• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402102014704
  • خبرنگار : 50107

سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اطلاعیه داد

هشدار خود مراقبتی عمومی برای بروز پدیده گرد و غبار در مشهد

هشدار خود مراقبتی عمومی برای بروز پدیده گرد و غبار در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار و ناسالم شدن لحظه‌ای هوا برای امروز عصر تا پایان امشب در مشهد پیام خودمراقبتی عمومی و استفاده از ماسک صادر کرد.

مهدی یزدان‌جو بیان کرد: نظر به اعلام وضعیت هشدار زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ناسالم شدن هوا تا پایان امروز چهارشنبه (۲۰ دی ماه ۱۴۰۲) در برخی نواحی استان و متاثر شدن مشهد ناشی از گرد و غبار ایجاد شده، به شهروندان  توصیه می‌شود، از تردد غیر ضروری خودداری و خودمراقبتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: مردم شریف شهرستان سرخس از روز دوشنبه هفته جاری با پدیده گرد و غبار مواجه بودند و شهروندان مشهدی از امروز عصر تا پایان امشب شاهد وقوع این پدیده و کاهش سطح دید خواهند بود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: در حال حاضر شاخص کنونی و لحظه‌ای هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تا بامداد امشب، با افزایش میزان گرد و غبار در مشهد مقدس رو به رو خواهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی گفت: توصیه می‌شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

یزدان جو تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید پیاده روی، ورزش های عمومی و فضای باز، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha