• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402102014881
  • منبع : بازار

بعد از لمینت چند روز نباید مواد غذایی رنگی بخوریم؟

بعد از لمینت چند روز نباید مواد غذایی رنگی بخوریم؟

افراد بسیاری به دنبال یک راه حل ساده و راحت برای برطرف کردن عیوب دندان‌های خود هستند، یکی از این روش‌ها استفاده از لمینت دندان است که با نام روکش‌ دندان نیز در جامعه شناخته می‌شوند. از لمینت برای برطرف کردن عیوبی مانند شکستگی، تغییر رنگ، ترک دندان و غیره استفاده می‌شود. این روکش‌ها به شما کمک می‌کنند تا ظاهر دندان‌هایتان به شکل قابل توجهی تغییر کرده و ایده‌آل شود، در واقع لمینت یک روش دندانپزشکی فوق‌العاده برای رهایی از مشکلات ظاهری دندان‌ها است که به شما کمک می‌کند از لبخند خود لذت ببرید.

به گزارش ایسنا به نقل از کلینیک درسان، در این مطلب قصد داریم به روش‌های مراقبتی بعد از لمینت بپردازیم، زیرا این روش‌ها می‌توانند به شکل قابل توجهی در طول عمر لمینت‌های دندان شما تأثیرگذار باشند، پس در ادامۀ مطلب با ما همراه باشید.

روش های مراقبت از لمینت دندان

مراقبت از روکش‌های دندان محدود به زمان خاصی نیست و باید در تمامی زمان‌ها از آن‌ها مراقبت کنیم. البته مراقبت در 48 ساعت ابتدایی بسیار مهم است، زیرا در ساعات ابتدایی بعد از لمینت، دندان‌ها به شکل ویژه‌ای حساس می‌شوند.

نکات مراقبت از لمینت دندان

اگر قصد دارید لمینت دندان‌های خود را در بهترین حالت نگه دارید، بهتر است از به نکات زیر توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنید.

بعد از لمینت چند روز نباید مواد غذایی رنگی بخوریم؟

مواد غذایی رنگی نخورید

شاید برای شما این موضوع سؤال باشد که تا چه زمانی نباید از مواد غذایی رنگی مانند چای و قهوه استفاده کنید. شما باید بدانید که این مواد غذایی به شکل قابل توجهی برروی روکش دندان‌ها تأثیر گذاشته و می‌توانند لکه‌هایی را برروی دندان‌های شما ایجاد کنند. دندانپزشکان توصیه می‌کنند در 48 ساعت ابتدایی به هیچ عنوان از این گونه مواد غذایی استفاده نکنید، زیرا در این زمان تأثیرگذاری این گونه مواد برروی دندان‌ها بیشتر بوده و می‌توانند رنگ روکش‌ها را تغییر دهند.

موضوع خوش حال کننده این است که راه حلی برای مصرف این مواد غذایی بعد از 48 ساعت ابتدایی وجود دارد، آن راه حل این است که مسواک خود را همیشه همراه خود داشته باشید و بلافاصله بعد از مصرف مواد غذایی رنگی دندان‌های خود را مسواک بزنید. با این کار برای همیشه از بروز لکه‌های تیره برروی لمینت دندان‌های خود در امان خواهید بود.

از غذاهای چسبنده و جویدنی اجتناب کنید

اجتناب از این مواد غذایی مهم‌تر از عدم مصرف غذاهای رنگی است، زیرا مواد غذایی چسبنده مانند آدامس و آبنبات می‌تواند به لمینت دندان‌ها آسیب بزنند و حتی ممکن است به آن‌ها چسبیده و برای پاک سازی دندان‌ها، شما را با مشکل روبرو سازند.

غذا یا نوشیدنی های اسیدی دشمن دندان ها

بالا بودن اسیدیته مواد غذایی و نوشیدنی‌ها می‌تواند به صورت مستقیم برروی مینای دندان‌های طبیعی شما تأثیر بگذارند. همچنین استفاده بیش از اندازه از این گونه مواد می‌تواند باعث کدر شدن لمینت دندان‌های شما ‌گردد؛ بنابراین بهتر است مصرف این مواد غذایی را تا جایی که امکان دارد محدود کنید، حتی اگر دندان‌های شما فاقد روکش هستند.

مواد غذایی اسیدی می‌تواند بر روی مواد اتصال دهندۀ لمینت به دندان نیز تأثیر گذاشته و این اتصالات را از بین ببرد؛ بنابراین مصرف آن‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود.

مراجعه منظم به دکتر دندانپزشک

اگر قصد دارید لمینت دندان‌های خود را در بهترین حالت نگهداری کنید، بهتر است به صورت منظم برای معاینه دندان‌ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا لمینت دندان‌های خود را برای سال‌های آینده نیز به بهترین شکل حفظ کرده و از لبخند خود لذت ببرید.

بعد از لمینت چند روز نباید مواد غذایی رنگی بخوریم؟

رعایت بهداشت دهان و دندان

یکی از موضوعات بسیار مهم در رابطه با نگهداری از لمینت‌ها، رعایت بهداشت دهان و دندان به کمک مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و استفاده از دهان شویه است. رعایت این سه مورد به صورت چشم‌گیری برروی عمر لمینت دندان‌های شما تأثیرگذار خواهند بود.

استفاده از خمیردندان غیرساینده و مسواک نرم نکته بسیار مهمی است که باید در رعایت بهداشت دهان و دندان خود به آن توجه کنید، زیرا خمیردندان ساینده و مسواک زبر می‌تواند به روکش دندان‌ها آسیب‌های جدی وارد کنند.

در نهایت اینکه بعد از لمینت دندان باید به طور مرتب از نکات بالا پیروی کنید تا روکش‌های دندان‌های خود را در بهترین حالت نگهداری کنید. مهم‌ترین نکته در این رابطه، توجه به مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی است که در طی روز مصرف می‌کنید. در واقع مواد غذایی رنگی نظیر چای و قهوه و مواد چسبنده نظیر آدامس و تافی می‌توانند آسیب‌های جدی به روکش دندان‌های شما وارد کنند؛ بنابراین بهتر است تا حد امکان از مصرف آن‌ها اجتناب کرده و در صورت مصرف بلافاصله دندان‌های خود را با مسواک و خمیردندان تمیز کنید تا میزان آسیب را کاهش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha