• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402102416963
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

۲ هزار و ۴۳۰ کارت سوخت متخلف در منطقه زاهدان غیرفعال شد

۲ هزار و ۴۳۰ کارت سوخت متخلف در منطقه زاهدان غیرفعال شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: با بررسی تراکنش کارت‌های سوخت بنزین و پایش میدانی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از ابتدای سال جاری تاکنون دوهزار و ۴۳۰ کارت هوشمند سوخت بدلیل تخلف از طرح کدینگ خارج شد.

قربانعلی مردانی در گفت وگو با ایسنا، افزود: در راستای مقابله با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و غربالگری طرح کدینگ کارت سوخت، با پایش انجام‌شده در جایگاه‌های سوخت و بررسی تراکنش کارت ها، در سال جاری تخلف دو هزار و ۴۳۰ کارت سوخت شناسایی و با حکم قضایی غیرفعال و از طرح کدینگ خارج شد.

وی مردانی افزود: این کارت های سوخت بدلیل سوختگیری در سایر خودروها و سوختگیری‌های متعدد و غیرمتعارف از طرح کدینگ خارج شده اند و در هیچ یک از جایگاه های سوخت استان قادر به سوختگیری نخواهند بود و در صورتی که پس از فعال شدن مجدد، باز هم مرتکب تخلف شوند علاوه بر غیرفعال شدن، به پرداخت غرامت و توقیف خودرو توسط مراجع مربوطه اقدام خواهد شد.

مدیر منطقه زاهدان گفت در دو ماه اخیر بدلیل افزایش تخلفات، نظارت ها نیز شدت یافته و تعداد هزار و ۲۷۰ کارت سوخت در دوماهه اخیر امسال از طرح کدینگ خارج شده است.

مردانی افزود: نظارت بر عرضه سوخت در جایگاه های منطقه به صورت محسوس و غیرمحسوس ادامه دارد و تخلفات مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت فرآورده های نفتی یارانه ای هم بدلیل محدودیت منابع و هم هزینه های هنگفت پالایش، ذخیره سازی، حمل و توزیع آن گفت: فرآورده های نفتی توزیع شده از جمله بنزین همانطور که در پشت کارت های سوخت نیز درج شده است منحصرا جهت سوختگیری خودروی مشخص شده در آن می باشد و هرگونه استفاده غیر مجاز پیگرد قانونی دارد.

مدیر منطقه زاهدان گفت: واگذاری کارت سوخت به سایر افراد، فروش سهمیه سوخت، سوختگیری خارج از باک خودرو، سوختگیری در سایر خودروها و سوختگیری های مکرر و نامتعارف از جمله تخلفات کارت سوخت محسوب می گردد که با پایش و بررسی سامانه ای در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha