• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402102014887
  • منبع : بازار

بدون ریسک فلومتر بخریم

بدون ریسک فلومتر بخریم

خرید فلومتر نیاز به تخصص دارد. شرکت "کنترل با ما" با مشاوره رایگان و با پشتوانه تجربه فراوان خود در زمینه اجرای پروژه‌های کنترل و واردات انواع تجهیزات صنعتی، یکی از بهترین مشاوران در زمینه خرید هدفمند و هوشمندانه این تجهیزات است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت کنترل با ما، در حوزه دینامیک سیالات و کنترل فرآیند، اندازه‌گیری و تنظیم دقیق نرخ جریان در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. تصفیه‌خانه‌های آب، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و حتی صنایع مواد غذایی و دارویی به فلومترهای مناسبی برای کار خود نیاز دارند. فلومتر یا دبی‌سنج برای پاسخ‌گویی به کاربرد خاصی مهندسی شده و ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی دارند. شناخت دقیق هر دبی‌سنج و نوع استفاده آن به شما کمک می‌کند تا دستگاه مناسب برای کسب‌وکار خود را تهیه کنید. از طرفی شما نیاز به مشاوره تخصصی برای انتخاب دقیق‌تر دارید تا ریسک خرید شما را به صفر برساند، شرکت کنترل با ما دو دهه در حوزه واردات و تأمین تجهیزات صنعتی فعالیت دارد که با دانش متخصصین و مشاوره رایگان خود راهنمای شرکت‌های بزرگ ایرانی و خارجی است.

فلومتر چیست؟

فلومتر یا دبی‌سنج وسیله‌ای است که برای اندازه‌گیری میزان یا مقدار گاز یا مایعی که در یک لوله یا کانال جریان دارد، استفاده می‌شود.

این دستگاه با اندازه‌گیری سرعت سیال و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی یا مکانیکی که می‌تواند توسط اپراتور خوانده شود یا توسط کامپیوتر ضبط شود، عمل می‌کند.

دبی‌سنج‌ها در طیف وسیعی از صنایع، از تصفیه آب و HVAC گرفته تا تولید نفت و گاز و فرآوری شیمیایی، برای اطمینان از اندازه‌گیری و کنترل دقیق جریان سیال استفاده می‌شوند.

انواع فلومتر و کاربرد هر کدام از آن‌ها

فلومترها را می‌توان به‌شیوه‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. ما در این‌جا به تقسیم‌بندی‌ها نپرداخته و تنها به معرفی فلومترهای رایج، روش کار و صنایعی که در آن کاربرد دارند، بسنده می‌کنیم.

دبی‌سنج ورتکس یا گردابی (Vortex Flowmeter)

دبی‌سنج گردابی ابزار پیچیده‌ای است که برای اندازه‌گیری جریان سیال با تشخیصِ گردابه‌هایِ ایجادشده در هنگام عبور سیال از بدنه، کاربرد دارند. Vortex Flowmeter یک نوع مستقیم دبی‌سنج است که بر اساس اصل von Karman Vortex Street کار می‌کند. در این دستگاه یک بدنه بلوف (bluff) یا میله شیدر در مرکز مسیر جریان قرار گرفته که سبب ایجاد گرداب می‌شوند.

  • استفاده‌ها

فلومترهای گردابی، در صنایعی مانند نفت و گاز، پالایش، شیمیایی و پتروشیمی و مواد غذایی و آشامیدنی استفاده می‌شوند.

دبی‌سنج مغناطیسی (Magnetic Flowmeter)

دبی‌سنج‌های مغناطیسی، بر اساس اصول الکترومغناطیسی کار کرده و به دلیل دقت در اندازه‌گیری جریان سیالات رسانا مشهور هستند. این فلومتر برای سیال‌های رسانا کاربرد دارد.

  • استفاده‌ها

فلومترهای مغناطیسی که برای مایعات رسانا ایده‌آل است، معمولاً در تصفیه آب، فرآوری شیمیایی، داروسازی و صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می‌شوند.

دبی‌سنج جابه‌جایی مثبت بیضی (Positive Displacement Flowmeter)

دبی‌سنج‌های جابه‌جایی مثبت به انرژی خارجی مانند برق نیاز ندارند. دبی جریان از تعداد دور چرخش اعمال‌شده توسط انرژی سیال محاسبه می‌شود. به‌طور کلی، فلومترهای جابه‌جایی مثبت، اندازه‌گیری با دقت بالایی را ارائه می‌دهند و برای مجموع دبی مناسب هستند.

بدون ریسک فلومتر بخریم!

  • صنایع مناسب

دبی‌سنج‌های جابه‌جایی مثبت بیضی‌شکل معمولاً در صنایعی مانند داروسازی، فرآوری شیمیایی و آزمایش هیدرولیک استفاده می‌شوند.

دبی‌سنج توربینی (Turbine Flowmeter)

فلومترهای توربینی دستگاه‌های مکانیکی هستند که با استفاده از یک توربین دوار در جریان سیال، دبی مایعات را اندازه‌گیری می‌کنند.

  • صنایع مناسب

فلومترهای توربین به‌طور گسترده‌ای در صنایع نفت و گاز، برودتی، هوافضا، و کاربردهای خودرو استفاده می‌شوند.

فلومتر التراسونیک (Ultrasonic Flowmeter)

فلومترهای اولتراسونیک از امواج اولتراسونیک برای اندازه‌گیری سرعت یک سیال استفاده می‌کنند. امواج اولتراسونیک، امواج صوتی خاصی هستند که می‌توانند از مایع عبور کرده و با محاسبات خاص و دقیقی جریان را مشخص کنند.

  • صنایع مناسب

صنایعی مانند مدیریت آب و فاضلاب، سیستم‌های HVAC و صنعت نیمه‌هادی از فلومتر اولتراسونیک استفاده می‌کنند. دلیل آن غیرتهاجمی، مناسب‌بودن برای سیالات مختلف و توانایی سنجش دبی در لوله‌هایی با قطر بزرگ است.

روتامتر (Rotameter)

روتامتر که به‌عنوان « دبی‌سنج منطقه متغیر» یا variable area flowmeter نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای ساده و در عین حال موثر برای اندازه‌گیری سرعت جریان سیالات بر اساس موقعیت شناور در یک لوله مخروطی است.

  • صنایع مناسب

روتامترها معمولاً در آزمایشگاه‌ها، فرآوری‌های شیمیایی و برنامه‌های تصفیه آب استفاده می‌شوند.

بدون ریسک فلومتر بخریم!

جریان‌سنج جرمی (Mass Flow Meter)

دبی‌سنج جرمی جریان جرمی یک سیال را مستقیماً اندازه‌گیری کرده و سنجش‌های دقیقی را بدون توجه به تغییرات دما یا فشار ارائه می‌دهد. این دستگاه‌ها در کاربردهایی که جرم، نه حجم، مورد توجه است، حیاتی هستند.

  • صنایع مناسب

صنایعی مانند داروسازی، مواد غذایی و آشامیدنی و فرآوری‌های شیمیایی از جریان‌سنج‌های جرمی سود می‌برند. در این صنایع اندازه‌گیری دقیق جرم برای کنترل فرآیند، تضمین کیفیت و انطباق با مقررات ضروری است.

نکات مهم برای خرید فلومتر

هنگام خرید فلومتر، لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • پارامترهای مورد نیاز: نوع سیال، محدوده سرعت جریان، دما، فشار و دقت مورد نیاز را مشخص کنید
  • سازگاری سیالات: بررسی کنید که آیا دبی‌سنج با خواص سیالی که قصد اندازه‌گیری آن را دارید، سازگار است یا نه. عواملی مانند ویسکوزیته، خورندگی و حضور بالقوه جامدات را در نظر بگیرید.
  • محدوده نرخ جریان: اطمینان حاصل کنید که دبی‌سنج قادر به اندازه‌گیری کل محدوده دبی مورد انتظار است. برخی از فلومترها برای دبی‌های کم مناسب‌ترند.
  • دقت: سطح دقت مورد نیاز برای کار خود را تعیین کنید و بر اساس آن دبی‌سنج را خریداری نمایید.
  • شرایط نصب: فضای موجود، جهت‌گیری و دسترسی را ارزیابی کنید.
  • نوع فلومتر: نوع فلومتر را بر اساس کار انتخاب کنید.

سایت کنترل با ما با امکان استعلام قیمت و پیشفاکتور به شما در انتخاب و خرید فلومتر کمک می‌کند. درصورت نیاز به مشاوره رایگان تماس بگیرید.

انتهتی رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha