• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402102416744
  • خبرنگار : 71145

در صدمین روز جنگ

عقب‌نشینی اشغالگران از مناطقی در مرکز غزه/ انهدام تانک‌ و پهپاد صهیونیست‌ها توسط مقاومت

عقب‌نشینی اشغالگران از مناطقی در مرکز غزه/ انهدام تانک‌ و پهپاد صهیونیست‌ها توسط مقاومت

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی وارد صدمین روز خود شده که نیروهای اشغالگر به بمباران بی‌امان هوایی، زمینی و دریایی خود در مناطق مختلف نوار غزه با تمرکز بر مرکز و جنوب نوار غزه ادامه می‌دهند و شهر خان یونس همچنان شاهد بمباران شدید و حملات مداوم مقاومت و تلفات و خسارات صهیونیست‌ها است.

به گزارش ایسنا، در صدمین روز از جنگ غزه با وجود ضرورت ارائه کمک‌های فوری پزشکی و با سیاست محاصره‌ای که توسط اشغالگران اجرا می‌شود، جلوگیری از ورود کمک‌های غذایی و پزشکی به نوار غزه و هدف‌گیری سیستماتیک تأسیسات زیربنایی به‌ویژه بخش بهداشت، هشدارها درباره تأثیرات فاجعه‌بار بر مردم غزه که اکنون در معرض خطر قحطی قرار دارند ادامه دارد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه روز گذشته هشدار داد که ادامه سیاست گرسنگی و تشنگی جان ۸۰۰ هزار شهروند در شمال نوار غزه را تهدید می‌کند و توضیح داد که استان شمالی غزه در حال حاضر به ۶۰۰ کامیون کمک و غذا به صورت روزانه نیاز دارد.

انفجارهای شدید در جنوب غزه/ القسام تانک صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

در صدمین روز تجاوز به غزه، مقاومت فلسطین در حال نبردهای سخت و جانانه با نیروهای اشغالگر در حال نفوذ به محورهای غزه است و با موشک‌های «یاسین ۱۰۵» در خان یونس و «تاندم» در غزه، تانک‌های اشغالگران را هدف قرار می‌دهد. مقاومت فلسطین از صبح روز یکشنبه نبردهای شدیدی را در حوالی میدان‌های ابورشید و مکی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه آغاز کرده‌است.

گردان‌های عزالدین القسام - شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: یک تانک مرکاوای صهیونیستی را با گلوله یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادیم و بامداد امروز با نیروهای ویژه صهیونیست با مسلسل در شهر خان یونس درگیر شدیم.

خبرنگار المیادین در غزه همچنین گزارش داد که مقاومت با مسلسل‌های سنگین وارد درگیری‌های شدید با اشغالگران در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه شد.

خبرنگار المیادین همچنین به تیراندازی از یک هواپیمای کوادکوپتر در شرق خیابان ۲۰ در اردوگاه النصیرات اشاره کرد. با توجه به تحولات میدانی در نبرد غزه بین مقاومت و اشغالگر، خبرنگار المیادین خاطرنشان کرد: شرایط شمال غزه و در سطوح مختلف بیانگر میزان شکست استراتژیک اسرائیل است.

منابع میدانی به المیادین در غزه گفتند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در جنوب شهر غزه در حال وقوع است که نشان می‌دهد گلوله‌های توپخانه متوقف نشده‌اند. همین منابع با تایید حمله مقاومت به تانک‌های اشغالگر در حوالی خیابان شماره ۱۰ از درگیری‌های شدید در این محل خبر دادند.

در همین حال «گردان‌های شهید عمر القاسم» اعلام کرد که توانسته یک خودروی نظامی در حال نفوذ به محور المغراقه در جنوب غزه را با موشک «تاندم» هدف قرار دهد که مستقیماً به هدف اصابت کرده‌اند.

گردان‌های مجاهدین نیز تایید کرد که یک هواپیمای هرمس ۹۰۰ اسرائیل را با موشک زمین به هوا در حریم هوایی شهر غزه هدف قرار داده‌است.

نیروهای اشغالگر از مرکز نوار غزه عقب نشینی کردند

همزمان با بمباران شدید که شهر دیر البلح در غزه را هدف قرار داد و منجر به تلفات شد، ارتش اشغالگر از مناطق شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه عقب نشینی کرد.

خبرنگار الجزیره از شهادت و زخمی شدن دو نفر در بمباران اشغالگران در شهرک عبسان در شرق خان یونس خبر داد.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که نیروهای اسرائیلی از شهرک المصدر در شرق دیرالبلح و از محدوده ورودی خیابان بیمارستان شهدای الاقصی در همین شهر و اردوگاه النصیرات در مرکز غزه عقب نشینی کردند.

نیروهای صهیونیست در مناطقی که از آنجا عقب نشینی کردند ویرانی زیادی به جا گذاشتند و صدها خانه را به طور کامل ویران کردند، همچنین جاده‌های اصلی مناطقی که در حال نفوذ بودند، با بولدوزر هموارسازی کردند.

ویدیوی القسام درباره قطع ارتباط با گروه مسؤول ۴ اسیر صهیونیست

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در مورد اسرای صهیونیست گفت که ارتباط خود را با گروه مسؤول ۴ اسیر صهیونیست که از سال ۲۰۱۴ در اختیار آن است، از دست داده‌است.

«القسام» ویدئویی را تحت عنوان عنوان «زمان در حال اتمام است» با اشاره به تلاش‌های متزلزل برای انعقاد یک معامله مبادله اسرا منتشر کرد که حاوی تصاویری از این ۴ اسیر بود.

القسام در پیام خود خطاب به خانواده‌های اسیران صهیونیست اعلام کرد که ۱۰ سال از اسارت ۴ نظامی اسرائیلی در نوار غزه در سال ۲۰۱۴ به نام‌های هدار گلدن، شائول آرون، آویرا منگیستو و هشام السید می‌گذرد. این گروه با بیان اینکه «دولت نتانیاهو از فرزندان شما غافل شد و آنها را برنگرداند»، افزود: «متاسفانه ارتباط با گروه مسؤول آنها قطع شده‌است.»

درباره حملات نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که بامداد امروز در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار داد، تعدادی از فلسطینی‌ها شهید و مجروح شدند. این در حالی است که در چند روز گذشته ده‌ها غیرنظامی در حملات اسرائیل به رفح به شهادت رسیده‌اند.

خبرنگار الجزیره همچنین گزارش داد که در بمباران رژیم صهیونیستی که قبل از بامداد امروز منزلی را در منطقه البرکه در دیر البلح در مرکز نوار غزه هدف قرار داد، تعدادی شهید و مجروح شدند.

انفجارهای شدید در جنوب غزه/ القسام تانک صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که ارتش اشغالگر نزدیک یک درمانگاه متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در اردوگاه المغازی در وسط نوار غزه بمباران توپخانه‌ای انجام داد. این درحالی است که حملات اشغالگران مناطقی در مرکز و شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را هم دربرگرفت، جایی که نبردهای شدیدی بین نیروهای اشغالگر و مقاومت در جریان است.

در عین حال بر اثر حمله پهپادی اشغالگران به منطقه قیزان ابورشوان در جنوب شرقی خان یونس، دو جوان شهید و پدرشان مجروح شد.

همچنین گزارش شد حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق شمال و شرق اردوگاه النصیرات ازسرگرفته شد.

تیم‌های امدادی پس از بمباران یک منزل مسکونی سه طبقه با حداقل دو موشک در محله پرجمعیت الدرج در مرکز شهر غزه ۵۰ شهید پیدا کردند و اکثر شهدا و مجروحان به بیمارستان‌های الشفا و المعمدانی منتقل شدند. 

همچنین بر اثر گلوله باران محله‌های الصبره و الزیتون در شهر غزه ۵ شهروند شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند.

توپخانه و قایق‌های اشغالگران خانه‌های شهروندان را در مناطق تل الهوا و شیخ عجلین در جنوب غربی شهر غزه با تعدادی گلوله بمباران کردند.

در منطقه السوارحه در مرکز نوار غزه، سه شهید پس از هدف قرار دادن منزلی در غرب اردوگاه به اضافه ۶ شهیدی که از اردوگاه‌های المغازی و البریح بیرون آورده شدند به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

در جنوب نوار غزه بیش از ۳۰ شهروند در نتیجه حملات به منازل شهروندان در مرکز و شرق شهر خان یونس به شهادت رسیدند که اکثریت آنها کودک و زن بودند که به بیمارستان اروپایی و نیز بیمارستان کمال ناصر منتقل شدند.

در پی هدف قرار گرفتن دو خانه در مرکز شهر رفح و یک دستگاه خودرو در جاده غربی شهر حداقل ۲۳ شهروند به شهادت رسیدند که اکثر آنها آواره بودند و به بیمارستان‌های ابویوسف النجار و الکویتی منتقل شدند.

خبرنگار روسیا الیوم نیز گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف گذرگاه کرم ابوسالم در شرق رفح در جنوب نوار غزه دست به تیراندازی زد درحالیکه گلوله باران مناطقی در شرق و جنوب شرق شهر خان یونس ادامه دارد.

این خبرنگار تاکید کرد که بامداد امروز در نتیجه حمله اسرائیل به خانه‌ای در شهر رفح، ۶ فلسطینی مجروح شدند.

وی همچنین به ادامه بمباران خشونت آمیز توپخانه‌ای و پهپادی رژیم صهیونیستی به مناطق شمال و شرق اردوگاه النصیرات اشاره کرد.

از سوی دیگر، این خبرنگار تاکید کرد که خدمات ارتباطی و اینترنتی در نوار غزه برای سومین روز متوالی قطع است.

انفجارهای شدید زمینی در جنوب شهر غزه

در نتیجه اینکه اشغالگران تعداد زیادی از خانه‌ها در شمال خیابان شماره ۱۰ در خان یونس را منفجر کردند، انفجارهای شدید زمینی در جنوب شهر غزه رخ داد. اشغالگران در یک خط مستقیم از غرب به شرق و در نزدیکی کالج محلی متمرکز هستند. این انفجارها همراه با بمباران هواپیماهای جنگی به سمت منطقه بود.

بیش از ۱۰۰ هزار صهیونیست درخواست روان درمانی ارائه کرده‌اند

انجمن روان‌درمانی رژیم صهیونیستی گفت: بیش از ۱۰۰ هزر اسرائیلی از آغاز جنگ درخواست روان درمانی ارائه کرده‌اند.

روند انتقال دارو به اسیران صهیونیست در غزه آغاز شد

رسانه‌های عبری نوشتند: روند انتقال دارو به اسیران در غزه آغاز شده‌است و دولت قطر داروها را خریداری و به مقاومت فلسطین تحویل می‌دهد. این عملیات در ازای اجازه ورود دارو به ساکنان غزه انجام شد و مقاومت برای فاش نشدن محل نگهداری اسرا از دریافت دارو از طریق صلیب سرخ خودداری کرد.

یگان امداد اسرائیل سربازان مجروح در نبردهای غزه را منتقل کرد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که یگان نجات اسرائیل (۹۶۶) به انتقال سربازان مجروح از نبردها در مرکز نوار غزه ادامه می‌دهد. این خبرنگار گزارش داد که درگیری با مسلسل‌های سنگین در اردوگاه البریج، بین رزمندگان مقاومت و سربازان ارتش اشغالگر ادامه دارد.

اشغالگران از کشته شدن یک افسر و یک سرباز در نبردهای جنوب نوار غزه خبر دادند

ارتش اشغالگر بامداد روز یکشنبه به کشته شدن یک افسر ذخیره و یک سرباز از واحد مهندسی در نبرد با مقاومت در جنوب نوار غزه اعتراف کرد.

روز شنبه نیز اشغالگران از کشته شدن یکی از سربازان خود و زخمی شدن شدید دو افسر و یک سرباز دیگر در نبرد با مقاومت در غزه خبر دادند.

انفجارهای شدید در جنوب غزه/ القسام تانک صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

تعداد کشته‌شدگان ارتش اشغالگر از هفتم اکتبر گذشته به ۵۲۳ افسر و سرباز در نوار غزه رسیده‌است، این در حالی است که مقاومت فلسطین تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی را بسیار بیشتر از تعداد اعلام‌شده می‌داند.

آنروا: ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه مثل ۱۰۰ سال بود

فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین (آنروا) در بیانیه‌ای به مناسبت گذشت ۱۰۰ روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت: ۱۰۰ روز گذشته برای ساکنان غزه به اندازه ۱۰۰ سال بود. فلسطینی‌ها در معرض بزرگترین عملیات کوچاندن از سال ۱۹۴۸ به دلیل حملات اسرائیل قرار گرفتند.

انفجارهای شدید در جنوب غزه/ القسام تانک صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

به نقل از الجزیره، وی گفت: بیشتر ساکنان غزه از جمله کودکان در طول زندگی‌شان آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از حملات را تحمل خواهند کرد. بیش از ۱.۴ میلیون نفر به پناهگاه‌های آنروا پناه برده و مجبور هستند در شرایط غیر انسانی زندگی کنند.

انفجارهای شدید در جنوب غزه/ القسام تانک صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

۱۰۰ هزار فلسطینی شهید، مفقود یا مجروح شده‌اند

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۰۰ روز جنگ نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه منجر به شهادت، مجروح و مفقود شدن ۱۰۰ هزار فلسطینی شده‌است. اسرائیل مرتکب جنایت‌های جنگی هولناکی شده که روزانه هزار قربانی داشته‌است. این خونین‌ترین آمار در تاریخ جدید جنگ‌ها است.

انفجارهای شدید در جنوب غزه/ القسام تانک صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده‌است: حدود ۹۲ درصد از قربانیان جنگ غزه غیرنظامی هستند که از جمله آنها ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک، ۶۴۷۱ زن، ۲۹۵ تن از کارکنان بخش بهداشت، ۴۱ تن از نیروهای دفاع مدنی و ۱۱۳ خبرنگار هستند. یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی مجبور به ترک منازلشان شده‌اند، در حالی که پناهگاهی برای آنها وجود ندارد. این میزان حدود ۸۵ درصد از مجموع ساکنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha