• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402102316487
  • خبرنگار : 50300

رئیس دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه عنوان کرد

پذیرش ۴۰ درصدی کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه شهید چمران اهواز

پذیرش ۴۰ درصدی کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه شهید چمران اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز از انتشار فراخوان پذیرش بدون آزمون و استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی این دانشگاه در بهمن‌ماه خبر داد.

دکتر الهام حویزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه به صورت متوسط ۳۰۰ دانشجو در عضویت دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز هستند؛ البته آمار سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هنوز تکمیل نشده است و فعلا در حال جمع‌آوری آمار دانشجویان استعدادهای درخشان از دانشکده‌ها هستیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به شیوه بدون آزمون (استعدادهای درخشان) نسبت به سال‌های گذشته، افزود: در دانشگاه شهید چمران اهواز در دوره کارشناسی ارشد ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه به صورت بدون آزمون و از طریق استعدادهای درخشان انجام می‌شود.

رئیس دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در دوره دکتری تخصصی نیز براساس ظرفیتی که گروه‌های آموزشی اعلام می‌کنند و با توجه به ظرفیت سالانه تا ۲۰ درصد می‌توان به این شیوه دانشجو پذیرفت. 

حویزی در خصوص زمان انتشار فراخوان پذیرش بدون آزمون گفت: شرایط پذیرش بدون آزمون یا استعدادهای درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی (PHD) بهمن‌ماه از طریق سایت رسمی دانشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۰۲:۰۰

کیلویی مدرک دادن افتخار نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۱۵:۳۶

کیلویی کجا بود در آینده افراد با معدل های بالا باید کار دولتی داشته باشند بقیه با معدل های پایینشون باید برن سراغ کار های آزاد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۰۵:۱۸

کاش برا کنکور ارشد پذیرش دانشجو بدون آزمون درسراسر ایران در تمام دانشکده امکانش وجود داشته باشد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۰۸:۱۹

ماسرکلاسیم انصافا استعداد درخشانهاتون هیچ بلدنیستندخصوصاتورشته تربیت بدنی سطح علمی دانشگاه واقعا در حد نام دانشگاه نیست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۱۵:۲۵

واقعا تاسفباره ... دانشگاههای دولتی باید موجب تولید علمی و بهبود کیفیت و تحول مثبت در جامعه باشن و روز به روز از لحاظ کیفی ارتقا پیدا کنند ولی دنبال پر کردن صندلین ... استعداد درخشانی که در مدارس غیردولتی و بعضا دولتی کیلویی نمره میگیره و معدلش خوب میشه از علم و دانش چه میددنه ... در زمان ما کیفیت مدارس اگر خوب نبود رقابت علمی وجود داشت و ما مجبور بودیم کلی تلاش و مطالعه داشته باشیم تا معدل بالای ۱۵ بیاریم و برای دانشگاه چقدر مطالعه و تلاش ... الان هم انگار خر کسی میتونه وارد دانشگاه بشه دانشگاههایی که ما به سختی واردش شدیم و به سختی فارغ التحصیل .... به امید حذف دانشکاههای آبکی پیام نور و دانشکاه آزاد و عیرانتفایی و علمی کاربردی و جان گرفتن دوباره دانشگاههای دولتی معتبر و نامدار

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۶ ۱۱:۵۵

واقعا جای تاسف داره که روز به روز درجه علمی دانشگاه‌هامون داره سقوط میکنه مجبور نبودید اینهمه دکون بزنید حیف اون دورانی که ما در سختترین شرایط در این دانشگاهها درس خوندیم وقتی نه از نسل قدیم استادان باسواد کسی مانده و پذیرش دانشجو