• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402102014698
  • خبرنگار : 71234

پنجمین نشست اضطراری کمیته فلسطین PUIC

نایب‌رئیس مجلس مالزی: از رفتار رژیم اسرائیل منزجر هستیم

نایب‌رئیس مجلس مالزی: از رفتار رژیم اسرائیل منزجر هستیم

نایب‌رئیس مجلس مالزی با بیان اینکه ما از رفتار رژیم اسرائیل منزجر هستیم، گفت: ما حامی تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف هستیم و سازمان همکاری‌های اسلامی نیز تلاش‌های خود را برای مقابله با تجاوزات اسرائیل به فلسطین به کار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، راملی ماهد در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی که امروز چهارشنبه به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: تاکید دولت مالزی بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس است.

وی با بیان اینکه ما از رفتار رژیم اسرائیل منزجر هستیم، گفت: باید جنایتکاران جنگی محاکمه شوند؛ از ابتکارات صلح عربی برای غزه نیز حمایت می‌کنیم و نسبت به اسلام هراسی در جهان هشدار می دهیم.

نایب رییس مجلس مالزی همچنین بر لزوم برقراری آتش بس فوری در غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به مردم غزه از مسیری امن تاکید کرد و گفت: باید امکان بازگشت فلسطینیان به مرزهای خود و حق تعیین سرنوشتشان ایجاد شود.

وی بیان کرد: ما حامی تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف هستیم و سازمان همکاری های اسلامی نیز تلاش های خود را برای مقابله با تجاوزات اسرائیل به فلسطین به کار می‌گیرد. همچنین به تعهد و تلاش خود برای احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می دهیم. باید برای توقف حملات عمدی اسرائیل به غزه تدبیری کرد.

نماینده مجلس مالزی گفت: مالزی خواستار اقدام سریع جامعه جهانی به نفع ملت فلسطین است و باید از طریق مسیرهای دیپلماتیک اهداف خود را دنبال کنیم؛ دولت آمریکا نیز باید در مقابل این فجایع پاسخگو باشد.

راملی ماهد در پایان ببان کرد: دولت مالزی مایل به انجام اقداماتی برای کمک مستقیم مالی به کمک فلسطین و جمع آوری کمک های مختلف است. ما به صلیب سرخ کمک کردیم از طریق مصر به مردم غزه کمک کند. آماده ارسال محموله کمک های جدیدی به این منطقه هستیم و در آینده از اقدامات سازمان ملل نیز برای کمک به آوارگان حمایت می‌کنیم و متعهدانه در حل و فصل این منازعه نقش آفرینی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha