• پنجشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102115268
  • خبرنگار : 50534

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

اعتماد مردم به حوزه درمان یک سرمایه است

اعتماد مردم به حوزه درمان یک سرمایه است

ایسنا/زنجان معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اعتماد مردم به حوزه سلامت یک سرمایه اجتماعی است.

عباس عبادی ظهر امروز (پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه) در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه مردم باید خدمت با کیفیت دریافت کنند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ظرفیت و پتانسیل خوبی در رابطه با تربیت نیروهای نخبه و جوان دارد.

وی با اشاره به فعالیت ‌جهادی مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، افزود: از فرصت‌هایی که در اختیارمان قرار گرفته برای ادای دین به مردم استفاده کنیم؛ چرا که از حوزه سلامت به عنوان نهاد سازنده در راستای سرمایه اجتماعی نام می‌برند.

عبادی با اشاره به همراهی مادی و معنوی نماینده عالی دولت در استان از حوزه سلامت، گفت: از آغاز اجرای پویش سلامت غربال‌گری دیابت و پرفشاری تا به امروز ۶۳ درصد جمعیت تحت پوشش بالای ۱۸ سال تحت پوشش طرح قرار گرفته‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حوزه پیشگیری اهمیت بیشتری از درمان دارد، ابراز کرد: دیابت و فشار خون یک زنگ خطر برای جامعه است که باید سال‌های پیش به فکرش بودیم، ۷۶۰ هزار نفر احتمال ابتلا به پرفشاری داشتند که قبلا سابقه‌ای از آن‌ها ثبت نشده بود همچنین ۴۳۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت هستند که همه این موارد با هزینه کمتر از قبل قابل پیش‌بینی بود.

این مسئول با بیان اینکه اصلاح تغذیه و آموزش به منظور پیشگیری حائز اهمیت است، تشریح کرد: شاخص تخت بیمارستانی اگر چه توسعه است اما کار درست در حوزه بهداشت و پیشگیری است؛ اینکه مردم به مرحله درمان نرسند خود یک موفقیت است؛ لذا این مهم همت ویژه و همراهی همه دستگاه‌ها برای اصلاح سبک زندگی درست را می‌طلبد.

وی با اشاره به جنبه آموزش و پژوهش علوم پزشکی، اذعان کرد: در بخش خدمات بیشترین انرژی صرف می‌شود و جز اولویت‌ها است. پس بایستی سرمایه‌گذاری اول ما در حد پیشگیری باید باشد.

عبادی با اشاره به شاخص‌های امید و نقش سلامت در این مقوله، خاطرنشان کرد: اگر بدنه دانشی و تربیت نیروی انسانی ما قوی و محکم نباشد هر سرمایه‌گذاری دیگری در حوزه درمان پاسخ درازمدتی نخواهد داشت.

به گزاش ایسنا در این مراسم دکتر حسن بختیاری تودیع و دکتر دین‌محمدی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی زنجان معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۰

لطفا به روستاها پزشکان متخصص بدهید،چون دیگر رفتن به شهرهای بزرگ خرجش خیلی زیاد شده مادرم مریضه می گن باید به متخصص بره