• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402101914138
  • خبرنگار : 71592

بلینکن از «ماموریت ارزیابی» سازمان ملل در غزه خبر داد

بلینکن از «ماموریت ارزیابی» سازمان ملل در غزه خبر داد

وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه از توافق با رژیم صهیونیستی بر سر طرحی خبر داد که بر اساس آن سازمان ملل متحد یک ماموریت ارزیابی در غزه را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری در تل‌آویو گفت «باید صلح و ثبات در خاورمیانه برقرار شود و این مساله در گرو دستیابی ملت فلسطین به حقوق خود است».

وی که امروز با مقام‌های رژیم صهیونیستی از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم گفت‌وگو کرده است، به خبرنگاران گفت: با اسرائیل درباره ورود یک هیأت بین‌المللی به شمال نوار غزه توافق کردیم. 

به نقل از اسکای نیوز، وزیر خارجه آمریکا افزود: رهبران منطقه به تلاش برای عدم گسترش جنگ غزه متعهد هستند. شمار زیادی از کشورهای منطقه آماده سرمایه‌گذاری در بازسازی نوار غزه و نیز در حوزه امنیت هستند.

بلینکن که کشورش حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم فلسطین است، گفت آمریکا با هر پیشنهادی برای کوچاندن فلسطینی‌های غزه مخالف است.

وی همچنین به توافق در مورد طرحی اشاره کرد که براساس آن سازمان ملل ماموریت دارد بازگشت آوارگان نوار غزه به خانه‌هایشان را ارزیابی کند.

بلینکن گفت: باید آب، غذا و داروی بیشتری به نوار غزه ارسال شود. باید به فلسطینی‌های آواره در غزه اجازه داده شود به منازل خود بازگردند.

دیپلمات آمریکایی اعتراف کرد «شمار قربانیان غیر نظامی در غزه بسیار زیاد است» و رژیم صهیونیستی باید تصمیمات دشواری برای برقراری صلح بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا با نادیده گرفتن جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در ۷۵ سال گذشته گفت: اگر حماس هفتم اکتبر حمله نمی‌کرد این درد و رنج‌ها پیش نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه «جنگ غزه به مرحله جدیدی با شدت کمتر منتقل خواهد شد»، مدعی شد: ما می‌خواهیم این جنگ هر چه سریعتر تمام شود.

بلینکن در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید اقدامات پیرامون تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کند، گفت تشکیلات خودگردان مسوول است که خود را اصلاح کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و مدعی شد: اسرائیل پیشرفت زیادی در عملیات نظامی در غزه داشته است.

بلینکن گفت: اسرائیل باید به اهداف خود برسد و حوادث هفتم اکتبر دوباره تکرار نشود.

وی پیرامون تحولات دریای سرخ و حملات ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: حملات حوثی‌ها (انصارالله) در این منطقه تاثیر منفی دارد. ما به دنبال منع گسترش درگیری در دریای سرخ هستیم اما در عین حال می‌خواهیم از آزادی کشتیرانی حفاظت کنیم.

بلینکن همچنین مدعی شد متهم کردن رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی در دادگاه لاهه «منحرف‌کردن اذهان و اقدامی آزاردهنده» است در حالی که حماس، حزب‌الله و ایران آشکارا خواستار نابودی اسرائیل هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha