• جمعه / ۲۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402102215731
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تشریح کرد

شرایط صدور سند مالکیت برای ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی گیلان

شرایط صدور سند مالکیت برای ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: در راستای ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی و برخورداری از تسهیلات بازآفرینی برای ساختمان‌های احداث شده در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیررسمی، مهلت تشکیل پرونده برای ساکنین این محله ها تا پایان سال مقدور می باشد.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۲۲ دی ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی استان گیلان مراجعه کنند.

وی افزود: پیش ثبت نام متقاضیان می‌بایست ابتدا در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس «http://facility.udrc.ir» انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره کل راه و شهرسازی گیلان و یا اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ مربوطه مراجعه کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند و تصریح کرد: وفق بند(م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ این امکان تا پایان سال جاری برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

فلاحتگر اعطای سند به صاحبان این محدوده ها را مهمترین اقدام دولت در ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی برشمرد و گفت: این امر باعث می شود پس از دریافت سند رسمی، پروانه نوسازی دریافت کنند و نسبت به نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مذکور اقدام کرده و از سیستم مالی و اعتباری کشور بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات مالی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح سنددار کردن خانه‌های واقع در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها، مزایایی نظیر برخورداری از خدمات شهری و معتبر شدن اسناد در نظام بانکی برای ساکنان این بافت‌ها را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: این اقدام برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۹:۳۹

واقعا تبعیض هویداست، حومه زاهدان بار اول بدون اخطار با لودر خونه بدبختارو خراب کردید ولی تو گیلان وقت یکسال میذارید تا رسمی شون کنید، خداوند عدل را دوست دارد و از ظلم و ظالم بیزار است.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۳:۵۶

درود بر شما ..هستن خانوارهایی که فقط دست نوشته شورای اصناف قبل از انقلاب رو دارن و به دلیل نداشتن بضاعت مالی و هزینه ثبت قادر به اخذ سند مالکیت نیستن..وجهت رایگان نمودن اخذ سند مالکیت این قشر تحت پوشش کمیته و بهزیستی تاکیدنمایید.