• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402102315907
  • خبرنگار : 50035

اعطای ارفاقات قانونی به بیش از ۲۰ زندانی نهاوندی

اعطای ارفاقات قانونی به بیش از ۲۰ زندانی نهاوندی

ایسنا/همدان دادستان همدان از اعطای ارفاقات قانونی به بیش از ۲۰ زندانی نهاوندی خبر داد.

حسن خانجانی‌مؤقر در بازدید از زندان نهاوند به منظور بررسی روند اصلاح و تربیت مددجویان، ضمن اعطای ارفاقات قانونی از جمله مرخصی، رأی باز و رأی کار به بیش از ۱۵ زندانی، با بررسی پرونده پنج زندانی مالی، زمینه لازم برای معرفی آنها به ستاد دیه استان را فراهم ساخت تا بدین تربیت به‌زودی این تعداد زندانی آزاد شوند.

وی درباره آموزش فنی‌وحرفه‌ای به زندانیان نیز گفت: روزانه تعداد قابل‌توجهی از زندانیان از آموزش‌های مهارتی متناسب با استعدادشان از جمله خیاطی و معرق گرفته تا رایانه بهره‌مند می‌شوند، این برنامه‌های آموزشی با رویکرد بازتوانی، اصلاح زندانیان و آماده کردن آنها برای یک زندگی سالم و بی‌تخلف، پس از آزادی است.

خانجانی‌مؤقر تصریح کرد: اگر فرد مهارتی داشته باشد و شرایط اشتغال برایش فراهم شود، شخصیت و جایگاه اجتماعی برای خود مهیا ساخته و بدین ترتیب از رفتن به سمت خلاف دوری می‌کند و این‌گونه آسیب‌های اجتماعی هم کمتر می‌شود.

رهایی سومین محکوم به قصاص در بخش خزل

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، رئیس حوزه قضایی خزل نیز مطرح کرد: در هفته اخیر با پیگیری‌های انجام شده با گذشت اولیای دم از حق خود، سومین پرونده قتل عمد این حوزه قضایی در سال‌جاری ختم به مصالحه شد.

رضایی با اشاره به بخش کوچکی از اقدامات انجام گرفته در حمایت از حقوق عامه در حوزه قضایی بخش خزل گفت: به تازگی و به پیشنهاد این مرجع قضایی گروهی متشکل از تعدادی  از مسئولان بخش خزل و خیران نیک‌اندیش بخش برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در سطح روستاهای محروم تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: با وجود آن که مدت زیادی از ایجاد این گروه نگذشته، تاکنون با جمع‌آوری کمک‌های مردمی، خوشبختانه ۴۰۰ کاپشن تهیه شده و بین دانش‌آموزان مناطق محروم در حال توزیع است و تهیه کتاب‌های کمک‌آموزشی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر کمک‌های این گروه خیر است.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر با دستور قضایی برای بخشی از مسیر پرخطر فیروزان-  نهاوند گاردریل بتنی نصب شده است، افزود: اقدامات قضایی لازم برای نصب تیر برق برای سهولت برق‌رسانی به روستاهای محروم فیروزان و همچنین رفع معارض درباره پست برق نهاوند ۴ با ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی این حوزه قضایی انجام شده است.

رئیس حوزه قضایی بخش خزل در ادامه با بیان اینکه هیچ لذتی بالاتر از عفو گذشت نیست، اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام گرفته تنها درباره یک پرونده، شاکی از ۱۵ میلیارد تومان خود گذشت کرد.

رضایی به موضوع ختم به مصالحه شدن سه پرونده قصاص و گذشت اولیای دم از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این مهم حاصل تلاش کارکنان دستگاه قضایی برای ایجاد صلح و سازش و ترویج فرهنگ زیبای بخشش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha