• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402102517800
  • منبع : نمایندگی مازندران

نشست کارگروه بررسی وضعیت رشته‌های دکتری زیرنظام‌های آموزشی استان در دانشگاه مازندران

نشست کارگروه بررسی وضعیت رشته‌های دکتری زیرنظام‌های آموزشی استان در دانشگاه مازندران

ایسنا/مازندران بر اساس ضوابط ابلاغی سامان‌دهی رشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کارگروه بررسی وضعیت رشته‌های دکتری زیرنظام‌های آموزشی استان در دانشگاه معین استان مازندران تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، دکتر رحمت عباس‌نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران و دبیر کارگروه پیاده‌سازی، آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان امروز  در این جلسه، با بیان این‌که دانشگاه مازندران از سوی استاندار، مامور تشکیل کارگروه و پیگیری بررسی وضعیت رشته‌های دایر با نیازهای استان است، گفت: بررسی کد رشته‌های دکتری کم تقاضا و یا با ضریب اشتغال پایین، اعلامی از سوی وزارت عتف، اولین دستور کار مورد بررسی کارگروه است.

معاون آموزشی دانشگاه معین استان مازندران، تصریح کرد: تمامی مستندات و دلایل توجیهی فعال‌ماندن رشته‌های مورد نظر در جلسه کارگروه استانی مطرح و پس از بررسی، مصوبات آن برای طرح در شورای گسترش وزارت علوم ارسال خواهد شد.

نشست کارگروه بررسی وضعیت رشته‌های دکتری زیرنظام‌های آموزشی استان در دانشگاه مازندران

عباس‌نژاد ادامه داد: کارگروه استانی به منظور تامین نیروی متخصص مورد نیاز در آینده در رشته‌های با اشتغال کم و در برخی از رشته‌های کم تقاضا متناسب با شرایط استان می‌تواند این پیشنهاد را به شورای گسترش ارائه نماید که مجوز اجرای رشته لغو نشده، بلکه صرفا پذیرش دانشجو در آن رشته محل‌ها کاهش یابد و یا به طور موقت متوقف می‌شود.

دبیر کارگروه آمایش آموزش عالی استان از تمامی زیرنظام‌های آموزشی استان خواست تا در راستای عملیاتی‌سازی آمایش آموزش عالی و ترسیم مازندران توسعه‌یافته بر اساس بسترهای علمی و تخصصی مورد نیاز جامعه، با دانشگاه معین همکاری و همراهی ویژه داشته باشند.

در ادامه این جلسه، یدالله مختارپور نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر لزوم رشد متوازن در کلیه بخش‌های متولی آموزش عالی در استان اظهار کرد: توسعه استان منوط به هم‌افزایی و هم‌سویی تمامی زیرنظام‌های آموزشی استان است.

نشست کارگروه بررسی وضعیت رشته‌های دکتری زیرنظام‌های آموزشی استان در دانشگاه مازندران

وی با تاکید بر تاثیر همسان‌سازی دیدگاه‌های مدیران علمی، اجرایی، صنعتی و بهداشتی استان خاطرنشان کرد: برای کیفی‌سازی آموزش عالی راهی به جز هم‌افزایی و همکاری متقابل وجود ندارد.

یادآور می‌شود، در این کارگروه که نماینده استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی شمال و آزاد استان حضور داشتند، مستندات دانشگاه‌ها در خصوص وضعیت پذیرش و هم‌چنین اشتغال دانش‌آموختگان دکتری سه سال اخیر ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha