• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402102517770
  • خبرنگار : 71129

برنی سندرز: بایدن باید موضع خود را در قبال حمایت مالی از اسرائیل تغییر دهد

برنی سندرز: بایدن باید موضع خود را در قبال حمایت مالی از اسرائیل تغییر دهد

برندی سندرز گفت: بایدن باید موضع خود را در قبال حمایت مالی از اسرائیل تغییر دهد. او باید شفاف باشد. او نگرانی‌اش را درباره بمباران غزه ابراز کرده است.

به گزارش ایسنا، سناتور برنی سندرز در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا بارها و بارها از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواسته تا موضع خود را تغییر دهد اما نتانیاهو این کار را انجام نداده است. در صدمین روز درگیری‌ها در غزه، نخست وزیر اسرائیل بیانیه‌ای را صادر کرده و گفته «کسی نمی‌تواند ما را متوقف کند نه لاهه و نه محور شرارت و نه هیچکس دیگری.»

سندرز اما این گفته‌های نتانیاهو را غیرقابل قبول دانست.

از آغاز جنگ در غزه، بسیاری از ترقی خواهان مانند سندرز مجبور شده‌اند با نسل جوانتر آمریکایی‌هایی که با فلسطینی‌ها همدردی می‌کنند و به دنبال آتش بس دائمی و فوری در غزه هستند، هم‌راستا باشند.

سندرز به سی.ان.ان گفت: ما در نوامبر خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد چون انتخاب کاملا مشخص است. سوالی نیست. برای نسل جوان آمریکا سخت است درباره چیزی که اکنون در حال روی دادن است، هیجان زده نشود.

این سناتور آمریکایی که خود یهودی است مدت‌هاست که مدافع راه حل دو دولتی است.

چند هفته پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، سندرز نخست ایده آتش بس دائمی را رد کرد اما در پی حملات و بمباران از سوی رژیم صهیونیستی، این سناتور آمریکایی به منتقد اصلی این رژیم و حمایت‌های آمریکا از آن بدل شده است.

او حتی در مصاحبه اخیر خود با روزنامه گاردین گفته بود که این درگیری در غزه یک "قساوت جمعی" است و افزود: اگر مردمی هستند که رنج کشیده‌اند، این مردم یهودی هستند و آنها نباید این نوع رنج را به کودکان فلسطینی تحمیل کنند. کشتن کودکان راه حل نیست.

سندرز به سی.ان.ان گفت: نمی‌توانید میلیاردها دلار به کسی بدهید که درخواست‌های شما را نادیده می‌گیرد و نقض کننده قوانین بین‌الملل است. امیدوارم که بایدن به نگرانی‌هایش بپردازد و به نتانیاهو بگوید که این غیرقابل قبول است. یک پنی هم به شما نمی‌دهیم مگر آنکه به صورت جدی موضع خود را تغییر دهید. نمی‌خواهیم شاهد مرگ صدها هزار کودک از گرسنگی باشیم.

این سناتور آمریکایی همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود با سی.ان.ان گفت: اوضاع در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ یک فاجعه به شدت وحشتناک بشری است.

پیشتر سندرز گفته بود که جنگ در غزه بدتر از بمباران "درسدن"، آلمان در ۱۹۴۵ است.

وی گفته بود: به تخریب‌های صورت گرفته در این شهر در خلال جنگ دوم جهانی نگاهی بیندازید. آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، در سه ماه گذشته، بدتر از چیزی است که در دو سال در درسدن رخ داد. این یک فاجعه است. اکنون به گفته سازمان ملل، ۱.۹ میلیون نفر از خانه‌هایشان آواره شده‌اند. آنها غذا، آب، تجهیزات درمانی و سوخت ندارند و یک قحطی قریب‌الوقوع در حال رخ دادن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha