• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102416912
  • خبرنگار : 71516

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه: اسرائیل مرتکب جنایت‌های جنگی هولناکی شده است

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه: اسرائیل مرتکب جنایت‌های جنگی هولناکی شده است

با گذشت صد روز از حملات صهیونیست‌ها به ملت فلسطین، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت‌های جنگی هولناک شده است.

به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۰۰ روز جنگ نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه منجر به شهادت، مجروح و مفقود شدن ۱۰۰ هزار فلسطینی شده است. اسرائیل مرتکب جنایت‌های جنگی هولناکی شده که روزانه هزار قربانی داشته است. این خونین‌ترین آمار در تاریخ جدید جنگ‌هاست.

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است: حدود ۹۲ درصد از قربانیان جنگ غزه غیرنظامی هستند که از جمله آنها ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک، ۶۴۷۱ زن، ۲۹۵ تن از کارکنان بخش بهداشت، ۴۱ تن از نیروهای دفاع مدنی و ۱۱۳ خبرنگار هستند. یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی مجبور به ترک منازلشان شده‌اند، در حالی که پناهگاهی برای آنها وجود ندارد. این میزان حدود ۸۵ درصد از مجموع ساکنان است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: اسرائیل عمدا اقدام به تخریب زیرساخت غزه کرده و تلاش می‌کند تا نوار غزه دیگر برای سکونت مناسب نباشد. حملات اسرائیل مراکز پزشکی، مدارس، مساجد و کلیساها را نیز هدف قرار داده است.

جنگ غزه امروز (یکشنبه) وارد صدمین روز خود شده و حملات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. این حملات تاکنون به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده است. در عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی که از هفتم اکتبر آغاز شد ۱۲۰۰ صهیونیست کشته شدند.

برخی مسئولان رژیم صهیونیستی اذعان کرده‌اند این رژیم تاکنون هیچ کدام از اهداف جنگ غزه را محقق نکرده است.

همچنین برخلاف ادعاهای مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر تسلط ارتش این رژیم بر شمال نوار غزه و پاکسازی آن از حضور رزمندگان مقاومت، اما رسانه‌های عبری دروغ‌پردازی آنها را فاش کرده و گزارش داده‌اند که مقاومت کنترل این منطقه را به دست گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha