• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402102014543
  • منبع : بازار

نگاهی بر اتفاقات مهم بازار آهن در هفته گذشته

نگاهی بر اتفاقات مهم بازار آهن در هفته گذشته

آهن به دلیل استفاده در صنایع مختلف مخصوصا صنعت ساخت و سازیکی از پرکاربردترین فلزها به شمار می‌رود به همین دلیل تغییرات قیمت آهن منجر به تغییر در قیمت سایر محصولات مصرفی و همچنین ملک می‌شود. ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات آهنی در خاورمیانه و جهان است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پرگاس آهن، عوامل داخلی و خارجی متعددی بر روی قیمت هر شاخه میلگرد، ورق، تیرآهن و دیگر محصولات بازار آهن تاثیر می‌گذارند.

پیش بینی قیمت آهن در روزهای آینده

متخصصان با بررسی اخبار و تحلیل بنیادی به پیش بینی قیمت آهن می پردازند،آن ها با بررسی قیمت محصول و عوامل تاثیر گذار بر بازار آهن قیمت آن را پیش بینی می کنند و سپس با مرور اخبار مهم ایران و جهان، تأثیر این اخبار را در پیش‌بینی قیمت‌ها بررسی کرده و سپس با استفاده از تحلیل بنیادی  به تحلیل قیمت‌ها می‌پردازند. 

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن 

هفته دوم دی را با بررسی تغییرات دلار آغاز می کنیم. در این هفته دلار روند افزایشی داشت که باعث شد تا در آخر هفته هم  افزایش قیمت آهن را داشته باشیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم قیمت آهن‌ آلات به عوامل مختلفی بستگی دارد که افزایش یا کاهش قیمت میلگرد در روزهای بعد بر اساس آن ها شکل می گیرد.در بازار فولاد این هفته روند ثابتی برقرار بود اما در بازار ورق افزایش قیمت را تا روز سه شنبه داشتیم و بعد از آن روند کاهشی داشت.

پیش بینی ما این است که اگر روند بازار ارز، افزایشی باشد  روی بازار فولاد هم اثرخواهد گذاشت و موجب بالا رفتن قیمت ها می‌شود.نوسانات بازار بر قیمت تیرآهن نیز اثر می گذارد به طور کلی هر تغییری در بازار فولاد و ارز بر قیمت تیرآهن اثرگذار است،بازار  تیرآهن در این هفته همچون هفته های گذشته روند ثابتی را طی کرده است.

نوسانات بازار ارز بر قیمت میلگرد

با نوسان قیمت دلار قیمت بازار میلگرد نیز دچار نوسان شده و پیش بینی قیمت میلگرد و ارزان شدن آن، به نرخ دلار بستگی دارد که پیش بینی قیمت آن اهمیت زیادی دارد چون یکی از پر استفاده‌ ترین مقاطع فولادی میلگرد است و این محصول  در سایزهای متفاوت تولید و به بازار ارائه می‌شود پس سهم بزرگی از بازار فولاد را در بر گرفته است.

در واقع با پیش بینی قیمت میلگرد می توان تا حدود زیادی هزینه ساخت مسکن و پروژه های عمرانی را نیز پیش بینی کرد.عوامل مختلفی نظیر نرخ ارز، قیمت مواد اولیه، تغییر فصول و… بر قیمت میلگرد و کاهش قیمت اهن اثر می گذارند. برای نمونه قیمت میلگرد ۱۲ ذوب آهن در هفته گذشته کاهشی بود و  قیمت این محصول در ابتدای هفته با قیمت ۲۵۵۰۰ تومان آغاز به کار کرد اما در آخر هفته، قیمت نهایی آن ۲۵۱۰۰ تومان اعلام شد.

نگاهی بر اتفاقات مهم بازار آهن در هفته گذشته

تحلیل و بررسی قیمت ورق سیاه

ورق سیاه به دو روش گرم و سرد تولید می شود و نوع و ویژگی های مختلف دارد به همین دلیل است که قیمت هر کارخانه متفاوت است،اینکه کدام نوع مناسب کار شما می باشد به مهندس و مدیر اجرایی پروژه شما بستگی دارد و نکنه مهم، زمان خرید این محصول می باشد و بهتر است قبل از خرید،قیمت به روز این محصول را از سایت های معتبر به دست آورید.طی هفته گذشته نیز قیمت ورق سیاه در سایزهای گوناگون با نوسان مواجه بوده است.

کلام آخر

هرچند به کمک ابزارهای تحلیل بازار مالی می توان قیمت محصولات فولادی را هم در کوتاه مدت و هم بلند مدت پیش بینی کرد، اما مسئله اینجاست که در هیچ شرایطی امکان پیش بینی قطعی وجود ندارد؛ به خصوص به دلیل وجود رویدادها و اخبار غیرمنتظره ای که می تواند هر گونه پیش بینی را با اشکال مواجه کند. به طور مثال، رویدادهایی مانند ابلاغیه های داخلی و  یا حوادثی مانند سیل و زلزله  از جمله مواردی است که پیش بینی ها را دستخوش تغییر می کند. به همین دلیل، پیگیری اخبار در سطح ملی و جهانی و اخبار روز بازار آهن و فولاد یکی از ملزومات اصلی پیش بینی قیمت و آپدیت کردن آن است.

- شما می توانید همه روزه و همه ساعت از طریق سایت پرگاس آهن مرجع تخصصی خرید ، فروش و قیمت روز تمام مقاطع فولادی در انواع گوناگون با خبر شوید و اقدام به خرید نمایید.

سوالات متدوال

۱. چه عواملی در قیمت آهن‌ تاثیر می گذارند؟

نرخ تورم، قیمت دلار آزاد و دلار نیمایی، میزان عرضه و تقاضا، نرخ تورم، قیمت جهانی نفت و… در قیمت آهن‌آلات تاثیرگذار هستند.

۲. وضعیت بازار دلار در هفته دوم دی چگونه بود؟

دلار طی یک هفته گذشته افزایشی بود و با قیمت حدودی ۵۰۶۰۰ تومان خرید و فروش شد.

۳. روند بازار فولاد در هفته دوم دی چگونه بوده است؟

بازار فولاد با توجه به نوسانات ارز و تغییر در میزان عرضه و تقاضا، روند کم نوسانی را تجربه کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha