• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402102416761
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

توقیف ۵۰۰ خودروی شوتی در جاده‌های اصفهان

توقیف ۵۰۰ خودروی شوتی در جاده‌های اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس راه استان اصفهان با تاکید بر اینکه ۵۸ درصد از وقوع تصادفات برون‌شهری را در زمانی می‌داند که راننده گمان می‌کند به مقصد رسیده، گفت: عامل وقوع ۸۰ درصد تصادفات انسانی است، پلیس راه سهم ۱۹ درصدی در کاهش حوادث ترافیکی دارد، در ۹ ماه نخست ۵۰۰ دستگاه خودروی شوتی در جاده‌های اصفهان توقیف شدند.

سرهنگ علی مولوی، امروز (یکشنبه ۲۴ دی‌ماه) در نشست با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت استان اصفهان در حمل و نقل جاده‌ای در کشور، اظهار کرد: استان اصفهان باتوجه به وجود مسیرهای آزادراهی دارای رتبه اول و از نظر راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی دارای رتبه سوم کشور است. ۲۵ درصد از سهم تصادفات جرحی و فوتی بر اثر واژگونی خودروها در سطح محورهای مواصلاتی برون‌شهری به اصفهان تعلق دارد.

وی با اعلام اینکه در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی ترددها در سطح محورهای برون‌شهری استان ثبت شده، افزود: همچنین در این مدت شمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته اما وقوع تصادفات مرگبار در نیمه نخست ۱۰ درصد افزایش یافته، میزان وقوع تصادفات نیز در این محورها با افزایش روبه‌رو بوده که با شناسایی نقاط مؤثر در بروز این تصادفات و با برنامه‌ریزی صورت گرفته اقدامات مناسبی با همکاری سازمان‌های دخیل در مناسب سازی محیطی سطح جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌ساز در دست اجرا است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ۵۸ درصد از وقوع تصادفات برون‌شهری را در زمانی می‌داند که راننده گمان می‌کند به مقصد رسیده و توضیح داد: اغلب در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مقصد، خستگی و عجله راننده برای رسیدن به مقصد مورد نظر، تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین، وجود صنوف مختلف و حتی افزایش تعداد دسترسی‌ها به مسیر اصلی در طول این محورها از دلایل مهمی در ایجاد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها هستند.

وی کیفیت خودروهای داخلی را بسیار قابل توجه در افزایش آمار تصادفات منجر به فوت محسوب کرد و ادامه داد: عامل وقوع ۸۰ درصد تصادفات انسانی است، البته کیفیت راه نیز در وقوع حوادث جاده‌ای بی تأثیر نیست و باید توجه داشت که وضعیت معیشتی و شرایط اجتماعی و محیطی نیز از دیگر عوامل تأثیر گذار بر افزایش تصادفات جاده‌ای است و برای ۳۳ دستگاه اجرایی در خصوص کاهش حوادث ترافیکی و جاده‌ای وظایفی تعیین شده است و هشت دستگاه از جمله پلیس راه نقش مستقیم در این مهم دارند.

سرهنگ مولوی با تاکید بر اینکه جان مردم خط قرمز ما است، تصریح کرد: امنیت جانی شهروندان و سایر کاربران ترافیکی در محورهای برون‌شهری از اولویت‌های اصلی مأموریتی این پلیس است و با توجه به هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، برخورد با آن دست از رانندگانی که قانون‌گریز هستند و مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند قاطع و قانونی خواهد بود. پلیس راه سهم ۱۹ درصدی در کاهش حوادث ترافیکی دارد و وظایف خود را به طور جدی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ویژه همکاران ما برخورد با خودروهای تیز رو است که کالا یا انسان به صورت غیر مجاز جا به جا می‌کنند، بیان کرد: در همین راستا در ۹ ماهه نخست امسال بالغ بر ۵۰۰ دستگاه خودروی شوتی در جاده‌های استان توقیف و رانندگان آنها به دستگاه قضائی معرفی شدند، ۲ نوع تخلف رانندگی وجود دارد که اعتقاد داریم اگر با آنها به درستی برخورد کنیم، حوادث جاده‌ای کاهش پیدا می‌کنند، پلیس راه در خصوص بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز اگر سختگیرانه عمل کند، حوادث کاهش خواهد یافت.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اقدامات پلیس راه، گفت: پلیس راه استان اصفهان در جاده‌های شمالی و شرقی استان طرح توقف - حرکت را با هدف پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی در ورودی‌های استان اصفهان به تازگی اجرا کرده است و باتوجه به اینکه تصادفات وانت بارها در آزادراه کنار گذر شرق زیاد شده بود در حالی که پیش‌تر و قبل از افتتاح این مسیر به دلیل تردد وانت بارها از آزادراه معلم و ترافیک سنگین آن، وانت‌بارها دچار حادثه نمی‌شدند؛ پلیس خودروها را در ورودی‌های استان محدوده سجزی و آزادراه کاشان متوقف می‌کند و پس از اندکی استراحت رانندگان دوباره به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وی با اعلام اینکه توقف خودروها در طرح توقف- حرکت در آزادراه‌ها و ورودی‌های استان، اجباری است، خبر داد: این طرح نیز در محدوده کوهپایه- نائین و محورهای ظفرقند نایین- اردستان نیز در حال اجرا است.

سرهنگ مولوی در ادامه نیز از راه اندازی اتوبوس سیار هوشمند با تجهیزات روز و نوین الکترونیکی برای اولین بار در کشور به منظور پیشگیری از بروز حوادث ترافیکی در راه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح آموزش کاربران ترافیکی آسیب پذیر راه‌ها بویژه رانندگان پرخطر، موتورسیکلت سواران و دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، برای اولین بار در کشور اقدام به آموزش نوین و هوشمند با استفاده از اتوبوس آموزشی سیار کرده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود عامل ۲۰ درصد از حوادث رانندگی در راه‌های روستایی موتور سیکلت سواران و وانت بارها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha