نیاز ۷۰ درصد کشت را پرداخت کنیم.

 جعفری، با اشاره بر گردشگری کشاورزی در سایه گل نرگس، اظهار کرد: هر کشاورزی که در کنار مزارع گل نرگس برای اگروتوریسم اقدام کند، هزینه‌های لازم را تأمین می‌کنیم، چراکه باغ‌های زعفران، زرشک و نرگس و ظرفیت شتر، از جمله پتانسیل‌های استان بوده که می‌توان آن‌ها را در سطح گسترده‌ای به تصویر کشید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱ محصول مزیت‌دار در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در هر استان بنا به ظرفیت آن، توانمندسازی انجام دهیم، افزود: در حوزه معرفی شتر و جشن شکرگزاری سیر عشق آباد برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.
 
 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از نرگس‌کاران، بیان کرد: احیای قنوات، کانال‌کشی ۱۵۰۰ متر در بستر مزارع گل نرگس و خریداری ۳۰۰ هزار شاخه گل نرگس از اقدامات انجام شده است.

جعفری گفت: نخستین تفاهم‌نامه فی‌مابین سازمان جهادکشاورزی و اداره کل پست استان درخصوص بسته‌بندی و جابجایی گل نرگس در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای ارسال به تمامی نقاط کشور منعقد گردید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهارکرد: دومین انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین سازمان جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای در اختیار گذاشتن تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان نرگس‌کار در جهت توسعه سطح زیر کشت گل نرگس به امضا رسید.

وی یادآورشد: سومین تفاهم‌نامه در سطح شهرستان و سه‌جانبه در قالب کشاورزی قراردادی فی‌مابین مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خوسف و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و همچنین شرکت تعاونی تولید برای در اختیار گذاشتن نهاده به کشاورز در قبال خرید محصول تولیدی کشاورز منعقد گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha