• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402102014883
  • خبرنگار : 71381

گزارش ایسنا از اولین نشست کمیته فلسطین APA

گزارش ایسنا از اولین نشست کمیته فلسطین APA

اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین» برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین» به میزبانی مجلس شورای اسلامی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد که در این نشست نمایندگان مجالس ۱۹ کشور آسیایی حضور دارند.

در غزه با هلوکاست واقعی مواجه‌ایم

در ابتدای این نشست رئیس مجلس شورای اسلامی دربخشی از اظهارات خود با بیان اینکه در غزه با هلوکاست واقعی مواجه‌ایم، گفت: در شرایطی که در سه ماه اخیر رژیم صهیونستی بیش از ۲۳ هزار فلسطینی را قتل عام کرده است، جهان به اصطلاح متمدن غربی در برابر این حجم بمباران و نسل کشی و نقض کلیه اصول حقوق بشر دوستانه سکوت کرده و سایه سنگین جاهلیت مدرن را شاهدیم.

محمدباقر قالیباف افزود:امروز موضوع غزه تبدیل به مهمترین مساله آسیا و جهان شده که آزمونی است تا بشریت وجدان خود را بیاموزد؛ وضعیت فلسطین مصداق روشن نا امن سازی و جنایت و نسل کشی و آواره کردن مردم فلسطین است.

به دنبال بازگشت مردم فلسطین به سرزمین‌های فلسطینی هستیم

همچنین دبیر کل مجمع مجالس آسیایی تاکید کرد: عنوان پارلمان‌های کشورهای آسیایی درخواست داریم تا اقدامات قاطعی در جلوگیری از حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی انجام شود و این رژیم به اقدامات خود پایان دهد.

محمدرضا مجیدی با محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در پاکسازی نژادی مردم فلسطین و بمباران مدارس و دفاتر سازمان ملل در غزه گفت: در این حمله از حقوق مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌شود. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی بازگشت مردم فلسطین به سرزمین‌های فلسطینی است.

 طوفان الاقصی یک سیلی محکم به سلطه ایالات متحده آمریکا بود

در ادامه این نشست نایب‌رئیس مجلس فلسطین با انتقاد از سیاست‌های استعماری غرب و خوشحالی نسبت به از بین رفتن این سیاست، گفت: ملت فلسطین بر موضع ثابت خود مبنی بر پایان دادن به جنگ و برقراری آتش بس و آزادی همه زندانیان تاکید دارد.

احمد علی فیصل با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی مقاومت و بازدارندگی رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد و یک سیلی محکمی به سلطه ایالات متحده آمریکا بود، گفت: غزه فراموش نخواهد شد بلکه تاریخ منطقه و جهان رقم خواهد زد. غزه قلب زمین است و تمام جهان را در بر می‌گیرد. رژیم صهیونیستی از طریق این جنگ دیوانه وار خواستار از بین بردن تمام امکانات و همچنین از بین بردن مقاومت و کوچاندن ظالمانه مردم فلسطین از این سرزمین و اجرای پروژه استراتژیک خود مبنی بر انکار حضور مردم فلسطین در سرزمین‌های فلسطینی است اما در دست‌یابی به اهداف خود ناکارآمد بوده است.

 ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شریک جرم هستند

رئیس پارلمان کشورهای عربی گفت: تمام کسانی که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند شریک جرم این رژیم هستند.

عادل العسومی رئیس با بیان اینکه بسیاری در غزه زیر آوارها مدفون شده اند، افزود: تمام کسانی که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده اند شریک جرم این رژیم هستند.

رژیم صهیونیستی رتبه اول ارتکاب جنایت علیه کودکان را دارد

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رتبه اول ارتکاب جنایت علیه کودکان را دارد، گفت: باید کشورهای آزادی‌خواه از هر اقدامی برای افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی در جهت پایان دادن به حملات وحشیانه و غیرانسانی آنها، استفاده کنند.

محمدمهدی زاهدی افزود: همه ما می دانیم که هر تحولی در هر نقطه ای از جهان، خواه ناخواه سایر نقاط جهان را متأثر از خود می‌کند. در این میان، قاره آسیا با توجه به اهمیت استراتژیک خود در دنیا و به واسطه دارا بودن منابع مهم و مورد نیاز جهان از جمله انرژی، جایگاه ویژهای داشته است.

اقدامات ضدبشری اسراییل را محکوم می‌کنیم

عضو هیئت پارلمانی چین با بیان اینکه «اقدامات کم سازمان ملل در سه ماه گذشته باعث شده جنگ روز به روز گسترده‌تر شود»، اظهار کرد: اقدامات اسرائیل ضدبشری است و چین آن را  محکوم می‌کند.

ول لی با تاکید بر اینکه چین مخالف هر نوع تروریسم است، گفت: در سه ماه گذشته اتفاقی که بین فلسطین و اسرائیل افتاده و با اقدامات کمی که سازمان ملل داشته، جنگ روز به روز گسترده‌تر شده است. باید با گفت‌وگو و به دور از یکجانبه گرایی، جنگ را به پایان برسانیم. رئیس جمهور ما به جنگ غزه بسیار حساس است و آن را پیگیری می‌کند و آن را برای صلح و ثبات منطقه مضر می‌داند.

در پایان این نشست، کشورهای عضو کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) در بیانیه‌ای ضمن حمایت از عضویت کامل دولت فلسطین در سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری تجاوز اسرائیل و رفع سریع محاصره غزه جهت ورود دارو، مواد غذایی، اقلام ضروری و سوخت برای شهروندان فلسطینی شدند.

 اعضای نشست این کمیته همچنین در کنار یکدیگر  عکس یادگاری گرفتند.

صبح امروز هم پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با حضور نمایندگانی از ۲۶ کشور برگزار شد و با صدور بیانیه حمایتی از مردم فلسطین به پایان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha