• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1402102417353
  • خبرنگار : 71431

چند نفر در کشور گواهینامه دارند؟ / نگرانی از فرسودگی موتورسیکلت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی

چند نفر در کشور گواهینامه دارند؟ / نگرانی از فرسودگی موتورسیکلت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی

معاون عملیات پلیس راهور فراجا از فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدباقر سلیمی در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راهور فراجا که ظهر امروز با حضور جانشین رئیس پلیس  کشور در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: مولفه‌هایی در ایمنی و حمل و نقل ترافیک موثرند که از جمله آن تعداد وسایل نقلیه، رانندگان و  ... است. ما در طول یک دهه اخیر شاهد افزایش تمامی این مولفه‌ها بودیم به طوری که به عنوان مثال در سال ۸۴ حدود ۲۳ میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی بودند، اما از سال ۸۴ تا به امروز ۲۸ میلیون نفر دیگر نیز گواهینامه دریافت کردند و امروز در مجموع ۵۱ میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند. تعداد خودروها نیز چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۲۷ درصد خودروها در سن قرسودگی قرار دارند، گفت: در برخی از خودروها مانند خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی درصد فرسودگی تا تا ۹۶ درصد است، یعنی در ناوگان برون شهری ما، مانند اتوبوس و مینی‌بوس و ... ۹۶ درصد فرسودگی داریم که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. همچنین ۹۱ درصد موتورسیکلت‌ها ما هم در سن فرسودگی است.

سلیمی با بیان اینکه در طول مدت هشت ماهه امسال ۵.۷ میلیارد تردد  در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۸.۵ میلیارد تردد در جاده‌ها ثبت شود و این آمار در سال آینده به ۹.۶ میلیارد تردد برسد.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار پلیس از فوتی‌های تصادفات در صحنه نیز گفت: براساس این آمار ما حدود دو درصد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی را داریم. اما معیار اصلی آمارهای پزشکی قانونی است که تا یک ماه بعد از وقوع تصادف را نیز پوش می‌دهد. بر اساس آمار پزشکی قانونی، حدود ۲۴ درصد تصادفات رانندگی در حوزه درون شهری رخ داده که نسبت به مدت هشت ماهه سال قبل افزایش ۸.۱ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع با احتساب فوتی‌های شهر و جاده، در هشت ماهه امسال ۵.۶ درصد افزایش را در آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی شاهد بودیم.

وی در عین حال با بیان اینکه در نوروز و بهار ۱۴۰۲ شاهد افزایش موارد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی بودیم، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس راهور، این روند از مردادماه متوفف شد و رشد ۹.۷ درصدی که در پنج ماهه نخست امسال شاهدش بودیم کاهش پیدا کرد و به رشد پنج درصدی رسید. در واقع ضریب و شیب این رشد کاهش پیدا کرد و ما از شهریورماه روند کاهشی جانباختگان حوادث رانندگی را داریم. در طول این هشت ماه استان‌های خراسان رضوی، تهران بزرگ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بیشترین تعداد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را داشتند.

سلیمی همچنین از ارائه ۱۱۲ میلیون خدمت از سوی پلیس راهور در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد این خدمات در حوزه شهری و مابقی در حوزه پلیس راهور ارائه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۵ ۰۰:۵۷

سلام خسته نباشید چرا برای ماشین ایین نامه یک فکری نمیکنن چرا یک نفر باید بالای پنج بار بره تا قبول بشه مگه مردم وقت اضافه دارن تو این گرونی تو این بیچارگی هی بره اموزشگاه اگه موقع تمرین با ماشین اموزشگاه اینها رو یاد بدن چرا یکنفر که زن و بچه داره فکر بدبختی باشه یا خوندن ایین نامه برید یک سر به آموزشگاهها بزنید ببینید چند هزار نفر به خاطر ایین نامه گواهینامه رو رها کردن اگه شما خبر ما رو به مسولین برسونید من خودم پانزده سال هستش با نیسان بار میبرم به خاطر همین ایین نامه هستش که نمیرم بگیرم اصل ماشین به روندن تو جاده هستش این های که گواهینامه دارن اصلا برای چی تو جاده و شهر جریمه میشن پس اینها نباید جریمه بشن اصلا مرتکب خلاف چرا میشن چرا پس بع قوانین احترام نمیزارن چون ایین نامه خوندن ممنون میشم پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۸ ۱۹:۱۷

ضمن عرض سلام کسی که تجربه بالا در رانندگی داره با کسی که نمی دونه رانندگی چیه در هنگام اخذ گواهینامه یکی هست یک سال هست برای پایه یکم ثبت نام کردم شهرستان بروجرد نه نظارتی هست و نه عدالتی اونی که ......ه راحت ولی ما هفت خان رستم رو باید طی کنیم با عرض معذرت اون افسری که میاد برا امتحان خودش یکبار بشینه پشت بنز یا اتوبوس از رده خارج بعد بیاد آزمون بگیره تا متوجه بشه چه انتظاری از اون راننده داشته باشه