• پنجشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402102115281
  • خبرنگار : 50214

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد خبر داد

اعلام ۱۰۰ پاسخ منفی به صنایع آلاینده و آب‌بر در محور مهریز - عقدا

اعلام ۱۰۰ پاسخ منفی به صنایع آلاینده و آب‌بر در محور مهریز - عقدا

ایسنا/یزد معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به ممانعت‌ها در واگذاری‌های بی‌رویه مجوز صنایع آلاینده و آب‌بر در محور مهریز - عقدا، گفت: در دو سال گذشته حدود ۱۰۰ پاسخ استعلام منفی برای صدور مجوزها در محور مهریز - عقدا صادر شده است.

جعفر رحمانی امروز (۲۲ دی ماه) در سومین نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد (آپفن) با اشاره به سه طرح پژوهشی انجام‌شده با کلید واژه آسیب‌های اجتماعی در این استان، گفت: امیدوارم نتایج این طرح‌های پژوهشی راهکارهایی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن در استان ارائه کند.

وی با بیان اینکه اگر مسائل ناشی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در استان مدیریت نکنیم در آینده با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد، ادامه داد: باید در استان، نگاه متفاوتی به توسعه داشته باشد. به این امر در سند آمایش استان توجه ویژه‌ای شده و در دستور کار تیم مدیریتی استان یزد قرار گرفته است.

او نیاز به برنامه مدون برای مدیریت مهاجرت به استان را از جمله اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: اعتراض‌های مردمی در برخی شهرستان‌ها که بخشی از آن مربوط به آلودگی‌های محیط‌ زیستی و بخشی دیگر مربوط به مسائل اجتماعی و فرهنگی است، ناشی از نبودن سند آمایش قبل از سال ۱۴۰۰ است.

وی با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمین استان یزد در پایان سال ۱۳۹۹ و شروع اجرای آن از ابتدای سال ۱۴۰۰ در کشور و استان، ادامه داد: بعد از تصویب سند آمایش، استان یزد مسیر بهتری را برای توسعه در پیش گرفت و در حال تلاش برای تبدیل اقتصاد منبع‌محور به اقتصاد دانش‌محور است و حرکت بر مبنای آمایش سرزمین می‌تواند بسیاری از مسائل استان در حوزه اجتماعی و فرهنگی را حل کند. با این روند، بسیاری از مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیط‌ زیستی استان رفع می‌شود و حتی به سمت جبران خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، رحمانی از ممانعت‌های استان براساس سند آمایش سرزمین در واگذاری‌های بی‌رویه در محور مهریز - عقدا سخن گفت و گفت: بر همین اساس، در دو سال گذشته حدود ۱۰۰ پاسخ استعلام منفی برای صدور مجوزها در این محور صادر شده است؛ اما استان نمی‌تواند جلوی مجوزهایی را بگیرد که در سال‌های گذشته داده شده و پیشرفت‌های فیزیکی برخی از این پروژه‌ها بیش از ۸۰ درصد است. با وجود اینکه می‌داند بهره‌‎برداری از آنها مسائل اجتماعی و فرهنگی ایجاد خواهد کرد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت استان یزد به آمار ۴۱ درصدی بیمه‌شدگان غیربومی تامین اجتماعی استان یزد اشاره و اضافه کرد: با توجه به آمار بیکاری و بیمه‌شدگان می‌توان گفت، در شرایط طبیعی، هر شغلی در استان ایجاد کنیم که مناسب دانش‌آموختگان دانشگاهی نباشد، منجر به افزایش مهاجرت به استان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha