• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402102014663
  • خبرنگار : 50532

جمهوری آذربایجان و روسیه، مقصد ماهیان خاویاری مزارع آستارا

جمهوری آذربایجان و روسیه، مقصد ماهیان خاویاری مزارع آستارا

ایسنا/گیلان رئیس اداره شیلات آستارا با اشاره به اینکه در شهرستان آستارا و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۶ تن گوشت و ۱۴۱۳ کیلوگرم خاویار در مساحت کل ۲۵ هزار مترمربع تولید شده است، گفت: خاویار یک محصول صادراتی است و بیشتر از نصف تولید شهرستان آستارا به کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و روسیه از طریق گمرک مرزی آستارا صادر می شود.

میرآرمان واعظی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه آستارا از قطب‌های مهم پرورش ماهیان خاویاری در جمهوری اسلامی ایران است که در شمال غربی استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است اظهار کرد: در شهرستان آستارا سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت اسمی ۶۰ تن گوشت و تولید ۱۷۰۰ کیلوگرم خاویار فعالیت دارند.

جمهوری آذربایجان و روسیه، مقصد ماهیان خاویاری مزارع آستارا

وی با اشاره به اینکه در شهرستان آستارا و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۷۶ تن گوشت و ۱۴۱۳ کیلوگرم خاویار در مساحت کل ۲۵ هزار مترمربع تولید شده است گفت: خاویار یک محصول صادراتی است و بیشتر از نصف تولید شهرستان آستارا به کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و روسیه از طریق گمرک مرزی آستارا صادر می شود.

واعظی افزود: ما امیدواریم که علاوه بر تولید گوشت و خاویار بتوانیم تکثیر بچه ماهی خاویاری را در آستارا رواج بدهیم.

جمهوری آذربایجان و روسیه، مقصد ماهیان خاویاری مزارع آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا ادامه داد: امسال یک موافقت اصولی با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه تولید بچه ماهی خاویاری برای اولین بار صادر شده است و امید ما این است که بتوانیم این صنعت را در شهرستان با این کار مهم که در مورد تکثیر انجام شده است را رو به جلو ببریم.

وی اظهار کرد: در سطح شهرستان آستارا چندین زمین مستعد پرورش ماهی و همچنین سرمایه گذاران متعدد که در این زمینه علاقمند بوده و فعال هستند را شناسایی کرده‌ایم و این امید را داریم که در آینده نزدیک ظرفیت فوق به دو برابر افزایش یابد.

جمهوری آذربایجان و روسیه، مقصد ماهیان خاویاری مزارع آستارا

به گزارش ایسنا، در مزرعه های پرورش ماهیان خاویاری شهرستان مرزی بندر آستارا گونه‌های مختلف تاس ماهیان شامل فیل ماهی، قره برون، اوزون برون، چالباش، ستره، سیبری، شیپ، استرلیاد و همچنین گونه هیبرید بستر با استفاده از تکنولوژی روز و ابزارها و شیوه‌های نوین و دانش بنیان، پرورش و به بازارهای خارجی صادر می‌شود. ماهیان خاویاری سرشار از انواع ویتامین‌ها بوده و گوشت بسیار لذیذ و مقوی دارند.

پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا به منظور جلوگیری از صید بی رویه این گونه ماهیان با ارزش بالا، کمک بسیار زیادی در بازسازی ذخایر این گنجینه و فسیل‌های زنده خزری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۳:۱۴

سلام لطفا مسئولان از پرورش ماهی در قفس حمایت نمایید ، من خودم یکی از سرمایه‌گذاران در این زمینه خواهم بود!