• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402102316163
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری یادواره ۱۵شهید روحانی چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری یادواره ۱۵شهید روحانی چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد اولین یادواره ۱۵شهید روحانی شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی برگزار شد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در این یادواره گفت: روحانیت در طول تاریخ رمز احیای دین و مردان ایمان و عمل بوده اند.

وی با بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند، افزود: کسانی که عالم اند و عامل این‌ها رفعت‌های خداوند را خواهند دید.

ملک حسینی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، این ها منزلت های آنهاست، اظهارکرد: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می‌آموختند و آموزش می‌دادند.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تمام قوم لر را شیعه دانست و خاطرنشان کرد: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکارناپذیر است.

ملک حسینی به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره و تصریح کرد: در نگاه‌ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند شأن دین با تکیه بر آنها مستحکم است.

وی با اشاره به نقش روحانیت در طول تاریخ ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بودند، جنگیدند و کشته شدند و ضروری است که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامیداشت.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یادواره ها باید راهوارهای شهیدان باشند، عنوان کرد: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.

ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، اظهارکرد: اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آنها دارید شرم کنید.

وی تاکید کرد: صیانت کنید از نظام و انقلاب، انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عفت و حیا جامعه را حفظ کنید و برای آینده ایرانی با علم و تقوا تلاش کنید.

سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد و شهادت فرهنگی ریشه‌ دار و آرمانی روحانیت بوده و روحانیت عامل و مبین فرهنگ جهاد و شهادت هستند.

وی به نقش روحانیت در عرصه های سیاسی و اجتماعی اشاره و اظهارکرد: روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در جامعه و معتمد دینی، حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده و به عنوان متولی اصلی روشنگر و هدایتگر جامعه هستند.

هاشمی مهر با بیان اینکه، علما و روحانیت همیشه در همه سختی‌ها در کنار مردم و همراه مردم بودند، افزود: روحانیت از ابتدای جامعه بشریت تاکنون نقش هادی و مرشد را بر عهده داشتند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روحانیت مفسر آموزه‌های قرآن، ارزش های دین، توسعه علم و اخلاق و تبیین کننده اسرار حیات طیبه هستند و دین اسلام را قرن ها جاری کرده‌اند.

هاشمی مهر تصریح کرد: روحانیت در ساری و جاری کردن احکام اسلام زیباترین نقش جاودانه را در طول تاریخ حیات اسلام ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت در قبل، حین و بعد از انقلاب اسلامی نقش ارزنده ای در هدایت جامعه اسلامی در مقابل استکبار جهانی داشته و همواره در این راه برای احیاء اسلام  پیشواز بودند و شهدای زیادی تقدیم کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زمانی امام خمینی(ره) ندای خود را بلند کردند، روحانیت به این ندای امام پاسخ دادند و شهدای زیادی هم در زندان سفاک رژیم پهلوی تقدیم شد و در جنگ هشت ساله دفاع مقدس باز هم روحانیت در کنار مردم جان خود را فدا کردند.

هاشمی مهر تاکید کرد: این یادواره یکی از برنامه‌ های مهمی است که در آستانه کنگره عظیم و ملی شهدا که بناست در استان برگزار شود، تهیه و تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: کنگره ملی شهدای استان سال آینده برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی در همین راستا در دست اجراست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفتنی است که در پایان از خانواده‌های معزز شهدا تجلیل شد.

گفتنی است که در این یادواره خانواده‌های معزز شهدا، گروه‌های مختلف مردمی و مسئولان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی امنیتی استانداری و امام جمعه دهدشت در محل گلزار شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha