• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402102416670

رئیس دانشگاه صنعتی قم؛

دشمن می‌خواهد مردم را نسبت به سرنوشت کشورشان سرد کند

دشمن می‌خواهد مردم را نسبت به سرنوشت کشورشان سرد کند

ایسنا/قم رئیس دانشگاه قم با اشاره به نقشه دشمن برای بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به سرنوشت کشورشان عنوان کرد: دنیای غرب می‌خواهد مردم و به خصوص جوانان را به سمت سرد شدن نسبت به فضای انتخاباتی هدایت کنند تا در انتخابات شرکت نکنند.

جلال رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نزدیک بودن انتخابات و لزوم رأی دادن گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری، مجلس باید در رأس امور باشد و در هر کشوری مبنای اصولی و قانونی فعالیت‌های دولتی، توسط قوانین مجلسی تعیین تکلیف می‌شود و طبیعی است که نمایندگان مجلس باید با انتخاب مردم به خانه ملت راه پیدا کنند پس لازم است که مردم نمایندگان خود را با دقت انتخاب کنند.

وی افزود: در همین راستا مردم باید به صحنه بیایند تا هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ کیفیت انتخابات خوبی را داشته باشیم و در همین فضا است که قانون‌گذاری کشور هر روز بهتر می‌شود، بر اساس همین منطق از عموم دانشگاهیان و آحاد جامعه انتظار می‌رود که به این فریضه اهمیت دهند و با مشارکتشان بسیاری از توطئه‌های کشورهای دشمن را خنثی کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در ادامه با تشریح نقشی که دانشجویان می‌توانند در انتخابات داشته باشند، اظهار کرد: دنیای غرب جوانان را به سمت بی تفاوتی سوق می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند که در انتخابات شرکت نکنند چرا که تاثیری در سرنوشت کشور ندارد و این چنین به مردم نشان می‌دهند که گویی نمایندگان از قبل انتخاب شدند و رأی مردم تاثیری ندارد که هیچ کدام از این حرف‌ها سندیت ندارند و صرفا می‌خواهند فضای کشور را نسبت به انتخابات سرد کنند.

وی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی که از جنس خود دانشجویان هستند و می‌توانند راحت‌تر با دانشجویان ارتباط بگیرند و آن‌ها را با برنامه‌های خوب و جذاب به سمت مشارکت در انتخابات هدایت کنند، شاید گفته ما اثری همچون تشکل‌ها دانشجویی نداشته باشد چرا که آن‌ها حرف دانشجویان را بهتر می‌فهمند پس لازم است که به میدان بیایند و انتخابات را پر شور کنند.

رضایی نور با اشاره به برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه صنعتی قم برنامه‌های متنوعی برای تبلیغات انتخابات دارد که در شورای فرهنگی تصویب شده است و در نهایت به اجرا خواهد رسید، که البته دعوت از نمایندگان مجلس صورت گرفته و اگر دوران امتحانات به پایان برسد تشکل‌ها جدی‌تر پای کار خواهند آمد.

وی در خصوص برنامه‌هایی که صدا و سیما می‌تواند در راستای تبلیغات انتخابات انجام دهد، اظهار کرد: رسانه ملی با توجه به گستردگی که دارد می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد، برای مثال با ایجاد برنامه‌ها با محوریت مناظره می‌تواند تاثیر خوبی برای هدایت مردم به سمت صندوق‌های انتخاباتی داشته باشد که البته مسئولین صدا و سیما در این راستا گام‌های زیادی برداشته‌اند.

رضایی نور ادامه داد: رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها همگی باید دست به دست همدیگر دهیم تا شور انتخاباتی ایجاد کنیم، البته مسئولین حاکمیتی از بدنه دولت تا استانداری تلاش‌های زیادی برای ایجاد شروع انتخاباتی کرده‌اند و همواره ما دانشگاهیان را به ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی و تریبون آزاد تشویق می‌کنند و فضای باز سیاسی خوبی اخیرا ایجاد شده که مخالفین و موافقین می‌توانند صحبت کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با تاکید بر لزوم وجود فضای سالم انتخاباتی تشریح کرد: برخی از کاندیداها ممکن است بی‌اخلاقی‌های نسبت به یکدیگر داشته باشند که البته در فضای سیاسی همه جای دنیا این قضیه وجود دارد اما با توجه به اسلامی بودن کشور ما فضای سیاسی باید اخلاقی‌تر باشد و لازم است کاندیداها با اصل انصاف و اخلاق با یکدیگر برخورد داشته باشند.

وی افزود: کاندیداها بیشتر سعی داشته باشند از برنامه‌های خودشان بگویند و با توجه به تعالیم دین اسلام سخن بگویند و صرفا به تخریب یکدیگر نپردازند، همچنین در شورای نگهبان ابعاد مختلف انتخاباتی را می‌سنجند و بر اساس آن رد صلاحیت انجام می‌دهند و حتی نمایندگانی که رد صلاحیت شدند هم فرصت تجدید نظر دارند، که به نظر می‌رسد روال قانونی آن در مسیر درستی قرار گرفته است.

رضایی نور در پایان گفت: مردم نمایندگان انتخاب کنند که صالح، شاخص و انقلابی باشد یعنی تخصص، تعهد و انقلابی‌گری داشته باشند و مسئله مردم را در خانه ملت حل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha