• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۶:۴۰
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1402102517505
  • خبرنگار : 90067

کره شمالی می‌گوید یک موشک هایپرسونیک با سوخت جامد آزمایش کرده است

کره شمالی می‌گوید یک موشک هایپرسونیک با سوخت جامد آزمایش کرده است

خبرگزاری دولتی KCNA کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد این کشور روز یکشنبه یک موشک جدید مافوق صوت سوخت جامد با برد متوسط آزمایش کرد، اقدامی که توسط آمریکا، کره جنوبی و ژاپن محکوم شد.

به گزارش ایسنا، به گفته KCNA، این تست با هدف آزمایش قابلیت اطمینان موتورهای جدید سوخت جامد چند مرحله‌ای با رانش بالا و یک کلاهک کنترل‌شده مافوق صوت با برد متوسط انجام شد که به گفته این خبرگزاری دولتی تهدیدی امنیتی برای کشورهای همسایه محسوب نمی‌شود.

به گزارش رویترز،‌ این در حالی است که ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای از این پرتاب موشک به عنوان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد و گفت که تحریکات مستقیم کره شمالی با «پاسخ قاطع» آن مواجه خواهد شد. پرتاب موشک بالستیک روز یکشنبه، اولین بار توسط کره شمالی در سال جاری، توسط نمایندگان هسته‌ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن محکوم شد و آنها پس از یک تماس تلفنی سه جانبه گفتند که تحریکات کره شمالی عامل اصلی بی ثباتی در منطقه است.

به گزارش KCNA، این آزمایش در همان روزی انجام شد که هیاتی به رهبری چو سون هوی، وزیر امور خارجه کره شمالی این کشور را به مقصد روسیه ترک کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی هم‌چنین در تفسیر جداگانه‌ای سئول را به تشدید تنش‌ها در منطقه با مانورهای نظامی و تماس‌های تسلیحاتی مقامات کره جنوبی متهم کرد.

در این تفسیر آمده است: «حتی یک جرقه کوچک می‌تواند کاتالیزوری برای درگیری‌های عظیم بین دو کشور متخاصم باشد.»

هم‌زمان ارتش کره جنوبی اعلام کرد موشک روز یکشنبه کره شمالی از منطقه پیونگ یانگ حدود ساعت ۲:۵۵ بعد از ظهر پرتاب شد و حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از سواحل شرقی این کشور پرواز کرد. وزارت دفاع ژاپن نیز گفت که حداکثر ارتفاع آن حداقل ۵۰ کیلومتر  بوده است.

موشک‌های مافوق صوت معمولاً کلاهکی را پرتاب می‌کنند که با بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود ۶۲۰۰ کیلومتر در ساعت (۳۸۵۰ مایل در ساعت) حرکت می‌کند و اغلب در ارتفاعات نسبتاً پایین مانور می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha