• جمعه / ۲۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402102215740
  • خبرنگار : 71506

اتحادیه جهانی: پایان رویای المپیکی شدن کامران قاسمپور/ آذرپیرا کشتی جهان را شوکه کرد

اتحادیه جهانی: پایان رویای المپیکی شدن کامران قاسمپور/ آذرپیرا کشتی جهان را شوکه کرد

اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به پیروزی با ارزش امیرعلی آذرپیرا برابر کایل اسنایدر آمریکایی در فینال تورنمنت زاگرب، نوشت: او با این پیروزی بزرگ کشتی جهان را شوکه کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعلی آذرپیرا نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در تورنمنت کشتی آزاد کرواسی، دست به کار بزرگی زد و در دیدار فینال برابر کایل اسنایدر چهره شاخص و عنوان دار کشتی جهان از آمریکا و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و صاحب عنوان قهرمانی شد.

پیروزی آذرپیرا برابر اسنایدر در شرایطی بدست آمد که این کشتی گیر آمریکایی پیش از رسیدن به دیدار فینال،‌ مقابل کامران قاسمپور دیگر نماینده ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم این رقابت ها با نتیجه ۴ بر صفر صاحب برتری شده بود.

اتحادیه جهانی کشتی پس از این پیروزی با ارزش نماینده ایران مقابل اسنایدر به تمجید از عملکرد  آذرپیرا پرداخت و گفت: او با کسب این پیروزی کشتی جهان را شوکه کرد.

اتحادیه جهانی کشتی در اینباره نوشت: آذرپیرا پس از المپیک توکیو آماده بود تا وزن 97 کیلوگرم ایران را در اختیار بگیرد. او در 19 سالگی قهرمان مسابقات جهانی زیر 23 سال شد و در سال 2022 نیز این عنوان را تکرار کرد. او پس از یک سال تلاش در وزن 92 کیلوگرم با تصمیم مدیریت کشتی ایران، در وزن 97 کیلوگرم به بهترین حالت خود بازگشته است. او در ایران گلیج و محمدیان را شکست داد و روز پنجشنبه نیز با شکست کایل اسنایدر از آمریکا در مسابقات آزاد زاگرب، دنیای کشتی را شوکه کرد و به مدال طلا دست یافت.

اسنایدر پس از پیروزی آسان 4-0 مقابل کامران قاسم پور در نیمه نهایی، مدعی کسب مدال طلا بود اما در فینال ۶ بر ۳ برابر آذرپیرا تن به شکست داد.

آذرپیرا سال گذشته در فینال این رقابت ها ۳ بر صفر برابر اسنایدر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد اما امسال با وجود برتری 3-0 اسنایدر، آذرپیرا به حملات خود در تایم دوم ادامه داد و در پایان  6-3 پیروز شد.

اتحادیه جهانی یادآور شد: آذرپیرا با استفاده از روش کشتی ایرانی، پاهای خود را از دسترس اسنایدر دور نگه داشت تا اسیر زیرگیری‌های او نشود. او سال 2023 زمانی که ایران تصمیم گرفت پس از مصدومیت قاسم پور او را برای مسابقات جهانی در وزن 92 کیلوگرم آماده کند، کمی اعتماد به نفس خود را از دست داد. او پس از باخت مقابل زاهد والنسیا از  آمریکا در مسابقات سری رنکینگ در بوداپست چهارم شد و در مسابقات جهانی نیز هشتم شد اما پس از آن در سال 2023، ملی پوشان ایران را برد تا جایگاه خود را برای مسابقات زاگرب به دست آورد. او حالا با پیروزی مقابل اسنایدر، راهی مسابقات انتخابی المپیک آسیایی در بیشکک خواهد شد تا برای کسب سهمیه المپیک به میدان برود.

اتحادیه جهانی کشتی در پایان گزارش خود تاکید کرد: پیروزی آذرپیرا مقابل کایل اسنایدر به امیدهای المپیکی شدن قاسم پور پایان داد. کسب سهمیه المپیک در بیشکک به این معنی است که بلیت آذرپیرا برای پاریس کاملا تضمین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۷:۴۲

درود به غیرت ایرانیت.زنده باد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۷:۴۶

پیروزی اذر پیرا بر کایل اسنایدر مهم بود ولی این کایل اسنایدر در المپیک با وجود سعداله اف روس و تاج الدین اف بحرینی نمیتواند کاری از پیش ببرد ودر ضمن او پا به سن گذاشته است او زمانی با رضا یزدانی سرشاخ میشد. از طرف دیگر کامران قاسمپور تازه از بند مصدومیت رها شده ولی اذر پیرا در کوران مسابقات بود و در لیگ قهرمان شد.در مسابقات کسب سهمیه پیش رو هر کشتی گیری که حداقل یکی از دونفر فوق را ببرد باید به المپیک اعزام شود.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۸:۰۰

انشالله موفق باشه . اما آدر پیرا فقط در ایران و مسابقات بین المللی کوچیک خوب کشتی میگیره و در مسابقات بزرگ مثل جهانی و المپیک شگفت انگیز خذف میشه .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۸:۴۷

درووود بر شما چرا تو وزنهای دیگه دو سه نفر به اردو دعوت شدن ولی ۹۷ تا فقط کامران و آذرپیرا حداقل گلیج و محمدیان رو هم میبردین هنوز ۸ ماه مونده تا المپیک کسی چه میدونه زبانم لال شاید خدا نکرده با این همه فشاری که به آذرپیرا میاد اونم اسیر آسیب دیدگی بشه چقدر خوبه یخورده المپیکی فکر کنیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۸:۵۵

ب‌آذرپیراکسب‌مدال‌طلایش‌راتبریک‌میگم،قهرمانان‌نامدارکشورمون‌واسنایدرعنواندارجهان‌والمپیک‌رابردوانشاالله‌استرسش‌ریخت‌وتمام‌شدوفهمیدکه‌باتمرین‌وخودباوری‌وجنگیدن‌میشه‌قله‌های‌طرقی‌رافتح‌کردوحالایکی‌ازمدعیان۹۷ک‌هست‌ومیتواندباشدازاین‌ببعدتمریناتشوبایدچندبرابرکندتاازعنوان‌قهرمانیش‌خوب‌دفاع‌کنداومیتواندعبدالرشیدوتاجالدینوف‌راهم‌شکست‌دهدچون‌جوان‌است‌وجویای‌نام‌برای‌پیروزیهای‌بعدیشم‌دعامیکنیم،زنده‌بادایران،کامرانم‌هنوززنده‌ست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۱۹:۵۱

کامران‌هم‌کشتیهای‌بسیارخوب‌وقابل‌قبولی‌گرفت،حدودیکساله‌میدان‌مسابقه‌ندیده‌ونرفته‌بودوبامصدومیتش‌دست‌وپنجه‌نرم‌میکردوتواولین‌میدان‌خوب‌نبودخودشوتحت‌فشارقراربده‌ومصدومیتش‌عودکنه،ومدارامیکردوضمناوزنشم‌نسبت‌ب‌سایررقباخیلی‌کم‌بودبااینحال‌خیلی‌خیلی‌خوب‌کشتی‌گرفت‌ودرمسابقات‌آتی‌بمراتب‌عالیتروبهترکشتی‌خواهدگرفت‌ومیتواندمدعی۹۷ک‌باشدکسب‌مدال‌برنزشم‌تبریک‌میگیم‌امیدوارم‌حالش‌روزبروزبهترودوباره‌بکشتی‌برگشته‌وزیرگیریای‌قهارش‌روتماشاکرده‌لذت‌ببریم،انشا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۰:۱۸

حقشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۰:۴۴

با تمام احترام به آذر پیرا ولی هنوز کار داره که ۹۷کیلو جز ۳ نفر اول جهان بشه کامران درسته به اسنایدر باخت ولی چند ماه کشتی نگرفته بود مصدوم بود تازه اومده ۹۷ به نظرم تو این چندماه تا المپیک بتونه خودشه آماده تر کنه از نظرم کامران اگه چندتا کشتی دیگه بگیره و تا المپیک مصدوم نشه بیشتر از آذر پیرا میشه ردش حساب کرد برا المپیک آذر پیرا کشتیش بگیر نگیر داره امسال تو ۹۲ کیلو دیدید چجور جلو والنسیا وا داد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۱:۲۵

هنوز همه چیز برای کامران تموم نشده باتوجه به مصدومیت حسن یزدانی بهتره یه کشتی بین کامران و سوادکوهی برگزار بشه برنده باید دوبار مهدی وفایی پور قهرمان کشور رو ببره و نفر برنده باید دوبار حسن یزدانی رو ببره تا بهترین فرد بره به المپیک

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۱:۵۵

اصلا اذرپیرا با کامران قاسم پور قابل مقایسه نیست،کامران هم کمبود وزن داره تو ۹۷خیلی وقته تو مصدومیت بوده عملککردش از هرنظر بهتر از اذرپیراس بدترین اشتباس اذرپیرا بره المپیک،چون بدون شک مرد میدان نیست،یل دلاور فقط کامران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۲ ۲۱:۵۵

اصلا اذرپیرا با کامران قاسم پور قابل مقایسه نیست،کامران هم کمبود وزن داره تو ۹۷خیلی وقته تو مصدومیت بوده عملککردش از هرنظر بهتر از اذرپیراس بدترین اشتباس اذرپیرا بره المپیک،چون بدون شک مرد میدان نیست،یل دلاور فقط کامران

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۰۰:۵۱

بنظرم در هر مسابقه ای و در وزن ۹۷ اگر تاجدین حضور داشته باشه مدال مال اونه .

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۳ ۰۸:۴۰

هنوز کامران بهتراز آذر پیرا است مطمینم