• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402102014580
  • خبرنگار : 50026

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

محرومیت‌زدایی در دستور کار کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی است

محرومیت‌زدایی در دستور کار کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی است

ایسنا/خراسان جنوبی  فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: محرومیت‌زدایی، فرهنگی، خدماتی و تبیینی از عرصه‌های فعالیت کنگره شهدا به نام و یاد شهدا در سطح استان خواهد بود که گسترش این خدمات بین مردم نیازمند هماهنگی بین‌بخشی و همکاری همه دستگاه‌ها است.

سردار محمدرضا مهدوی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد افزود: کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود و انعکاس بخشی از روحیه ایثار و جهاد شهدا از اهداف اصلی آن است.

وی اقدامات محرومیت‌زدایی، فرهنگی، خدماتی و تبیینی را از عرصه‌های فعالیت کنگره شهدا عنوان کرد و گفت: گستردش این خدمات بین مردم نیازمند هماهنگی بین بخشی و همکاری همه دستگاه‌ها است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: امید است با اقدام و تلاش حداکثری بتوانیم بازتاب کنگره را در سطح ملی مشاهده کنیم.

دبیر کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به ۱۹ دی سالروز عملیات کربلای پنج گفت: خراسان جنوبی در این عملیات بیشترین اعزام و شهید را داشته است و ۲۰۰ نفر شهید شدند.

سردار علیرضا یوسفی بیان کرد: ۳۳ کمیته زیر مجموعه کارگروه‌های اقشار، پشتیبانی، زیرساخت و خدمات جهادی، ایثارگران، نیروهای مسلح، رسانه، مالی، فرهنگی و هنری فعال شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری منظم کارگروه‌ها برای پیشبرد اقدامات اجرایی افزود: تاکنون جلسات چهار کارگروه برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، جلسات سایر کارگروه‌ها هم تا هفته آینده برگزار خواهد شد.

دبیر کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی گفت: ۱۳ سیاست کلی برای برگزاری دومین کنگره ۲ هزار شهید استان تدوین شده که انتظار است کارگروه‌های ذیل دبیرخانه کنگره به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعظیم و تکریم خانواده شهدا، شناسایی عوامل تقویت کننده فرهنگ شهادت، توسعه موزه‌ها و یادمان‌ها و مردمی کردن برنامه‌ها از مهمترین این سیاست‌هاست.

همچنین «میثاق نامه با شهدا» در جهت برپایی هرچه باشکوه‌تر کنگره ملی ۲ هزار شهید استان توسط نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و مسوولان حاضر در این نشست امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha