• پنجشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1402102115381
  • خبرنگار : 71970

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کل کشور:

آموزش و پرورش نیاز مبرم به نیروی جوان و سرزنده دارد

آموزش و پرورش نیاز مبرم به نیروی جوان و سرزنده دارد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کل کشور در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نکاتی را پیرامون حکم دیوان عدالت اداری با موضوع افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان متذکر شد.

به گزارش ایسنا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کل کشور در نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد: بلا شک، برداشتن سقف سنی ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، نگرانی‌هایی را ناظر به ماموریت این دانشگاه راهبردی و آینده نیروی انسانی نظام آموزش و پرورش برانگیخته است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب حجت الاسلام خسروپناه
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

استلزام حاکمیت یک نگاه دقیق و سنجیده بر پیکره قوای تقنینی در راستای تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌های نظام تربیت معلّم، این روزها بیش از پیش احساس و ادراک میشود.

حکم اخیر دیوان عدالت اداری به ابتناء بند الف از ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، تربیت معلّم را بدون توجه به اقتضائات و چهارچوب‌های مسیر جذب در آن، به مثابه سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی پنداشته و حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر ۴۰ سال را برای آن در نظر گرفته است.

بلا شک، برداشتن سقف سنی ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، نگرانی‌هایی را ناظر به ماموریت این دانشگاه راهبردی و آینده نیروی انسانی نظام آموزش و پرورش برانگیخته است که ادله ذیل در راستای بازنگری و تامل جدی‌تر بر اجرای حکم فوق در این دانشگاه ارائه می‌گردد:

۱_  چهار سال زیست در دانشگاه فرهنگیان، بستر و فرصتی بی بدیل است که مقصودی به بلندای تربیت نیروی انسانی زبده از بدو جوانی دارد. این استراتژی در جذب نیروهای مسلح نیز غالب بوده و سقف سنی متقاضیان، از ۲۴ سال عدول نمی‌کند.

عطف به این نگاه و استمرار این حیث رویکردها از جانب سیاست گذاران، آموزش و پرورش را به درگاهی بدل کرده است کانّه بناست بخشی از معضل بیکاری جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ را حل کند و همین اتفاق، مروّج نگاه کارمندی به عرصه معلّمی است. این در حالی است که دانشجو معلّم مومن انقلابی، به تاسّی از الگوهای ماندگار این عرصه، معلّمی خود را در امتداد راه انبیاء و اوصیا دیده و در قبل وقایع پیرامون خود، موظف و مکلف دانسته و نقش آفرین میداند.

۲_ نگاه حاکم، بر منطقی دلالت دارد که دانشگاه فرهنگیان را صرف نظر از کارکرد تربیتی آن؛ منحصر در ۴ سال آموزش فنون معلّمی جهت تامین و تزریق منابع انسانی به این دستگاه میبیند. فی الواقع، ورود رده‌های سنی بالای ۲۴ سال به این دانشگاه، با تکثری از اقتضائات من جمله عدم تاب آوری فرایندهای بلند مدت تربیتی، منتج به تقلیل اهداف غایی تربیت معلّم و تحریف آن به نفع آموزش‌های زودبازده مهارت معلّمی خواهد شد.

۳_آموزش و پرورش نیاز مبرم به نیروی جوان و سرزنده دارد تا در تعامل با کودک و نوجوان، از انگیزه و روحیه کافی برخوردار بوده و مستمراً در پی روزآمد سازی و پربازده‌تر نمودن تعلیم و تربیت در کلاس درس خود باشد. تزریق نیروهایی خارج از رده سنّی ۱۸ الی ۲۰ سال، اسباب فرسایش زودرس و افزایش سن بازنشستگی در آموزش و پرورش را فراهم می‌آورد.

با عنایت به نکات مزبور، از شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار می‌رود چاره‌ای اندیشیده و با شرح شرایط اخصّ ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، پیش از آنکه آثار سوء حکم دیوان عدالت، پدیدار گردد، از اجرایی سازی آن در نظام تربیت معلم ممانعت جدی به عمل آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۰۷:۵۳

من راصی به مرگم هستم با کدوم حقوق نقست از جای گرم در می آد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۲:۴۹

چهل و پنج هم می توانند تو آزمون شرکت کنند این اصلا درست نیست . از همون اول باید همین نیروهایی که سنشون بالای چهل رفترو بگیرید نه الان مشکل از سیستم خودتون هست که این بلارو سر جوان ها آوردید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۴:۳۲

آموزش وپرورش نیاز به بودجه کافی وسرانه ورسیدگی به وضعیت بسیار بدمعلم وامکانات رفاهی و....دارد نه فقط جوان

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۴:۴۴

بانوان فرهنگی‌ولطفا‌با۲۵سال‌بازنشسته‌کنید.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۷:۲۰

آقای محترم با معلم برجی ده میلیون حقوق نمیشه نخبه و نابغه تربیت کرد، کمی به خود بیایید،معلم وقتی حقوق مکفی،خونه وماشین داشته باشه، زن هم میگیره وبا انگیزه کار میکنه، والله این حقوق بیگاری هم نمیشه این کاری که آقایان با معلم انجام میدن از بیگاری هم بدتره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۷:۳۶

با سلام من لیسانس ادبیات فارسی هستم خداشاهده فقط یکبار استخدام زدن اونم در حد یکی دو نفر میخواستن که طبق معمول اولویت با خانواده شهدا بوده الانم سنم ۴۷ ساله کی جواب دل منو میده تو اون دنیا باهزار شوق و اشتیاق دانشگاه رفتم و با هزار زحمت و سختی لیسانس گرفتم چرا سن من و امثال من باید بشه نسل سوووختتته؟؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۷:۵۰

سلام آیا اون شخصی که چهار سال مدرک آموزش ابتدایی را از دانشگاه آزاد گذرونده بجز معلم مدرکش به درد هیچ شغلی نمیخوره با اون شخصی که حسابداری گرفته با هم قابل مقایسه آمد عدالت را اجرا کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۷:۵۶

سلام امتیاز به مدرک آموزش ابتدایی بدید چون به جز شغل معلمی هیچ امیدی نیست به خاطر خدا به فکر جوانان باشید زمان استخدامی از بیکاری دچار افسردگی شدند کسانی که اون بالا نشستید فقط عدالت تیر ما ه ثبت نام انجام بدید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۲:۴۶

خیلی دوست دارم استخدام بشم ولی با رشته مهندسی که دارم نمی‌تونم. با وجود این همه کار فرهنگی که تا حالا کردم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۹:۳۶

سلام به نظر من رای دیوان عدالت اداری درست هست و باید سن استخدام تا ۴۰ سال شود و حرف آقای خسرو پناه صحیح نیست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۰:۵۹

حاج آقا منظورشون از نیروی جوان و سرزنده، فقط فارغ التحصیل حوزه علمیه است!!!!! نه فارغ التحصیلان کارشناسی و ارشد و دکتری تخصصی رشته های مختلف دانشگاه‌ها!!!!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۱:۳۳

با سلام و عرض ادب ما حق التدریسهای استان لرستان شهرستان دورود از شما صمیمانه می‌خواهیم فکری بحال ما حق التدریسهای دورود بکنید با چند سال تدریس و بیمه ما رو کنار گذاشتن آبروی از دست رفته ما چه میشود حق ما این نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۰۱:۴۰

چه حرفی میزنید اخه همین الان خیلی از افرادی که دارن برای جوانان کشور تصمیمات کلیدی میگیرن همه بالای ۴۰_۵۰سال سن دارن شایدم بیشتر انقدر گفتار متناقض با عملتون نداشته باشین یعنی منه متولد ۶۰با دو مدرک دانشگاهی چرا باید همچنان توی خونه و بیکار باشم و دستم جلوی پدر بازنشسته ام دراز توی بدترین شرایط درس خوندیم توی بدترین شرایط کنکور دادیم و الانم باید همچنان بیکار باشیم چرا ؟؟چون پیر شدیم یدفعه بگین برید بمیرید و خلاصمون کنید کجای دنیا به یه ادم ۴۰ساله میگن پیر؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۰۷:۱۲

بیشتر داوطلبان دانشگاه فرهنگیان زیر ۳۰ سال هستند چرا آزمون ماده۲۸ ۴۰ یال جذب میشوند و در این آزمون هم محدودیت رشته وجود دارد همه رشته ها نمیتوانتد شرکت کنند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۰۸:۲۲

با نظرتون مخالفم. اینو در نظر بگیرین که مثلا خود من از سن ۲۲ سالگی تلاشم این بود که فرهنگیان قبول شم ولی به خاطر محدودیت سنی نتونستم شرکت کنم و الان ۳۵ سالمه ، ۱۳ سال عمر ما رفت به خاطر یک تصمیم اشتباه . چقدر عاشق معلمی . باید دست نفراتی که بالای ۳۰ هستن رو بگیرید . تا این مشکلات ازدواج و فرزند آوری و ... حل بشه.اونا لب پرتگاهن. دهه نود و هشتاد هنوز فرصت برای استخدام شدن دارن . شما خودت با چن سال سن داری کار میکنی. مطمئنا بالای ۶۰. لطفا اگه کار خیری نمی‌کنید. مانع کار خیر هم نشید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۱۰:۲۶

ما جه گناهی کردیم که از ۲۰ سالگی با لیسانس ریاضی آزمون بده تا الان که شده ۳۵ سال و فقط خانواده شهدا میگیرن بعدم حوصله و انرژی ربطی به سن نداره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۴ ۱۶:۵۳

آقای خسروپناه وقتی من با کارشناسی ارشد علوم سیاسی بالا چهل سال نتوانستم در هیچ آزمونی شرکت کنم ، آیا مقصر من هستم، ما باید طلبکار شما باشیم یا شما طلبکار ما،

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۳۰ ۰۷:۴۹

سلام معلمی شغل انبیا ست اگر به اینها ظلم شود خدا ازتون نمی گذرد