• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402102014870
  • منبع : ستاد مبارزه با مواد مخدر

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

آهنگ رشد اعتیاد متوقف شد

آهنگ رشد اعتیاد متوقف شد

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم مردمی‌سازی امور است، تاکید کرد: تمامی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: ۴۰ هزار کانون یاریگر زندگی با مشارکت فعال دانش‌آموزان در کشور فعالیت دارند و اقدامات فرهنگی مبتنی بر پیشگیری از اعتیاد را اجرا می‌کنند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۲۶ استان کشور راه‌اندازی شده و بیش از ۲ هزار خیر پای کار آمده‌اند که با همراهی این افراد، سه هزار شغل ثابت در کشور با هدف جلوگیری از بازگشت معتادان بهبودیافته به دام اعتیاد ایجاد شده است.

قائم مقام دبیرکل ستاد افزود: در حوزه مقابله با موادمخدر بالاترین رتبه کشفیات در دنیا را داریم و در حوزه درمان اعتیاد نیز بیش از ۹ هزار مرکز درمانی در کشور فعال است و امروز هیچ معتادی نیست که دسترسی به مراکز درمانی نداشته باشد.

کاظمی با اشاره به اینکه در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است، گفت: میانگین اعتیاد در جامعه جهانی ۲۳ درصد است و ما توانستیم آهنگ رشد اعتیاد را متوقف و کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم مردمی‌سازی امور است، گفت: تمامی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر نیز، باید مبتنی بر رویکرد مردمی باشد و این مهم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نهادها و موسسات مردم نهاد در حال انجام است.

قائم مقام دبیرکل ستاد اضافه کرد: ۲۸۰۰ سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با موادمخدر همکاری می‌کنند که برای کمک به این بخش، باید مشارکت‌های بیشتری را ایجاد کنیم.

کاظمی در ادامه گسترش فعالیت یاریگران زندگی در روستاها و اجرای آن را مهم برشمرد و گفت: این برنامه در روستاها اجرا شد و برخی استان‌ها توانستند اقدامات قابل توجهی را انجام دهند به همین دلیل دبیران شوراها باید اطلاع‌رسانی و آمارهایی از این که چه میزان از برنامه‌ها در کانون‌ها اجرا شده است ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی و عمق نفوذ برنامه‌ها به شهرستان‌ها یکی از راهبردهای ما است که باید شاهد اجرای این برنامه‌ها در اقصی نقاط باشیم.قائم مقام دبیرکل ستاد ادامه داد: سامانه غوام یکی از سامانه‌های مهم در ستاد مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌آید و به منظور یکپارچه سازی و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح کشور ایجاد شده است.

کاظمی گفت: آموزش و پرورش یکی از راهبردی‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارد و اقدامات هماهنگی را با این وزارتخانه در دستور کار داریم.

همچنین محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: در دولت سیزدهم با رویکردی منسجم و تهاجمی، اقدامات مؤثری در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام شده است و با حمایت قضایی مجموعه دادگستری استان و فعال‌سازی کمیته‌های مختلف در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی، توفیقات خوبی در حوزه مقابله با مواد مخدر در استان حاصل شده است.

وی به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت با کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به مرزهای طولانی آذربایجان غربی، برای تقویت تجهیزات رصد و اشراف مرزی به حمایت ستاد مبارزه با موادمخدر نیاز داریم.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر ساماندهی وضعیت زندان‌ها و مراکز اسکان معتادین متجاهر در آذربایجان غربی، اظهار کرد: در کنار راه‌اندازی مرکز یک هزار و ۵۰۰ نفری اسکان معتادان متجاهر در استان، برای احداث مراکز ساماندهی و بهبود معتادین در شمال و جنوب آذربایجان غربی نیز برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، آیین تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی برگزار و از زحمات رامین موحدی دبیر سابق شورا قدردانی و با حکم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، جعفر ذوالفقاری به‌عنوان دبیر جدید این شورا معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۱۷:۴۵

الحمدلله.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۲۰:۳۵

کوچه وخیابانها پر شده از معتادین و وروز به روز بیشتر هم میشن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۲۱:۵۴

چشم بینا میخواهد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۰ ۲۳:۰۴

چه عجب یک خبر امیدوار کننده واقعی درباره فاجعه اعتیاد نوشتید . اما این کافی نیست چون اعتیاد ننگ بزرگی برای یک جامعه متمدن ست و معتاد شدن هر فرد مساوی با کشته شدن یک عنصر مفید برای اجتماع یک کشور ست .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۴:۵۶

درود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۰۷:۲۲

متاسفانه اکثریت معتادان به مواد شیمیایی روی آوردن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۱:۱۷

اگه دنیا جمع بشه نمیتونه ی معتاد را متقاعد کند که مواد را ترک کنه، باید خودش به اون مرحله از عجز و ناتوانی برسه که مواد دیگه بهش کار نمیده و موقعی که تونست ترک کنه هم جلسات راهنما و قدم کارساز خواهد بود به امید ایرانی بهتر

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۹:۴۳

داداش اون موقع فقط باید بتونه سه متر طناب جون دارع بدزده و دنیا رو از وجود لوس خودش پاک کنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۱۴:۱۵

به نظرمن بایددرموردبیماری اعتیادآگاه سازی بشه تاجمع بشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۷

تا زمانی که قوانین واقعیزسختگیرانه برای مبارزه با قاچاق و خرید و فروش جز و کل وض نشود هیچ تاثیری ندارد.‌باید سخت برخورد شود با همه عوامل از معتاد تا قاچاقچیان. ولی وقتی معتاد در زندان بیشتر مواد می کشد تا بیرون این وضعیت درست شدنی نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۳:۳۳

امیدواریم در حد حرف نباشه وکلا اعتیاد از کل ایران پاکسازی بشه درحال حاضر تو کوچه خیابان‌ها مخصوصا محله های پایین شهر پر از معتاد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۹:۳۴

متاسفانه پسرمن از ۱۳ سالگی تا الان که ۴۷ سالشون هست اسیر مصرف مواد هست ، با وجود ۹ سال پاکی مداوم ، اما لغزش کرد و دوباره مصرف می کنه . مرگ بر کاشت مواد مرگ برواردکننده مواد مرگ بر مرگ بر مرگ بر...............

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۳:۳۴

متاسفانه افراد معتاد خیلی زیاد شدند و سن اعتیاد آمده پایین و خانواده های بیچاره درگیرشون هستند ، باید کار اساسی برای این معضل بشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۵:۴۶

ساقی و پخش کنندگان مواد مخدر باید دستگیر و تحت نظر باشند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۸:۰۱

با سلام مسئولان اصلا فکر نکنید که کمکی یا راهکار های خوبی برای این مشکل در نظر گرفتید باید بگم این راهکارهایی که شما به عنوان جلوگیری از رشد اعتیاد بهش نگاه می‌کنید یا اقدامی موثر میدونید اصلا این طور نیست .مثل این میمونه که درختی را تمام شاخه هاشو قطع کنید ولی با ریشه اون درخت کاری نکنید پس از مدتی کوتاه دوباره درخت شروع به رشد میکنی و طولی نمی‌کشه که به یک درختی تنومند تبدیل میشه.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۸:۲۰

سلام بیشتر از بیکاری به طرف اعتیاد میرن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۱:۳۵

چرا تریاک بقدری گرونه کردان که کسانی که مصرف داشتن توان خرید نداران بعد یک کارتون خواب تریاکی نداریم یا شیشه یا هرویین دولت کاش تریاک اینقدر گیر نمبداد اونها نباشه یا شربت شیمیایی بخوران یا بران صنعتی که نابود بشن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۵:۲۰

اصلا من فکر نمیکنم کار مفیدی به صورت جدی انجام شده باشه مگر درحد حرف من یکیو مبشناسم میگفت مواد خیلی خیلی گرون شده وبی کیفیت میگفت خیلیا بخاطر همین یا ترک کردن یا موادشونو به متادون از قرص فروشیایه مثلا کلینیک تهیه میکنن چون ارزونتره پس مواد فروشا بیشتر کارمفید انجام دادن باگرون کردن مواد البته اگه کلینیک هایه ساقی قرص وشربت از چاله داخله چاه نندازه بدبختارو بذاره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۵:۵۴

بهترین راه مقابله با موادصنعتی و کوفت و زهر ماری دست ساز خطرناک و مخدرهای دست ساز خطرناک--۱_ آزادانه کشت کشاورزی داروگیاهی خشخاش تریاک ازنورخورشید وآب وخاک طبیعی طبیعت نعمت خدادادی ومحصولات کشاورزی خدادادی میباشد؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۷:۱۵

سلام خسته نباشید خداقوت دهدبه دولت مردان زحمتکش ما باید به فرزندان جامعه درمدارس ودردانشگاه ها دراین زمینه اگاهی داده شود وازطریق رسانه ها مضرات انها گفته شود فیلم هایی دراین زمینه ساخته شود ، بهترین راه پیشگیری ازاعتیاد اگاهی دادن است فراخوان داده شود ازمردم هم نظرخواهی شود برای کمک به افراد کم عقل که به اعتیاد گرایش پیدا میکنند خدانگهدارتان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۸:۱۹

بله معتاد به مراکز درمان دسترسی دارد اما همه مراکز پر هستند و به شخص جدید نوبت نمیدهند...متاسفانه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۹:۲۸

به هیچ عنوان متوقف نشده است زیرافقط مصرف تریاک کم شده آنهم به علت گرانی ولی درعوض مصرف شیشه وهروئین رفته بالابالاها.چونکه ارزان است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۱:۱۴

امید وارم که این طور باشد اما اینطور نیست تمام افراد مسن تریاک می کشند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۱:۵۱

افراد سن ۵۰ به بالا اعتیاد دارن چه کنند ترک مساوی مرک

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۲:۵۰

ای کاش کسی که نمیتونست ترک کنه رو اعدام میکردن تا خانوادش رو نجات بدن.من بادوتا بچه ۲۲ ساله گرفتار یه شوهر معتادیم وروز به روز بدتر میشه .فقط آرزوی مرگ داریم براش.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۳:۳۰

شما که نمیتونی از یه آدم خلاص بشی چطور توقع داری شوهرت اعتیاد دردناک اعتیادی که تا مغز استخوان آدم رو میکشه نجات پیدا کنه این راه صبر زیاد وفاداری فداکاری میخواد عشق اگر دو طرفه باشه کوه رو جابجا میکنه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۳:۳۶

واقعا واسه خودم متاسفم که مرگ کسی که دوستش داشتیم رو آرزو میکنیم البته انسان همیشه دنبال آسون ترین راهه آنوقت بچه ها مون چی چی فکر میکنن من چقدر تلاش کردم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۶:۳۲

حق باشماست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۳:۴۹

نیروی انتظامی کلیدکرده روی فرشندگان تریاک فشار روی معتادان ازگرانی وووبعدپناه می آورند به صنعتی. وفروشنگان صنعتی آزادترهستند. باید آنها جمع شوند. تریاک آزادباشه دارندمردم خودشون ترک می‌کنند ازتنفر..و گرانی.. فشار اندرفشار.. وووو

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۵:۴۶

به جای از بین بردن سرپرست خانوارهای و معتادین برای افراد سن بالا تریاک دولتی تهیه کنید چون ترک کردن میتونست با مرگ

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۸:۳۹

دولت بطور جدی دارد با تریاک مبارزه میکند چه خرد وچه کلان ولی این خوب نیست زمانی که هیولایی به نام شیشه وهرئین سروری میکنن در آینده ای نچندان دور فاجعه ای رخ خواهد داد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۲:۰۱

دمتون گرم اقای کاظمی احتمالا امار ی که گفتین فقط از منزل خوتون دادین برادر من سرت کردی توبرف همجا رو تاریک میبینی الان که ۸۰درصد رشد داره امار چرت وپرت بده بره که دیده که شنیده چه بچه خوبی هستی قبلا اگر مواد اضافی ملت به ترکیه میرفت الان مصرف زیاد شده هچی کم هم میارن صد بار گفتم از تو پارک نگیر اشغال داره گوش نمیدی که