• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402102517705
  • خبرنگار : 71460

کارلتو سایه به سایه زیزو

کارلتو سایه به سایه زیزو

یک فینال دیگر و یک قهرمانی دیگر برای کارلو آنچلوتی باعث شد کارنامه مربیگری او پربارتر شود.

به گزارش ایسنا، قهرمانی رئال‌ مادرید در سوپرکاپ اسپانیا برای کارلو آنچلوتی ایتالیایی شب ویژه‌ای را رقم زد و او اکنون تنها سه جام دیگر تا رکورد میگل مونوز افسانه‌ای فاصله دارد. با این قهرمانی تعداد جام‌های کارلتو به عدد یازده رسید و با رکورد زیدان برابری کرد. همچنین فلورنتینو پرس سی‌وسومین جام دوران ریاستش را کسب کرد و رکورد سانتیاگو برنابئو را شکست.

هر ۲۰ بازی یک جام!

به نوشته روزنامه اسپانیایی as، رئال مادرید در فینال سوپرکاپ اسپانیا، بارسلونا را با نتیجه چهار بر یک شکست داد و قهرمان شد. این هفتمین جام کارلو آنچلوتی در دومین دوره حضورش در باشگاه مادریدی است. این مربی ایتالیایی در این مدت در ۱۴۵ مسابقه، ۱۰۳ پیروزی (۷۱ درصد پیروزی) کسب کرده است. این ارقام نشان می‌دهند که آنچلوتی به طور متوسط در هر ۲۰ بازی یک جام را به دست آورده است.

تنها زین‌الدین زیدان رکورد بهتری در باشگاه رئال‌ مادرید دارد که سه جام متوالی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. او به طور متوسط در هر ۱۴ بازی با رئال توانست یک جام را کسب کند.

دومین مربی باسابقه در رئال

صرف نظر از نتیجه، ال‌کلاسیکوی یکشنبه‌شب یک لحظه تاریخی برای کارلو آنچلوتی بود. این مربی ۶۴ساله اهل رجیولو، دویست و شصت و چهارمین حضورش را به عنوان مربی تیم مادریدی تجربه کرد و از رکورد ۲۶۳ بازی تحت نظارت زین‌الدین زیدان پیشی گرفت. حالا آنچلوتی دومین مربی تاریخ باشگاه از نظر تعداد حضور روی نیمکت این تیم است. تنها میگل مونوز افسانه‌ای باقی مانده است که در ۱۶ فصل حضورش در این تیم ۶۰۵ بازی روی نیمکت رئال را تجربه کرد و بعید است آنچلوتی بتواند به این رکورد برسد.

دوران تصدی آنچلوتی در رئال مادرید ۱۸ اوت ۲۰۱۳ با بازی مقابل بتیس در سانتیاگو برنابئو آغاز شد؛ جایی که تیمش به لطف گل‌های بنزما و ایسکو با نتیجه دو بر یک پیروز شد. آنچلوتی در اولین دوران حضورش در این باشگاه، ۱۱۹ بازی روی نیمکت رئال نشست.

۲۶ جام و ادامه...

کارلو آنچلوتی با قهرمانی در سوپرجام، ۲۶ عنوان قهرمانی را کسب کرده است. او در میان دستاوردهای فراوانش، تنها مربی‌ای است که چهار بار لیگ قهرمانان را کسب کرده است. او همچنین تنها کسی است که در هر پنج لیگ معتبر اروپایی قهرمان شده و بیشترین حضور (۱۹۷) را در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسانده است.

زیدان یازده عنوان قهرمانی را در دوران حضورش در این تیم به دست آورد (سه قهرمانی لیگ قهرمانان، دو قهرمانی لالیگا، دو جام جهانی باشگاه‌ها، دو سوپرجام یوفا و دو سوپرکاپ اسپانیا). آنچلوتی که در حال حاضر یازده عنوان قهرمانی دارد (دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، دو جام جهانی باشگاه‌ها، دو کوپا دل‌ری، دو سوپرجام یوفا، یک قهرمانی لالیگا و دو قهرمانی سوپرجام اسپانیا) حالا در کنار زیدان دومین مربی پرافتخار تاریخ رئال است. از این نظر تنها میگوئل مونوز با ۱۴ عنوان قهرمانی از هر دوی آنها جلوتر است.

آنچلوتی قراردادش را با رئال در کریسمس برای دو فصل دیگر تمدید کرد. او پس از تمدید قراردادش گفت: می‌خواهم تا سال ۲۰۲۶ در رئال باشم و امیدوارم بتوانم در سال‌های ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ هم با تیم ادامه دهم. من مادرید را دوست دارم و می‌خواهم اینجا بمانم.

به این ترتیب تاریخ‌سازی آنچلوتی با رئال مادرید ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha