• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402102316605
  • خبرنگار : 50039

رئیس دادگستری گلستان عنوان کرد:

آمادگی دستگاه قضا برای رفع موانع حقوقی منطقه آزاد اینچه‌برون

آمادگی دستگاه قضا برای رفع موانع حقوقی منطقه آزاد اینچه‌برون

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از آمادگی دستگاه قضا برای رفع موانع حقوقی موجود در راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون خبر داد و افزود: عدم ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه سبب فرار سرمایه‌گذار می‌شود.

حیدر آسیابی شامگاه شنبه ۲۳ دی ماه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که با حضور استاندار گلستان و سفیر ایران در ترکمنستان در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ دو رویداد مهم رفع موانع حقوقی پتروشیمی گلستان و جزیره آشوراده را در دستور کار داشتیم که محقق شد.

وی با بیان اینکه رفع موانع این دو پروژه زمینه ساز توسعه استان است، ادامه داد: پروژه پتروشیمی ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را خواهد داشت و این اقدام یک الگوی مثال‌زدنی از هماهنگی و همدلی سه قوه در استان گلستان بود.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه موانع حقوقی این پروژه‌ها باید زنجیروار برداشته می‌شد، افزود: جزیره آشوراده یک معضل چند دهه‌ای بود که ظرف حداقل‌ترین زمان ممکن مرتفع و منتج به نتیجه شد که نقش مهمی را در رونق گردشگری استان گلستان خواهد داشت.

آمادگی دستگاه قضا برای رفع موانع حقوقی منطقه آزاد اینچه‌برون

وی با تأکید بر اینکه برای علاج‌بخشی این پروژه‌ها حمایت کامل را در سطح کلان کشوری داشتیم، خاطرنشان کرد: بازدید مستمر از پروژه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد و موانع موجود در توسعه استان یکی پس از دیگری مرتفع می‌شود.

آسیابی بهره‌مندی از بازارچه‌های مرزی را حق مسلم مرزنشینان دانست و اضافه کرد: این مطالبه به‌حق مردم منطقه است و باید علاوه بر پیگیری این بازارچه، برای راه‌اندازی منطقه آزاد اینچه‌برون متمرکز شویم تا سود ناشی از آن عاید کل استان شود.

وی با انتقاد از اینکه منطقه آزاد اینچه برون هنوز به روی کاغذ مانده است، تصریح کرد: متأسفانه آنگونه که باید برای راه‌اندازی این منطقه متمرکز نشده‌ایم و متولیان از قبیل راه‌آهن، گمرک و دیگر دستگاه‌ها در این منطقه مستقر نشده‌اند.

آمادگی دستگاه قضا برای رفع موانع حقوقی منطقه آزاد اینچه‌برون

وی فرار سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری در این منطقه را ماحصل عدم ایجاد زیرساخت‌ها برشمرد و گفت: دستگاه قضا برای رفع هرگونه موانع حقوقی موجود در راه‌اندازی این منطقه آمادگی دارد و قطعاً با استفاده از همه ظرفیت‌ها وارد میدان شده و اقدام می‌کند.

این مقام قضایی رفع برخی مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف از قبیل گوشت سفید را بسیار مهم دانست و گفت: صنعت مرغ داری استان گلستان قربانی مصرف‌کننده شده و باید توازن بین قیمت گوشت قرمز و سفید برقرار شود تا تولیدکننده متضرر نشود.

وی استفاده از ظرفیت دریای خزر پیش از تعیین نظام حقوقی این دریا را بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: پس از تعیین نظام حقوقی در اقدام به برخی بهره‌برداری‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha