• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402102014624
  • خبرنگار : 50214

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان:

امسال آمار تلفات جاده‌ای یزد کاهش یافت / ایمن‌ترین جاده‌های کشور را داریم

امسال آمار تلفات جاده‌ای یزد کاهش یافت / ایمن‌ترین جاده‌های کشور را داریم

ایسنا/یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: این استان براساس آمار هشت ماهه امسال از نظر آمار کاهش تعداد فوتی‌ها رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است و ایمن‌ترین جاده‌های کشور را دارد.

محمد رستگاری با بیان اینکه محورهای مواصلاتی این استان جزو ایمن‌ترین جاده‌های کشورند، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد در هشت ماه ابتدای امسال، اقدامات انجام‌شده برای ایمن‌سازی راه‌ها در استان یزد مطلوب و مؤثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از نظر کمینه تعداد فوتی‌ها، استان یزد در جایگاه سوم قرار گرفته است، گفت: با توجه به حجم تردد ناوگان حمل‌ونقل باری به‌دیلی وجود صنایع و معادن بسیار و همچنین انبوه تردد خودروهای سبک در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه در ایام خاص سال، به‌دلیل گردشگری بودن این منطقه، کاهش آمار فوتی‌ها بسیار اهمیت دارد.

او بیان کرد: تلاش مجموعه راهداری در استان با هدف اصلاح و رفع ۱۲۸ نقطه حادثه‌خیز در دو سال گذشته که رشد هشت برابری نسبت به دوره‌های قبل داشته، در کنار نظارت‌های جاده‌ای پلیس‌ راه استان و دیگر دستگاه‌های امداد جاده، از جمله عوامل اصلی تاثیرگذار در این روند کاهشی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راهداری استان یزد، رستگاری افزود: اقداماتی مانند ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی، ایجاد پارکینگ اضطراری در حاشیه راه‌ها، تأمین روشنایی طولی و نقطه‌ای، اصلاح شیب شیروانی، اجرای جداکننده‌های بتنی و گاردریل، جانمایی دقیق و نصب تابلوهای مختلف، خط‌کشی و ایجاد شیار لرزاننده و نصب سامانه‌های هوشمند جاده‌ای از دیگر عوامل مؤثر در فراهم کردن بستر تردد ایمن در جاده‌هاست که به‌طور مستمر توسط راهداران در بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر شبکه جاده‌ای استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha