• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102416790
  • خبرنگار : 71516

رئیس ستاد ارتش اشغالگر: ۱۰۰ روز از جنگ گذشته، اسرای ما همچنان در غزه هستند

رئیس ستاد ارتش اشغالگر: ۱۰۰ روز از جنگ گذشته، اسرای ما همچنان در غزه هستند

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد اگر احساس کنیم خطری وجود ندارد اجازه بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه را می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: زمانی که احساس کنیم خطری علیه ساکنان وجود ندارد اجازه بازگشت غیرنظامیان آواره فلسطینی به شمال غزه را می‌دهیم.

این درحالی است که جنگ غزه وارد صدمین روز خود شده است و این جنگ به شهادت و مجروح شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده است.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، هالوی در اظهاراتی بدور از واقعیت تأکید کرد: اسرائیلی‌ها در غزه به خاطر حقشان برای زندگی در امنیت می‌جنگند و هرگز حمله حماس را فراموش نخواهند کرد.

وی گفت: می‌دانم که هر دقیقه برای ما سرنوشت ساز است. ما باید برای دستیابی به نتایج واقعی تلاش کنیم و به جنگ ادامه بدهیم. ما با طرح‌هایی در فرماندهی منطقه جنوبی برای ادامه جنگ و افزایش فشار نظامی بر حماس ادامه می‌دهیم؛ فشاری که منجر به نابودی حماس و آزادی اسرایمان خواهد شد. این فشار تاکنون منجر به آزادی اسرایمان شده است. ما نباید تسلیم تلاش‌هایی برای باج خواهی شویم که هدف آن آتش‌بس است.

هالوی گفت: صد روز از جنگ گذشته و اسرای ما همچنان در غزه هستند. ما با تمام ابزارهای ممکن که بیشترشان محرمانه هستند برای آزادی‌شان تلاش می‌کنیم. مأموریت ما هنوز به پایان نرسیده است. رهبران حماس امیدشان را به آتش‌بس بسته‌اند و فکر می‌کنند این لحظه نزدیک است. اما ما به جنگ تا زمان تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم. تحقق این اهداف زمان طولانی و صبر می‌طلبد. چهار لشگر در غزه هستند و نیروها طبق برنامه به پیشروی ادامه می‌دهند.

وی مدعی شد: ما در نابودی چارچوب‌های نظامی حماس در شمال غزه موفق بودیم. نیروهای ما اکنون برای افزایش دستاوردها و حفظ آن در این منطقه تلاش می‌کنند. ما تلاشمان را به مرکز و جنوب غزه کشانده‌ایم.

هالوی گفت: همزمان با پیشروی در جنگ تصمیم گرفتیم تعدادی از سربازان ذخیره را مرخص کنیم. ما در طول سال ۲۰۲۴ به آن‌ها نیاز داریم و بعد از دادن زمان کافی به آن‌ها برای اتخاذ تدابیر لازم و دادن پاداش و تکریم آن‌ها مجددا آن‌ها را فرامی‌خوانیم.

هالوی گفت: ما جنگ را در عرصه‌های مختلف به صورت همزمان مدیریت می‌کنیم. کسی که آرزوی مرگ داشته باشد چه در غزه، چه کرانه باختری و چه دیگر جبهه‌ها در خاورمیانه در امان نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha