• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102316176
  • خبرنگار : 71588

الجزایر حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد

الجزایر حملات آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد

الجزایر به بمباران آمریکا و انگلیس به شهرهای یمنی واکنش نشان داد و آن را «تنشی خطرناک» توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی و تأسف نسبت به بمباران آمریکا و انگلیس به شهرهای یمنی آن را «تنشی خطرناک» توصیف کرد که منجر به تضعیف تلاش‌های سازمان ملل جهت یافتن راهکاری برای درگیری در این کشور خواهد شد.

براساس گزارش آناتولی، وزارت خارجه الجزایر تاکید کرد مسأله امنیت دریایی در دریای سرخ را نمی‌توان بی‌ارتباط با حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری و کشتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانست.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد نمی‌توان حملات ارتش یمن و تجاوزات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که احساسات امت‌های عربی و اسلامی را برانگیخت از یکدیگر تفکیک کرد.

وزارت خارجه الجزایر خواستار توقف مداخله‌های نظامی شد که نتایج فاجعه‌باری بر صلح و آرامش جهانی می‌گذارد و بهای آن را غیرنظامیان بی‌گناه پرداخت می‌کنند.

این وزارتخانه همچنین از تمامی طرف‌ها خواست تا تنش نظامی خطرناک و نامناسب را متوقف کنند و بر بررسی دلایل ریشه‌ای و واقعی بحران تمرکز کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که پس از حملات بامداد جمعه آمریکا و انگلیس به اهدافی در چهار استان یمن، سنتکام بامداد امروز (شنبه) از حمله دیگری به یک سایت راداری در صنعا خبر داد.

 ارتش‌های آمریکا و انگلیس بامداد جمعه چندین حمله هوایی را به نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار انجام دادند.

پنتاگون اعلام کرد که آمریکا و متحدانش در این حمله به یمن حدود ۳۰ نقطه را با بیش از ۱۵۰ موشک هدف قرار دادند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha