• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402102014315
  • خبرنگار : 71234

پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین PUIC

رئیس مجلس الجزایر: باید هر چه سریعتر جنگ در غزه متوقف شود

رئیس مجلس الجزایر: باید هر چه سریعتر جنگ در غزه متوقف شود

رئیس مجلس الجزایر با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر جنگ در غزه متوقف شود، گفت: از همه آزادی‌خواهان و سیاستمداران جهان می‌خواهیم که اقدامات لازم برای محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم بوغالی امروز چهارشنبه در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، گفت: رژیم صهیونیستی جنایات خود را علیه مردم بی دفاع ادامه می‌دهد و موافقتنامه ها را نقض کرده و مرتکب جنایات می شود.

بوغالی ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین از داشتن آب و سوخت محروم هستند؛ اسرائیل بیمارستان‌ها را بمباران و خانه‌های آنها را تخریب می‌کند و جنگ تمام عیاری علیه انسانیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در کرانه باختری امنیت مردم نقض می‌شود و این جنگ وحشیانه تمام اشکال جنایت را در بر می گیرد و هیچ اصولی در آن رعایت نمی‌شود.

خواستار پایان دادن به این جنگ هستیم

رئیس دوره‌ای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) یادآور شد: رژیم صهیونیستی اصول بین‌المللی را در یک جنگ ظالمانه زیر پا گذاشته است. رنج‌هایی که مردم غزه می‌برند خلاف انسانیت و اصول بین‌المللی است و شاهد کشته شدن کودکان و تداوم بمباران غزه هستیم، بنابراین باید صدای خود را بلند کنیم و خواستار پایان دادن به این جنگ باشیم و تلاش کنیم این ظلم علیه مردم استوار فلسطین پایان یابد.

وی افزود: در این نشست اضطراری چندین پیشنهاد را ارائه خواهیم کرد از جمله آن توقف فوری و دائم جنگ، پایبندی سازمان‌های بین‌المللی به اصول اخلاقی و اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت، اجازه ورود کمک های بهداشتی و پزشکی به غزه و پاسخ مثبت به پیشنهاد آفریقای جنوبی و پایان دادن به جنایات علیه بشریت توسط اسرائیل و کشتار جمعی در پی تلاش‌های بین‌المللی، انجام اقدامات لازم برای محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی، حفاظت از خانواده‌ها در برابر کشتار مردم بی‌دفاع، محکومیت کشتار بیش از ۱۰۰ روزنامه نگار، حذف سانسور رسانه‌ای و آماده‌سازی برای افشای حقایق و جنایات رژیم است.

بوغالی ابراز امیدواری کرد که بتوان گام‌هایی در راستای حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و پایان دادن به رنج آنها برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha