• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402102517850
  • خبرنگار : 71560

فرخی: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت کشور در عرصه بین‌المللی افزایش می‌یابد

فرخی: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قدرت کشور در عرصه بین‌المللی افزایش می‌یابد

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، قدرت کشور در برقراری و توسعه روابط بین المللی ارتقا پیدا خواهد کرد.

رسول فرخی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مولفه‌های اثرگذار بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران و تاکید مقام مظعم رهبری، فراهم کردن زمینه لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است. هر نظامی که مبتنی بر جمهوریت است، مشارکت مردم در انتخابات برای آن مهم است. هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، قدرت کشور در  برقراری و توسعه روابط بین المللی ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش مشارکت مردم در انتخابات خود نیز وابسته به یکسری شاخصه است. یکی از این شاخصه‌ها به قانون گذاری به نفع مردم و تلاش در جهت حل مشکلات معیشت مردم و ایجاد ثبات در بازار باز می گردد. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که بحث معیشت مردم مهم است. دولت باید در مسیر حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارد. باید به حوزه کشاورزی و تولید محصولات پرداخته شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در راستای اقتصاد مقاومتی در مسیر حمایت از تولیدات داخل کشور مانند چای و برنج گام برداشت. کشاورزی می تواند حوزه اثرگذاری در اقتصاد کشور باشد. شفافیت نیز موضوع مهمی است. مردم باید بدانند که دولتمردان آنان در حوزه اجرا برای تحقق مطالبات آنان چه اقداماتی انجام می دهند. تبیین این مسائل مهم است و همگی مولفه هایی به شمار می رود که در افزایش مشارکت مردم در انتخابات نقش آفرین است.

وی در ادامه تاکید کرد: از طرف دیگر دشمن در تلاش است که مردم پای صندوق های رای حضور پیدا نکنند و مشارکت در انتخابات کم‌رنگ باشد. مردم در طول 44 سال گذشته نشان دادند که پای انقلاب خود هستند اگرچه گله‌مندی‌هایی نیز وجود دارد، اما مردم همواره در صحنه بوده و هستند. ان شاءالله مردم با مشارکت در انتخابات دشمن را ناامید خواهند کرد. مسئولان نیز باید نشان دهند که در خدمت مردم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha