• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402102517592
  • خبرنگار : 71145

تعداد شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید/ بیش از ۷۰ درصد شمال باریکه قابل زندگی نیست

تعداد شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید/ بیش از ۷۰ درصد شمال باریکه قابل زندگی نیست

جنگ غزه وارد صد و یکمین روز خود شده‌است، در حالی که حملات توپخانه‌ای و هوایی اشغالگران در سراسر نوار غزه ادامه دارد و این باریکه تقریباً به طور کامل ویران شده، اما نبرد مقاومت فلسطین با صهیونیست‌ها در چندین منطقه، به ویژه شهر خان یونس و استان مرکزی غزه متمرکز است.

به گزارش ایسنا، در حالیکه آژیرهای خطر در غلاف غزه شنیده شد وزارت بهداشت غزه امروز-دوشنبه- اعلام کرد: تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۴ هزار و ۱۰۰ شهید و ۶۰ هزار و ۸۳۴ مجروح رسیده‌است.

در صد و یکمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رژیم اشغالگر ۱۲ کشتار علیه خانواده‌های نوار غزه انجام داد که ۱۳۲ شهید و ۲۵۲ مجروح در ۲۴ ساعت گذشته بر جای گذاشت.

تعدادی از قربانیان نیز هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند و آمبولانس‌ها و دفاع مدنی نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی فلسطین از شهادت بیش از ۲۲ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر در بمباران رژیم صهیونیستی که خیابان الثلاثینی در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، خبر داد.

بصل خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از شمال نوار غزه در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی دیگر قابل سکونت نیست.

تعداد شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید

وی فاش کرد که از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۴۵ نفر از نیروهای دفاع مدنی به شهادت رسیده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت: حدود ۵۰ هزار زن باردار در غزه هستند

سازمان جهانی بهداشت گزارش داد که یک میلیون زن آواره و حدود ۵۰ هزار زن باردار در نوار غزه وجود دارد.

این سازمان متعهد شد از ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر گذشته با تجاوزات رژیم صهیونیستی مواجه شده‌اند، حمایت کند.

​وزارت بهداشت غزه به طور روزانه از شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی در نتیجه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر می‌دهد که مراکز جمعیتی، چادرهای آوارگان و خانه‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی هلال احمر فلسطین نیز گفت: کمک‌های ورودی به غزه تنها ۱۰ درصد نیازهای بشردوستانه مردم را برآورده می‌کند. ما توانستیم تعدادی آمبولانس را به غزه و شمال آن ببریم. وضعیت به دلیل سرمای شدید و شرایط جابجایی بسیار فاجعه بار است.

​همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که خدمات ارتباطی و اینترنت در نوار غزه برای چهارمین روز متوالی قطع است.

در سطح بشردوستانه، با توجه به کمبود آب و غذا، سرمای شدید، نبود سرپناه برای بسیاری از خانواده‌های آواره و کمبود وسایل زندگی در اردوگاه‌های آوارگان وضعیت فاجعه‌بار و پیچیده به نظر می‌رسد. سازمان ملل متحد بارها تایید کرده‌است که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

یک مقام مسؤول در بیمارستان شهدای الاقصی نسبت به یک فاجعه بهداشتی هشدار داد

رئیس اورژانس بیمارستان شهدای الاقصی گفت: این بیمارستان به دلیل کمبود دارو، قطعی برق و کمبود سوخت با یک فاجعه بهداشتی مواجه است.

وی به الجزیره افزود: قطع ارتباطات بخشی از جنگ نابودی است که مانع کار ما می‌شود و فاجعه‌ای را به تصویر می‌کشد.

نبود آب آشامیدنی مانند حکم اعدام است

در این راستا دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه ضمن هشدار درباره عواقب تجاوز به غزه، این بار بر کمبود آب آشامیدنی تمرکز کرده و این موضوع را نوعی نسل کشی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان توصیف کرد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه‌ اعلام کرد که مناطق شهر غزه و شمال نوار غزه با فاجعه‌ای هولناک ناشی از کمبود فاجعه‌بار منابع آب آشامیدنی و ممانعت از دسترسی به آن مواجه است که حکم اعدام عملی را به همراه دارد.

تعداد شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید

دیده بان مذکور معتقد است که محروم کردن غزه از آب یک جنایت جنگی است، علاوه بر آن نوعی نسل کشی است که اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه از ۷ اکتبر سال گذشته مرتکب شده‌اند.

تجاوزات وحشیانه و سیستماتیک اشغالگران به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد. منابع خبری درباره حملات امروز صهیونیست‌ها گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سلسله حملاتی به شرق خان یونس در جنوب غزه انجام دادند. هواپیماهای اشغالگر یکی از چادر آوارگان در خان یونس را هدف قرار دادند که در نتیجه آن تعدادی شهید و مجروح شدند. خبرنگار الجزیره گزارش داد که گلوله باران اسرائیل با توپخانه و بمب‌های دودزا به مناطقی در خان یونس ادامه دارد.

همچنین خبرنگار المیادین می‌گوید حملات شدیدی در اطراف منطقه اروپایی در شرق استان خان یونس رخ داد.

خبرنگار المیادین از شهادت  ۳۳ تن و زخمی شدن ده‌ها تن در بمباران منازل شهروندان در شهر غزه خبر داد.

وی اشاره کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی به شدت مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

به گفته این خبرنگار، همچنین اشغالگران شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

رسانه‌های فلسطینی نیز نوشتند بمباران خانه‌ای در محله الزیتون در شرق غزه توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت تعدادی از شهروندان شد. در این میان شمال نوار غزه مورد حملات شدید هواپیماهای اشغالگر قرار گرفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همزمان با هدف قرار دادن منازل در اردوگاه المغازی (مرکز) یک سری حملات خشونت آمیز را به شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند.

این در حالی است که مقاومت فلسطین در مناطق جنوب و مرکز نوار غزه به ویژه در شهر خان یونس وارد  درگیری‌های شدید با نیروهای اشغالگر شده‌است.

انفجارهای مهیب در جحر الدیک و البریج

خبرنگار الجزیره گفت که در میان درگیری با مسلسل‌های سنگین، انفجارهای مهیبی اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه و جحرالدیک در جنوب را لرزاند. این خبرنگار افزود که اشغالگران این اردوگاه را با دو حمله هوایی هدف قرار دادند.

فیلمبردار تلویزیون الغد در بمباران صهیونیست‌ها در شمال غزه شهید شد

شبکه الغد شهادت تصویربردار خود در نوار غزه به نام یزن الزوایدی را که روز یکشنبه به شهادت رسید، تسلیت گفت.

تعداد شهدای غزه به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن رسید

این کانال در بیانیه‌ای نیروهای اشغالگر را مسؤول هدف قرار دادن خبرنگاران و کادر رسانه‌ای در غزه دانست و از نهادهای بین‌المللی حقوق بشر خواست تا جنایات اشغالگران علیه آزادی بیان را محکوم کنند.

در این بیانیه آمده‌است: همکار یزن عماد الزوایدی که در سن ۲۷ سالگی به شهادت رسید، ۶ سال پیش به شبکه الغد پیوست و طی آن در پوشش خبری جنگ‌ها و حوادثی که نوار غزه در آن سال‌ها شاهد بود، شرکت کرد.

بر اساس اعلام دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه، با شهادت روزنامه نگار الزوایدی، تعداد خبرنگاران شهید شده به دست نیروهای اشغالگر در نوار غزه به ۱۱۸ شهید رسید.

گزارشگران بدون مرز روز شنبه اعلام کرد که دیوان کیفری بین‌المللی قصد دارد جنایات ارتکابی توسط رژیم اشغالگر علیه روزنامه نگاران در سرزمین‌های فلسطینی از جمله غزه را بررسی کند.

بایدن: بلینکن اخیرا در جستجوی راهی برای آزادی بازداشت شدگان در غزه به منطقه بازگشت

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: مایه تاسف است که حماس تنها پس از یک هفته از توافقنامه آزادی گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) از این توافق خارج شد، اما ما و شرکایمان کوتاه نیامدیم.

وی افزود: مشتاقانه منتظر حفظ تماس‌های نزدیک با رهبران قطر، مصر و اسرائیل برای بازگرداندن همه بازداشت شدگان هستیم. 

بایدن ادامه داد: من با همه بازداشت شدگان عهد می‌بندم که در کنار آنها باشم و هرگز دست از تلاش برای بازگشت آمریکایی‌ها به وطن خود برنخواهیم داشت.

چین خواستار تشکیل کنفرانس صلح درباره غزه شد

همزمان با تداوم جنگ غزه و ناآرامی‌ها در دریای سرخ، وزیر خارجه چین خواستار کنفرانس صلح گسترده‌تری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی شد و در عین حال تاکید کرد که یک جدول زمانی برای اجرای راه‌حل ۲ دولتی باید ایجاد شود.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین پس از مذاکراتی با همتای مصری خود در قاهره، خطاب به خبرنگاران بیان کرد: جامعه جهانی باید با دقت به نگرانی‌های مشروع در خاورمیانه گوش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha