• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402102014581
  • خبرنگار : 50444

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

تورم سالانه خراسان شمالی رو به کاهش است

تورم سالانه خراسان شمالی رو به کاهش است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از روند کاهشی نرخ تورم سالانه در استان خبر داد.

مرتضی بهزادفر امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی ماه) در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: با اهتمامی که توسط استاندار انجام می‌شود، شاهد بهبود رتبه‌های خراسان شمالی در کشور و بهبود وضعیت کلان استان هستیم. خراسان شمالی در تورم سالانه فروردین ماه امسال رتبه چهار کشور را داشت، اما براساس آخرین آمار، رتبه ۱۰ کشور را دارد که نشان‌دهنده بهبود شرایط در استان است.

وی بیان کرد: میزان تورم در خراسان شمالی براساس آخرین آمار ۴۷.۵ درصد است که نسبت به گذشته روند کاهشی دارد.

وی با اشاره به سهم جمعیتی ۱.۸ درصدی خراسان شمالی در کشور، گفت: ۴۲ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند که نشان از اهمیت ارتقای وضعیت معیشتی جوامع محلی در روستاها و لزوم بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها دارد.

بهزادفر بیان کرد: سهم خراسان شمالی در تولید ناخالص داخلی در برنامه ششم توسعه کمتر از یک درصد است، اما روند تغییرات رو به رشد است.

وی ادامه داد: کسب و کار استان تا سال ۱۴۰۰ خوب نبود، اما شاخص‌ها نشان می‌دهد در استان از میانگین وضعیت کسب و کار کشور پیشی گرفته‌ایم.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی، این استان اکنون در شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه سوم کشور را دارد که آمار آن توسط مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شده است.

وی افزود: در تلاشیم با کمک همه به توسعه‌یافتگی همتراز متوسط کشور نزدیک شویم و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

بهزادفر همچنین به حوزه توان‌افزایی روستایی در استان نیز اشاره و اضافه کرد: از آنجا که تهیه اسناد توسعه روستایی براساس ماده ۲۷ برنامه ششم توسعه برعهده سازمان برنامه و بودجه بود، طرح جامع توان‌افزای روستایی را در استان تدوین کردیم که در مراحل نهایی قرار دارد و صادرات‌محور بودن و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مهمترین نکات آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha