• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102014862
  • خبرنگار : 50163

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

۸۰ درصد خدمات امداد و نجات بر عهده هلال‌احمر است

۸۰ درصد خدمات امداد و نجات بر عهده هلال‌احمر است

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تاثیرترین ارگان در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر است چرا که ۸۰ درصد خدمات امداد و نجات برعهده این جمعیت است.

حکمت‌اله هاشمی (چهارشنبه ۲۰ دی ماه) در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال استان، گفت:  افتتاح خانه‌های هلال در مناطق کم ‌برخوردار منجر به آگاهی و شناخت کافی جامعه هدف در زمان بروز حوادث و همکاری آنان با جمعیت هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر باید تعصب سازمانی داشته باشد تا بتواند در نهادینه کردن طرح‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به جامعه به خوبی عمل کند، ادامه داد: خانه‌های هلال یکی از مولفه‌های مهم عملکرد هلال‌احمر در بحران‌ها، حوادث و سوانح محسوب می‌شود.

هاشمی بر هم‌افزایی با سایر ارگان‌ها و نهادها تاکید کرد و ادامه داد: جوامع محلی باید آموزش و سازماندهی داده شود تا زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد جامعه محلی تا رسیدن نیروهای امدادی هدایت و پاسخگویی منطقه را بر عهده بگیرند تا آسیب‌های ‌جانی و مالی کمتری متوجه شود.

وی اظهار کرد: یکی از ابزارهای تاثیرگذار در فعالیت‌های مدیریت بحران، ارگان.ها هستند و تاثیرترین ارگان در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر است چرا که ۸۰ درصد خدمات امداد و نجات برعهده این جمعیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: اولویت اول هلال‌احمر مناطق کم‌برخوردار است که با فعالیت در خانه‌های هلال و ارائه آموزش برای جوانان و مردم محلی، آنها را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسخگویی در برابر حوادث و دیگر اهداف هلال‌احمر سازماندهی و آماده مدیریت می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: لازمه دست‌یابی به استانداردها در مدیریت حوادث و بلایا تقویت خانه‌های هلال و گسترش آن در سطح استان است که باید در این زمینه به هلال‌احمر کمک کنیم.

عباس بابایی  در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال استان، افزود: جمعیت هلال‌احمر در همه ادارات، ارگان.ها، مدارس و دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی حضور دارد.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال مقوله‌ای محوری و اساسی در مدیریت بحران و هلال‌احمر به شمار می رود، اذعان کرو: باید توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال با همت هم این مهم در راستای آموزش، حمایت، هدایت و مشارکت همراه با مهارت های خاصی که جمعیت هلال‌احمر آموزش می‌دهد، محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha