• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402102014279
  • خبرنگار : 71516

صنعا: اظهارات بلینکن تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی جهانی از غزه است

صنعا: اظهارات بلینکن تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی جهانی از غزه است

معاون نخست وزیر یمن تأکید کرد که اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره دریای سرخ تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی جهانی از غزه است.

به گزارش ایسنا، جلال الرویشان، معاون نخست وزیر یمن در امور دفاع و امنیت گفت: اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره دریای سرخ تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی جهانی از پایداری مقاومت فلسطین و تلاش برای توجیه تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین است.

بلینکن طی روزهای اخیر به منطقه سفر کرده تا درباره تحولات جنگ غزه و همچنین مقابله با حملات ارتش یمن در دریای سرخ علیه رژیم صهیونیستی صحبت کند.

به نقل از المسیره، الرویشان گفت: به لطف پایداری مقاومت فلسطین، آمریکا در حال عقب نشینی از مواضع خود است. تلاش آمریکا برای ایجاد جنگی در دریای سرخ با هدف تقویت حضور نظامی خود در منطقه و سرپوش گذاشتن بر شکست سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی است. کشتی‌هایی که از دریای سرخ استفاده می‌کنند در امنیت هستند بجز کشتی‌هایی که به سمت اراضی اشغالی بروند. ملت فلسطین تا زمان تحقق پیروزی همچنان پایدار هستند و مقاومت فلسطین قادر به حمایت از ملت فلسطین و آزادی سرزمین خود است.

ارتش یمن در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه این رژیم را در دریای سرخ و تنگه باب المندب در محاصره دریایی قرار داده است و کشتی‌هایی را که به سمت اراضی اشغالی بروند هدف قرار می‌دهد. به دنبال آن، آمریکا به همراه چند کشور، ائتلاف بین‌المللی دریایی تشکیل داد. اما کشورهایی مثل فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از شرکت در آن خودداری کردند.

یک مقام در جنبش انصارالله اخیرا تأکید کرد هر کشوری که در ائتلاف دریایی ایالات متحده در دریای سرخ شرکت کند، امنیت دریایی خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha