• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402102316316
  • خبرنگار : 71625

روایت موسیقی لرستان در یک جشنواره فرهنگی

روایت موسیقی لرستان در یک جشنواره فرهنگی

ششمین جشنواره فرهنگی «بلوط» با تجلیل از چند چهره‌ لر و اجرای موسیقی لری به روایت سه گروه، در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جشنواره فرهنگی بلوط ششمین دوره خود را پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه در سالن فردوسی دانشگاه تهران و با استقبال علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر لر برگزار کرد.

در این برنامه سه گروه موسیقی از مناطق لرنشین به اجرای برنامه پرداختند. مهدی امیریان از استان کهگیلویه و بویر احمد، محسن جلیل آزاد از چهارمحال بختیاری و گروه موسیقی هانای با خوانندگی بردیا مهر آرا؛ سه گروهی بودند که هر یک، بخش‌هایی از موسیقی مردمان لُر را روایت کردند.

روایت موسیقی لرستان در یک جشنواره فرهنگی

در بخش‌هایی از این مراسم روشن سلیمانی و سالم پوراحمد اشعار عاشقانه و حماسیِ لری را روایت کردند.

همچنین در این مراسم چند تن از مفاخر قوم لُر مورد تجلیل قرار گرفتند که اسامی و حوزه فعالیت آنها به این شرح است:

سعید انصاریان (اقدامات عملی در بازآوری جنگل‌های زاگرس با کاشت گسترده و مراقبت پیوسته از بلوط)، رضا جباری (فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب)، علی فروتن (بازیگر سینما و تئاتر)، فاطمه گودرزی (بازیگر سینما و تئاتر)، آزیتا ترکاشوند (بازیگر سینما و تئاتر)، سوگل طهماسبی (بازیگر سینما و تئاتر)، علیرضا استکی (سرمربی تیم ملی بوکس)، مهندس محمد حسین علیمرادیان، مسعود عبدی، محمد چگینی، اردشیر صالح پور، علیرضا اوسیوند بازیگر سینما و تلویزیون.

روایت موسیقی لرستان در یک جشنواره فرهنگی

تنها سخنران این برنامه سیدحمید پورمحمدی گل‌سفیدی (معاون وقت امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه) بود. او در صحبت‌هایش به قدمت قوم لر و افتخاراتی که این قوم بزرگ در ایران داشته و از بلوط و استفاده از نماد آن در برخی پول‌های دنیا به دلیل توجه ویژه به این درخت ارزشمند و نماد ایستادگی و مقاومت اشاره کرد.

روایت موسیقی لرستان در یک جشنواره فرهنگی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha