• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402102316587
  • خبرنگار : 50604

 مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

خودکفایی پایدار مددجویان کمیته امداد گلستان با نصب پنل خورشیدی

خودکفایی پایدار مددجویان کمیته امداد گلستان با نصب پنل خورشیدی

ایسنا/گلستان مدیرکل کمیته امداد گلستان از پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای تولید برق با پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد گلستان خبر داد.

عیسی بابایی عصر شنبه، ۲۳ دی ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای طرح تولید برق خورشیدی، مددجویان کمیته امداد صاحب درآمد پایدار می‌شوند، اظهار کرد: این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد، توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود و تاکنون مورد استقبال خانواده‌های نیازمند و وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای تولید برق با پنل خورشیدی به مددجویان کمیته امداد گلستان و ۵ دهک اول جامعه تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود، افزود: در این راستا مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی و مبلغی نیز  با مشارکت خیرین بصورت بلاعوض برای اجرای این طرح در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی خودکفایی در تولید برق را به دنبال دارد، تصریح کرد: این طرح یک تفاهم نامه ۴ جانبه بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت توزیع برق، بانک و مددجو است و بر همین اساس برق تولیدی پنل‌های خورشیدی به صورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود.

بابایی با توضیح اینکه با اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی  برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین مبلغ چهار و نیم تا ۵ میلیون تومان در یک دوره درآمدزایی خواهد داشت، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال تعداد نیروگاه پنج کیلو واتی خورشیدی برای مددجویان این استان  به ۶۰۰ طرح افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، در این طرح یک دستگاه پنل خورشیدی پنج کیلووات با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی در پشت بام متقاضی نصب و هر کیلووات آن بین ۲۰ تا ۳۰ هزار ریال خریداری می‌شود که درآمد خوبی تا ۴۰ میلیون ریال در ماه عاید مددجو می‌کند.

علاوه بر اجرای انفرادی این طرح، هر ۱۰ مددجو متقاضی و یا خانوار مشمول طرح در یک روستا می‌توانند به صورت گروهی یک مزرعه پنل خورشیدی راه‌اندازی کنند که علاوه بر تامین برق مورد نیاز، اشتغال پایدار هم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha