• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402102316341
  • خبرنگار : 50444

استاندار تاکید کرد

تبیین استفاده از تجهیزات هوشمند برای صرفه جویی در مصرف انرژی در خراسان شمالی

تبیین استفاده از تجهیزات هوشمند برای صرفه جویی در مصرف انرژی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ضرورت تبیین استفاده از تجهیزات هوشمند برای صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد.

محمدرضا حسین نژاد ۲۳ دی ماه در پازدهمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان، اظهار کرد: در برهه ای از زمان هستیم که صرفه جویی در مصرف انرژی اهمیت بسیار بالایی دارد و از طرفی میراث آیندگان محسوب می شود.

وی ادامه داد: هدر رفت انرژی در بخش های مختلف خانگی و صنعتی استان محسوس است و به طور کلی مدیریت آن در کل کشور اهمیت دارد. در این راستا ساختمان های هوشمند در حال ساخت هستند و تجهیزات بسیاری نیز برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هدر رفت آن ساخته شده است.

وی تصریح کرد: حتی در خراسان شمالی نیز شاهد فعالیت برخی شرکت ها هستیم که یکی از آن ها محصولاتش را به خارج از کشور نیز صادر می کند. لذا ضرورت دارد دستگاه های اجرایی و مردم از این ظرفیت های شرکت های دانش بنیان استان مطلع شده و از توان آن ها بهره بگیرند.

حسین نژاد همچنین بر ضرورت تشکیل هیأت های اندیشه ورز در استان تاکید کرد و گفت: دو سال پیش نیز در شورای اداری استان تاکید کردم که دستگاه های اجرایی، موارد و مشکلات را احصاء و در اختیار پارک ها هیأت های اندیشه ورز قرار دهند.

به گفته وی، همکاری با مجموعه های دانش بنیان و هیأت های اندیشه ورز در نهایت سبب حل مشکلات دستگاه های اجرایی و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم می شود و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: البته لزوما نباید همه مشکلات از سوی دستگاه های به این شرکت ها و هیأت ها منتقل شود؛ بلکه این مجموعه ها می توانند موضوعات و مشکلاتی که لمس کرده اند را مد نظر قرار داده و راهکار برون رفت از آن ها را به دستگاه های متولی اعلام کنند. پس نیازی نیست که منتظر باشند یک مدیر حتما از آن ها کمک بخواهد.

استاندار خراسان شمالی گفت: رهبر انقلاب نیز بارها بر فعال شدن اتاق های فکر تاکید کرده اند که هیأت های اندیشه ورز می توانند همان اتاق های فکری باشند که راه حل مشکلات از دل آن ها خارج شود و توسعه استان و کشور را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha