• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402102014771
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

«ابوشهاب» از "حاج قاسم " می گوید

«ابوشهاب» از "حاج قاسم " می گوید

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد ابو شهاب؛ فرمانده ای بود که در اکثر جلسات و عملیات‌ها علیه داعش در سوریه و عراق همراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار عوض شهابی فر، معروف به ابو شهاب، فرمانده کهگیلویه و بویراحمدی و از همرزمان سردار دل‌ها شهید سلیمانی، در روستای «جوزار» از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. سردار شهابی فر در سال ۱۳۶۰ بعد از اخذ مدرک دیپلم با توجه به عشق و علاقه‌ای که داشت وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی در هشت سال دفاع مقدس فرماندهی یکی از سه گردان اصلی تشکیل دهنده تیپ ۴۸فتح را بر عهده داشت و در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ والفجر ۸، بدر، خیبر، پد خندق و سلسله عملیات‌هایی هور که به نام قدس در حال انجام بود، عملیات های غرب کور و مقابله با گروهک ها شرکت داشت.

شهابی فر پس از پایان هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی تیپ ۴۸ فتح، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سپاه فتح و قرارگاه شهید کاظمی در کرمانشاه را برعهده داشت.

این فرمانده کهگیلویه و بویراحمدی جبهه مقاومت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان سپاهی و بسیجی زیادی داشتیم که شهید شدند و به من شهادت این عزیزان سخت گذشت و بسیار ناراحت شدم اما سال ۶۳ در عملیات بدر برای شهید «نادر نیکخواه» که واقعا نادر و قهرمان بود، شهید «هدایت رکنی» که انسانی متدین بود و شهید «سجاد احمدی» از باشت بیشتر ناراحت شدم البته شهادت سردار سلیمانی داغ همه این شهدا را تازه تر و داغ تر کرد.

سردار شهابی فر افزود: وقتی که کار جهادی و اقداماتی در دفاع از وطن، اسلام و انقلاب مقابل دشمن انجام می دادیم و پیروز می شدیم برای ما شیرین بود و شکست‌ها برای ما تلخ بودند اما از عملیات کربالای ۴ یک خاطره تلخ دارم، یک برادر به نام سهراب که فرزند کوچک خانه بود و یک خواهر زاده به نام «مسعود فضلی» داشتم، سهراب به سن تکلیف نرسیده بود اما نماز می خواند و روزه می گرفت، وقتی خواست به جبهه برود سنش کم بود و شناسنامه خود را دست کاری کرد و به جبهه اعزام شد و به عنوان راننده لودر فعالیت می کرد که پس از مدتی درخواست شرکت در عملیات کربلای ۴ را داد که فرماندهان وی با من صبحت کردند که چکار کنیم و من هم مانع آنها نشدم و دیگر ندیدمش تا اینکه پس از ۱۱ سال تنها پلاکی از هر دو آنها بازگشت و یک روز پلاک‌های هر دو را تشییع کردیم و مزارشان را هم خودمان در منطقه درست کردیم.

«ابوشهاب» از "حاج قاسم " گفت

وی با اشاره به «لُرکه» رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس بیان کرد: «لُرکه» در واقع رجزخوانی حماسی قوم لر است و با این کار نیروهای خودی روحیه مثبت می گرفتند و روحیه دشمن تضعیف می شد و رعب و وحشت در بین نیروهای دشمن ایجاد می کرد. بین رزمندگان و نیروهای سوریه و عراق هنگام عملیات و درگیری با دشمن هم من به تنهایی «لُرکه» می زدم.

وی گفت: در سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد حاج قاسم سلیمانی و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه برای دفاع از حرم عازم سوریه شدم.

سردار شهابی فر با اشاره به دلاور مردی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: طی سال ۹۱ که فرمانده قرارگاه شهید کاظمی بودم برای اولین بار با حاج قاسم سلیمانی آشنا شدم.

این فرمانده کهگیلویه و بویراحمدی جبهه مقاومت از سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای دلیر با تصمیمات بدون خطا، مقتدر و مهربان یاد می‌کند و ادامه داد: خداترس بودن، کار برای خدا کردن، توسل به ائمه اطهار و حضرت زهرا(س)، نماز، ولایتمداری و کمک به محرومان راز محبوبیت حاج قاسم است.

«ابوشهاب» از "حاج قاسم " گفت

شهابی فر تا روز شهادت سردار سلیمانی در اکثر عملیات‌های عراق و سوریه با وی حضور داشتم و بیشتر جلسات و در عملیات های کشور سوریه بخصوص عملیات بوکمال با هم بودیم. روز ۲۲ بهمن سال ۹۱ در سوریه مجروح شدم که تنها در یک نقطه از بدنم ۲۱ گلوله بود.

وی با بیان اینکه در عملیات های سوریه و عراق به ابو شهاب معروف بودم، عنوان کرد: حاج قاسم یک روز به من گفت، اگر شما شهید شوید باید به کهگیلویه و بویراحمد بروم و از زحماتت تشکر کنم، اما می‌دانم که شما در استان محبوبیت خاصی دارید بنابراین نمی‌خواهم شما را از دست بدهم. سردار سلیمانی همیشه بعنوان لُر بزرگ من را صدا می زد و می گفت گفت قوم لُر را خیلی دوست دارم و به نحوی خودم هم لُر هستم و قوم لُر را بواسطه سردار شهابی فر می شناسم.

سردار شهابی فر، حضور مستشاران ایرانی در کشورهای عراق و سوریه را به دعوت دولت‌های آن‌ها عنوان و تاکید کرد: داعش و جبهه النصره تا ۳۰کیلومتری مرز کشورمان آمدند و حتی با آن‌ها درگیر شدیم و آنها را به عقب برگرداندیم.

وی افزود: هدف از ایجاد جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی همچون عراق و سوریه، ایران اسلامی است، بنابراین دشمن می‌خواهد ضربه‌ای به ایران بزند و حکومت اسلامی را ساقط کرده و دولتی که در دست نشانده آمریکا باشد بر سر کار بیاورد. مقابله با تکفیری ها یعنی مقابله با امریکا و اسرائیل و استکبار و دول مرتجعی که برای ایران اسلامی نقشه و توطئه می کشند.

«ابوشهاب» از "حاج قاسم " گفت

سردار شهابی فر ادامه می‌دهد، اگر امروز غزه توانسته است زیر شدیدترین حملیات رژیم کودکش صهیونیستی مقاومت کند، همه به برکت خدماتی است که حاج قاسم به گروه‌های مقاومت کرد و طوفان الاقصی مرهون تفکرات و اقدامات حاج قاسم سلیمانی است.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب عاشورا، امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و سرباز امامین انقلاب بود، به عشق شهادت رفت، با خدای خود معامله کرد و شهادتش موجب بیداری جهان اسلام شد. حاج قاسم سلیمانی همه چیز را برای خدا و رضای خدا انجام می داد و بخاطر اینکه ریا نشود و دچار هوای نفس نشود نمی خواست که کسی او را بشناسد و بیشتر بصورت ناشناخته کمک و امدادرسانی می کرد.

این فرمانده جبهه مقاومت با اشاره به ویژگی‌های شهید«ستار اورنگ» تنها شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهید اورنگ شجاعت، پرتحرک، معتقد، با ایمان بود و نیروهای پاسدار، سرباز و بسیجی زیادی را آموزش و تربیت داد.

شهابی فر خطاب به مسئولان نیز بیان کرد: مسئولان و مدیران برای تورم و گرانی به فکر چاره ای باشند و ارزشهای دفاع مقدس را حفظ کنند و میدانی و عملیاتی برای خدمت به مردم عمل کنند.

«ابوشهاب» از "حاج قاسم " گفت

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha